Μουσική 19-20

Ευρετήριο Άρθρου

μουσική

Τρίτη, 24 Μαρτίου 2020
 


Πολυαγαπημένα μου παιδιά, σας χαιρετώ και σας εύχομαι να περνάτε όμορφα και δημιουργικά το χρόνο σας τις μέρες αυτές που πρέπει να περιοριστούμε όλοι μας στα σπίτια μας. 

Σας στέλνω την αγάπη μου και τα φιλιά μου!!!
    
Η δασκάλα σας, Θέκλα Τούμπα
music heart
Σε αυτή την ιστοσελίδα μπορούν τα παιδιά όλων των τάξεων να βρουν και να μελετούν χρήσιμο, ευχάριστο και δημιουργικό υλικό στο μάθημα της Μουσικής. 


Για οτιδήποτε χρειαστείτε, επικοινωνήστε μαζί μου στο email μου: 
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.






Τρίτη, 24 Μαρτίου 2020

Το πιο κάτω υλικό απευθύνεται κυρίως στους μαθητές της Ε΄ και της Στ΄ τάξης, αλλά μπορούν να το μελετήσουν και μαθητές άλλων μικρότερων τάξεων. Είναι χρήσιμο και αρκετά κατανοητό. 



Μιας και αύριο γιορτάζουμε την 25η Μαρτίου, ημέρα του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου αλλά και της Ελληνικής Επανάστασης του 1821 εναντίον των Τούρκων, το θέμα με το οποίο θα ασχοληθούμε είναι ακριβώς η επέτειος αυτή. Το υλικό είναι από το βιβλίο Μουσικής της Ε΄τάξης και έχει τίτλο "Η πατρίδα τραγουδάει (25η Μαρτίου)". Γι' αυτό, λοιπόν, πατήστε εδώ για να συνδεθείτε με το υλικό, να διαβάσετε τα κείμενα και να ακούσετε τα τραγούδια.
25martiou 1200x873 c

(Σημείωση: Το υλικό ήταν έτοιμο από το πρωί, αλλά λόγω προβλήματος με την ιστοσελίδα, δεν μπορούσα να το αναρτήσω νωρίτερα, ενώ έκανα πολλές προσπάθειες, απολογούμαι.)



 


Πέμπτη, 26 Μαρτίου 2020
 


Ας ασχοληθούμε λίγο με τα μέτρα, θέμα που το είχαμε αρχίσει και προχωρήσει κυρίως με την έκτη τάξη. Θυμηθείτε το μέτρο των δύο τετάρτων, το μέτρο των τριών τετάρτων και το μέτρο των τεσσάρων τετάρτων με τη βοήθεια του κεφαλαίου 9. Ας «κρατήσουμε» το ρυθμό στο βιβλίο της Ε΄τάξης Μουσικής. Πατήστε εδώ για να συνδεθείτε με το κεφάλαιο αυτό.

Επίσης πατήστε στους πιο κάτω συνδέσμους:

Α. Ακούστε ένα εμβατήριο και χτυπήστε στο ρυθμό της μουσικής μετρώντας «εν-δυο, εν-δυο» κλπ.

https://www.youtube.com/watch?v=Ng7pu9NYBIY

Β. Παρακολουθήστε ένα βιντεάκι, που θα σας βοηθήσει να κατανοήσετε καλύτερα το μέτρο 3/4.

https://www.youtube.com/watch?v=w2nfNFdSqMY

ρυθμός τέμπο και μέτρο



 Δευτιέρα, 30 Μαρτίου 2020

Την Τετάρτη  γιορτάζουμε τον Απελευθερωτικό Αγώνα της ΕΟΚΑ εναντίον των Άγγλων του 1955-59. Για αυτό και για να τιμήσουμε τους ήρωες και να θυμηθούμε την επέτειο αυτή, ας ακούσουμε διάφορα σχετικά με αυτή τραγούδια.


eoka heroes

Πατώντας στους πιο κάτω συνδέσμους, μπορείτε να ακούσετε διάφορα τέτοια τραγούδια που έχω επιλέξει, μπορείτε να βρείτε και άλλα μόνοι σας.

 Ήταν πρώτη Απριλίου:
https://www.youtube.com/watch?v=pnVlt6RfNxkeoka01809 screen

Θα πάρω μιαν ανηφοριά:
https://www.youtube.com/watch?v=6RYRgZzHjQk

Εις του Μαχαιρά τα όρη:
https://www.youtube.com/watch?v=-BOIqt9qZYs

Των αθανάτων το κρασί:
https://www.youtube.com/watch?v=wozy9pYHmtI

Ηρώων γη:
https://www.youtube.com/watch?v=mHru_F-jl3c

Την Ελλάδα αγαπώ:
https://www.youtube.com/watch?v=jY3UUYPKwok

Οι ήρωες: 
https://www.youtube.com/watch?v=0DwPhTSRlwg

Σταυραετός του Μαχαιρά
Επιπλέον, πιο κάτω θα βρείτε τις παρτιτούρες δύο τραγουδιών, «ΕΟ-Μωρέ ΕΟΚΑ» και «Εις του Μαχαιρά τα όρη», για όσα παιδιά θα ήθελαν να μάθουν να τα παίζουν σε ένα μελωδικό μουσικό όργανο. Η μια παρτιτούρα είναι χωρίς να γράφονται τα ονόματα των νότων από κάτω και η άλλη με τα ονόματα των νότων. Πατήστε στα πιο κάτω και μετά κατεβάστε την παρτιτούρα που θέλετε.
Τραγούδι 1α
Τραγούδι 1β
Τραγούδι 1γ
Τραγούδι



EOKA HΡΩΕΣ











Δευτέρα, 06 Απριλίου 2020                                                                                                                       Music Adventures

 

Οι Ρυθμικές Αξίες

Το θέμα που θα μας απασχολήσει αυτή τη βδομάδα είναι οι ρυθμικές αξίες, οι αξίες που έχουν τα φθογγόσημα. Οι αξίες που έχουμε διδαχθεί είναι το ολόκληρο, το μισό, το τέταρτο, το όγδοο και το δέκατο έκτο, όπως και οι παύσεις ολόκληρου, μισού, τετάρτου, ογδόου και δεκάτου έκτου. Ο πιο κάτω σύνδεσμος θα σας οδηγήσει στο Κεφάλαιο 5 του βιβλίου της Ε΄ τάξης Μουσικής. Ο τίτλος του κεφαλαίου είναι «Τα μαθηματικά… της μουσικής!». Διαβάστε πολύ προσεχτικά για να θυμηθείτε τις αξίες αυτές. Στο τέλος υπάρχει μια άσκηση για το παρεστιγμένο. Κάνετε την άσκηση αυτή σε ένα τετράδιο.

http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSDIM-E106/719/4753,21427/

Επίσης πατήστε πάνω στον πιο κάτω σύνδεσμο, στο βιβλίο που θα σας ανοίξει πηγαίνετε κάτω και βρέστε τις σελίδες 13 και 14 (Τετράδιο εργασιών, κεφάλαιο 5. Τα μαθηματικά... της μουσικής) και κάνετε την άσκηση 1. Μουσικός γρίφος για ποδοσφαιρόφιλους και την άσκηση 2. Κρυμμένοι… θησαυροί. (Τα μουσικά αποσπάσματα, που αναφέρει η άσκηση στη σελ. 14, βρίσκονται στο κεφάλαιο που σας οδηγεί ο πάνω σύνδεσμος. Στο κάτω μέρος του κεφαλαίου αυτού υπάρχουν τρία μικρόφωνα πάνω από τη λέξη ΑΝΑΚΕΦΑΛΑΙΩΣΗ και κάτω από την άσκηση με το παρεστιγμένο.)  

http://ebooks.edu.gr/modules/document/file.php/DSDIM-E106/%CE%94%CE%B9%CE%B4%CE%B1%CE%BA%CF%84%CE%B9%CE%BA%CF%8C%20%CE%A0%CE%B1%CE%BA%CE%AD%CF%84%CE%BF/
%
CE%A4%CE%B5%CF%84%CF%81%CE%AC%CE%B4%CE%B9%CE%BF%20%CE%95%CF%81%CE%B3%CE%B1%CF%83%CE%B9%CF%8E%CE%BD/10-0130-02_Mousiki_E-Dim_TE.pdf


mousiki propaideia
Πιο κάτω θα βρείτε διάφορα βιντεάκια που θα σας βοηθήσουν να καταλάβετε καλύτερα τις ρυθμικές αξίες των φθογγόσημων. Πατήστε στους συνδέσμους που ακολουθούν:

https://www.youtube.com/watch?v=VtS2ZN1y9Jk  [Αξίες των μουσικών φθόγγων και παύσεων] (Εξηγεί αυτά που διαβάσατε στο κεφάλαιο 5. «Τα μαθηματικά… της μουσικής!» από το βιβλίο Ε΄ τάξης Μουσικής, του οποίου τον σύνδεσμο σας έδωσα πιο πάνω.) 

https://www.youtube.com/watch?v=b_nIbeY7jW0  [Χρονικές αξίες ( Time duration ) Μέρος 1/2] (Αν και αναφέρεται σε ντράμερς, είναι για όλους, που θέλουν να μάθουν για τις ρυθμικές αξίες.)

https://www.youtube.com/watch?v=yKwomxESrNc  [Χρονικές αξίες ( Time duration ) Μέρος 2/2]

https://www.youtube.com/watch?v=yTUXC_O2FI8  [Introduction to Rhythm Reading Bonus Reading Bonus Challenge] (Για να δείτε πώς παίζονται κάποιες από τις ρυθμικές αξίες σε μέτρο 4/4.)

https://www.youtube.com/watch?v=MtEkC454tJI  [Rhythm Reading in 3/4 Time] (Επίσης, για να δείτε πώς παίζονται κάποιες από τις ρυθμικές αξίες σε μέτρο 3/4.)

https://www.youtube.com/watch?v=nlNxytJE3p8  [Quarter Note - Music Concept Song - MusicK8.com] (Αυτό είναι ένα τραγούδι για το τέταρτο. Quarter Note = Τέταρτο, Whole Note = Ολόκληρο, Half Note = Μισό)Rhythm


Για απορίες,ερωτήσεις και για να μου στείλετε τις εργασίες σας, επικοινωνήστε μαζί μου στο email μου: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.




Δευτέρα, 13 Απριλίου 2020       

MegaliDeytera01
Μπαίνουμε στην Αγία Εβδομάδα και στα Άγια Πάθη του Κυρίου μας, Ιησού Χριστού. Η Ανάσταση και το Πάσχα είναι πολύ κοντά. Για τις επόμενες, λοιπόν, δύο εβδομάδες το θέμα μας θα είναι η Γιορτή του Πάσχα στον ελληνικό χώρο. Γνωρίστε έθιμα μέσα από την παραδοσιακή μουσική και τους βυζαντινούς ύμνους.


Πιο κάτω θα βρείτε υλικό σχετικό με την Αγία Εβδομάδα και το Πάσχα. Το υλικό αυτό μπορούν να το μελετήσουν και να το απολαύσουν τα παιδιά όλων των τάξεων του σχολείου μας.

¤ Παρακολουθήστε πρώτα την παρουσίαση στο Powerpoint με τίτλο «Κάλαντα του Λαζάρου». (Πρέπει να κατεβάσετε την παρουσίαση - να κάνετε δηλαδή download - για να λειτουργεί σωστά.)   Πατήστε εδώ.

¤ 
Στη συνέχεια μπορείτε να δείτε την παρουσίαση με τίτλο «Πασχαλιά». (Πρέπει να κατεβάσετε την παρουσίαση - να κάνετε δηλαδή download - για να λειτουργεί σωστά.)   Πατήστε εδώ.

¤ Ακολουθεί η παρουσίαση με τίτλο «Χριστός Ανέστη». (Πρέπει να κατεβάσετε την παρουσίαση - να κάνετε δηλαδή download - για να λειτουργεί σωστά.)   Πατήστε εδώ.

 pathi 1 
 
  Το πιο κάτω υλικό προορίζεται περισσότερο για τα παιδιά των μεγαλύτερων τάξεων.
   
  ⊕ 
Πατώντας στον πιο κάτω σύνδεσμο, θα οδηγηθείτε στο Κεφάλαιο 22. Χριστός Ανέστη του         
     βιβλίου Μουσικής της Ε΄τάξης, όπου μπορείτε να διαβάσετε για διάφορα σημαντικά   
     γεγονότα της Εκκλησίας μας κατά τη Σαρακοστή και την Αγία Εβδομάδα μέσα από τη       
     Βυζαντινή Μουσική και την Παραδοσιακή Μουσική.

    http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSDIM-E106/719/4753,21444/


⊕ Και μια και ασχολούμαστε με τη Βυζαντινή Μουσική, μπορείτε να διαβάσετε για το είδος αυτό της Μουσικής στο Κεφάλαιο        14. Το βυζαντινό μουσικό αλφαβητάρι του βιβλίου Μουσικής της Ε΄τάξης. Πατήστε στον πιο κάτω σύνδεσμο.

    http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSDIM-E106/159/1117,4083/

Για απορίες, ερωτήσεις ή για οτιδήποτε άλλο θέλετε να μου πείτε, μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μου στο email:

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

                   Ανάστασις        ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΣΕ ΟΛΟΥΣ      Καλό Πάσχα          

                                                                 ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ 1







Δευτέρα, 27 Απριλίου 2020

 Χριστός Ανέστη! Χρόνια Πολλά! xristos anesti   Χριστός Ανέστη

                                                  xroniapollaxristosanesth


Τάξεις
Α΄ και Β΄

Αγαπημένα μου πρωτάκια και δευτεράκια, αυτή τη βδομάδα θα φτιάξουμε μουσικά όργανα από άχρηστα υλικά που υπάρχουν στο σπίτι και θα τα χρησιμοποιήσουμε για να συνοδεύσουμε αγαπημένα μας τραγούδια και για να παίξουμε με αυτά ρυθμικά σχήματα. Επίσης, θα γνωρίσουμε και θα παρακολουθήσουμε συγκροτήματα να παίζουν μουσική με καθημερινά αντικείμενα και άχρηστα υλικά.
Πατήστε εδώ.


Τώρα ας ακούσουμε ένα μουσικό κομμάτι και ας το συνοδεύσουμε με τα μουσικά όργανα που φτιάξαμε, κτυπώντας τα τέταρτα και τα όγδοα όπως φαίνεται στο βιντεάκι. Πατήστε εδώ. 

Σημείωση:
Αν δεν μπορέσετε να φτιάξετε τα μουσικά όργανα που σας προτείνω, πάρτε ένα μολύβι ή ένα κουτάλι και κτυπήστε πάνω σε ένα μαγειρικό σκεύος ή μια επιφάνεια τα ρυθμικά σχήματα και συνοδέψτε με αυτό τον τρόπο τα αγαπημένα σας τραγούδια και το μουσικό κομμάτι που υπάρχει στο βιντεάκι πιο πάνω. 


                                                    little girl shaking maracas vector                         vector boy playing drum with music notes in background


Τάξεις Γ' και Δ΄

Αγαπημένα μου τριτάκια και τεταρτάκια, αυτή τη βδομάδα θα θυμηθούμε τις ρυθμικές αξίες και τις παύσεις, συγκεκριμένα το τέταρτο, το όγδοο και το μισό και τις παύσεις τετάρτου, ογδόου και μισού.

Πατώντας εδώ θα οδηγηθείτε στο βιβλίο Μουσικής Γ’ και Δ΄Τάξεων του Υπουργείου Παιδείας της Ελλάδας στο κεφάλαιο 5.Το παιχνίδι του ήχου και της σιωπής. Διαβάστε τις σελίδες και εκτελέστε τις δραστηριότητες. Εκεί που βλέπετε ένα εικονίδιο δισκάκι και λέει «Άκουσε…», θα βρείτε τα ακουστικά πιο κάτω και ακούστε τα με τη σειρά όπως τα διαβάζετε στο βιβλίο. Επίσης να προσθέσω ότι το βιβλίο είναι διαδραστικό, γι'αυτό υπάρχουν εικονίδια που είναι κουμπιά και όταν πατήσετε πάνω τους σας μεταφέρουν να δείτε κάτι ή να κάνετε μια δραστηριότητα ευχάριστη και δημιουργική. 

Για το σημείο που λέει στο βιβλίο "Άκουσε τον δάσκαλό σου να παίζει με το τύμπανο τέσσερις ισόχρονους χτύπους. Προσπάθησε να παίξεις κι εσύ μαζί του χτυπώντας παλαμάκια", πατήστε εδώ.
Για το σημείο που λέει "Άκουσε τον δάσκαλό σου να παίζει όγδοα στο τύμπανο. Τι παρατηρείς; Μοιάζουν με τα τέταρτα;", πατήστε εδώ
Για το σημείο που λέει "Άκουσε το παρακάτω ρυθμικό σχήμα και στη συνέχεια προσπάθησε να το παίξεις.", πατήστε εδώ.


Ας παίξουμε τώρα το παιχνίδι της ηχώς. Θα κτυπώ εγώ ένα ρυθμικό σχήμα και μετά θα πρέπει να το παίξετε και εσείς, κτυπώντας παλαμάκια ή με ένα μολύβι ή κουτάλι σε ένα αντικείμενο ή επιφάνεια. Πατήστε εδώ για να ακούσετε και να παίξετε.

Ακούστε ένα μουσικό κομμάτι και συνοδεύσετέ το κτυπώντας παλαμάκια ή ένα κουτάλι πάνω σε ένα αντικείμενο (π.χ. μπουκάλι νερού άδειο, λεκάνη πλαστική, μια κατσαρόλα κ.ά.) ή ένα μολύβι πάνω σε μια επιφάνεια (π.χ. στο τραπέζι). Πατήστε εδώ

Και επιτέλους ήρθε η ώρα να φτιάξετε τα δικά σας ρυθμικά σχήματα. Πατήστε πάνω στον πιο κάτω σύνδεσμο.
http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/5836 

                                    children playing music                        musical note child children on notes png clip art


Τάξεις Ε΄ και Στ΄

Αγαπημένοι μου πεμπταίοι και εκταίοι, αυτή τη βδομάδα θα πειραματιστούμε και θα φτιάξουμε ήχους με το στόμα και τη φωνή, με αυτό που ονομάζεται beat boxing. Θα γνωρίσουμε έναν Γάλλο, τον Ζοζέφ, που φτιάχνει καταπληκτικούς ήχους beat boxing, θα παίξουμε ρυθμικά σχήματα με beat boxing και επίσης θα παίξουμε ένα παιχνίδι στο διαδίκτυο με beat boxing. 

Πατήστε εδώ, για να μεταφερθείτε σε μια παρουσίαση Powerpoint και ακολουθήστε τις οδηγίες! Είμαι σίγουρη ότι θα απολαύσετε όλες τις δραστηριότητες. Καλή διασκέδαση με πολύ beat boxing!!! 


youngster snapback hoodie performing beatbox colorful battle illustration banner flyer poster isolated white 144484194

                       




Τάξεις Α΄ και Β΄ 

Αγαπημένα μου πρωτάκια και δευτεράκια, και αυτή την εβδομάδα θα συνεχίσουμε τα ρυθμικά μας παιχνίδια. 

Στο βιντεάκι που ακολουθεί, θα δείτε ένα παπαγάλο-πειρατή που μιλάει ισπανικά και σας ζητά βοήθεια για να βρει τα σωστά ρυθμικά σχήματα. Εσείς θα βλέπετε κάθε φορά μπροστά σας δύο ρυθμικά σχήματα, θα ακούτε το ένα από τα δύο και θα πρέπει να βρείτε αυτό που ακούσατε. Μετά σας δίνει τη σωστή απάντηση. Πατήστε εδώ, για να αρχίσει το βίντεο.  

Το επομενο βιντεάκι είναι παρόμοιο με το πιο πάνω. Εδώ θα βοηθήσετε μια καμήλα να ακολουθήσει το σωστό δρόμο. θα βλέπετε και πάλι δύο ρυθμικά σχήματα, θα ακουτε το ένα από τα δύο και θα πρέπει να βρείτε ποιο ακούσατε. Πατήστε εδώ, για να δείτε το βίντεο. 

Τώρα είναι η δική σας σειρά να φτιάξετε ρυθμικά μοτίβα. Πατώντας εδώ, θα μεταφερθείτε σε μια άλλη σελίδα, όπου, αφού πρώτα επιτρέψετε στο πρόγραμμα Flash player να λειτουργήσει, μπορείτε να φτιάξετε ρυθμικά σχήματα με τέταρτα, όγδοα, μισά και παύση τετάρτου και μετά να τα ακούσετε.   

                            kids music                    
istockphoto

Τάξεις Γ΄ και Δ΄

Αγαπημένα μου τριτάκια και τεταρτάκια, και αυτή την εβδομάδα θα παραμείνουμε στον ρυθμικό κόσμο. 

Θα αρχίσουμε με ένα ρυθμικό παιχνίδι. Πατώντας εδώ θα παρακολουθήσετε ένα βιντεάκι, ακολουθήστε αυτό που βλέπετε. Ένα παιδί θα κτυπά ένα μοτίβο ρυθμικό και εσείς, αφού τελειώσει, θα πρέπει να κάνετε το ίδιο. Θα χρειαστείτε τέσσερα κομμάτια χαρτιού διαφορετικού χρώματος.  

Στο επόμενο βιντεάκι, θα πρέπει να βοηθήσετε τα πιγκουινάκια να ανακαλύψουν το σωστό ρυθμικό σχήμα. Κάθε φορά θα εμφανίζονται μπροστά σας τρία ρυθμικά σχήματα, θα ακούτε το ένα από αυτά και θα πρέπει να καταλάβετε ποιο ακούσατε. Θα σας δίνεται στο τέλος η απάντηση, για να δείτε αν τα καταφέρατε ή όχι. Πατήστε εδώ, για να πάτε στο βιντεάκι.

Στην παρουσίαση Powerpoint που ακολουθεί θα δείτε πώς μπορείτε να φτιάξετε μαράκες από άχρηστα υλικά που υπάρχουν στο σπίτι. Θα χρησιμοποιήσετε τις μαράκες, για να συνοδεύσετε αγαπημένα σας τραγούδια και για να παίξετε με αυτές ρυθμικά σχήματα. Επίσης, θα γνωρίσετε και θα παρακολουθήσετε συγκροτήματα να παίζουν μουσική με καθημερινά αντικείμενα και άχρηστα υλικά. Πατήστε εδώ, για να πάτε στην παρουσίαση. 



                             maracas 1                      maracas        

                                            

Τάξεις Ε΄ και Στ΄

Αγαπημένοι μου πεμπταίοι και εκταίοι, αυτή την εβδομάδα θα παραμείνουμε στο ίδιο θέμα με αυτό της προηγούμενης. Θα συνεχίσουμε με περισσότερες ευχάριστες και δημιουργικές δραστηριότητες για το ρυθμό. 

Θα δείτε ένα βιντεάκι και ακολουθήστε το ρυθμό που ακούτε κάθε φορά. Ένα παιδί κτυπά ένα ρυθμικό μοτίβο πάνω σε τέσσερα διαφορετικά χρώματα και εσείς πρέπει να κάνετε αυτό που κάνει, αφού τελειώσει πρώτα. Πατήστε εδώ, για να οδηγηθείτε στο βιντεάκι. 

Θα ακούσετε ρυθμούς να φτιάχνονται με πλαστικά ποτήρια και ποτήρια του καφέ και θα φτιάξετε τους δικούς σας. Θα φτιάξετε μαράκες από άχρηστα υλικά που υπάρχουν στο σπίτι και θα τις χρησιμοποιήσετε για να συνοδεύσετε αγαπημένα σας τραγούδια και για να παίξετε με αυτά ρυθμικά σχήματα. Επίσης, θα γνωρίσετε και θα παρακολουθήσετε συγκροτήματα να παίζουν μουσική με καθημερινά αντικείμενα και άχρηστα υλικά. Πατήστε εδώ, για να δείτε την παρουσίαση Powerpoint.


                            Entete cup song                     cup song

 



Τάξεις Α΄ και Β΄ 

Αγαπημένα πρωτάκια και δευτεράκια, αυτή την εβδομαδα θα παίξουμε αυλό. Πάρτε, λοιπόν, όλοι τον αυλό σας και πάμε να παίξουμε. Θα παίξουμε τις νότες Σι, Λα, Σολ, πολλές ασκησούλες για εξάσκηση και ένα τραγουδάκι. Διαβάστε ρυθμικά "Το ραπ του αυλού" στην αρχή της παρουσίασης που ακολουθεί, για να θυμηθείτε πώς κρατάμε τον αυλό. Πατήστε εδώ, για να μεταφερθείτε στην παρουσίαση. 

blowing a recorder

Όσα παιδιά δεν έχουν αυλό στο σπίτι, αλλά και όσα παιδιά θέλουν να μάθουν ακόμη ένα όργανο, ας δοκιμάσουν να παίξουν... πιάνο. Μπορείτε να παίξετε, λοιπόν, πάνω σε ένα εικονικό πιάνο. Όταν ανοίξει η σελίδα με το εικονικό πιάνο, πάνω δεξιά υπάρχουν κάποια κουμπιά. Το πρώτο έχει ένα αριθμό. Αν γράφει 2, πατήστε για να εμφανιστεί το 1 και να μικράνει το πιάνο. Αν πατήσετε επίσης στο κουμπί με το όγδοο όγδοο, τότε θα γραφτούν οι νότες πάνω στα πλήκτρα. Πατήστε εδώ πρώτα, για να δείτε τις νότες. Και τώρα πατήστε εδώ, για να παίξετε πιάνο. 

playing piano


Τάξεις Γ΄ και Δ΄

Αγαπημένα τριτάκια και τεταρτάκια, αυτή την εβδομάδα θα ασχοληθούμε με το beat boxing. Θα αναρωτιέστε τι είναι αυτό. Είναι το να φτιάχνουμε ήχους με το στόμα και τη φωνή. Αυτό, λοιπόν, θα κάνουμε. Θα γνωρίσουμε έναν Γάλλο, τον Ζοζέφ, που φτιάχνει καταπληκτικούς ήχους beat boxing, θα παίξουμε ρυθμικά σχήματα με beat boxing και επίσης θα παίξουμε ένα παιχνίδι στο διαδίκτυο με beat boxing. Πατήστε εδώ, για να μεταφερθείτε στην παρουσίαση Powerpoint και ακολουθήστε τις οδηγίες. Καλή διασκέδαση με πολύ beat boxing!!!


Beatbox Step


Τάξεις Ε΄ και Στ΄

Αγαπημένοι πεμπταίοι και εκταίοι, αυτή την εβδομάδα θα φτιάξουμε beats και θα πειραματιστούμε με beats. Πώς θα γίνει αυτό; Πατώντας εδώ, θα πάτε σε μια καινούρια σελίδα και εκεί, μέσω ένός προγράμματος, θα μπορέσετε να φτιάξετε ρυθμούς (σαν να είστε ντράμερς), θα γνωρίσετε ρυθμικά όργανα που χρησιμοποιούν οι ντράμερς και θα κάνετε πολλές, ευχάριστες και δημιουργικές δραστηριότητες. Καλή και δημιουργική διασκέδαση!!!    

                               drummer girl                        drummer boy


Μπορείτε, επισης, να δοκιμάσετε να παίξετε πάνω σε ένα εικονικό πιάνο. Όταν ανοίξει η σελίδα με το εικονικό πιάνο, πάνω δεξιά υπάρχουν κάποια κουμπιά. Το πρώτο έχει ένα αριθμό. Αν γράφει 2, τότε το πιάνο έχει δύο οκτάβες (δύο φορές την κλίμακα από Ντο σε Ντο). Πατώντας πάνω του θα εμφανιστεί το 1 και το πιάνο θα μικράνει, θα έχει μία οκτάβα. Αν πατήσετε στο κουμπί με το όγδοο όγδοο, τότε θα γραφτούν οι νότες πάνω στα πλήκτρα. Πατήστε εδώ, για να παίξετε πιάνο. 

playing piano1

 



Τάξεις Α΄ και Β΄

Αγαπημένα μου πρωτάκια και δευτεράκια, για αυτή τη βδομάδα λέω να φτιάξουμε ρυθμούς πολλούς με διάφορα κρουστά μουσικά όργανα, καθώς και μελωδίες. Για να το πετύχουμε αυτό, θα χρησιμποιήσουμε δύο προγράμματα. Πατώντας εδώ θα οδηγηθείτε σε μια νέα ιστοσελίδα, όπου θα μπορέσετε να φτιάξετε τους δικούς σας ρυθμούς. Τα μουσικά όργανα φαίνονται στο πάνω μέρος. Στο κάτω μέρος όταν πατάτε στις κουκίδες, τότε επιλέγετε ένα όργανο και όταν πατήσετε στο κουμπί play, θα ακούσετε το κομμάτι που φτιάξατε. Όταν πατήσετε στο βελάκι στη δεξιά μεριά, τότε θα προχωρήσει σε άλλη ομάδα οργάνων, για να φτιάξετε ρυθμούς με αυτά. 


kids playing percussion


'Οταν
πατήσετε εδώ, θα οδηγηθείτε σε μια άλλη ιστοσελίδα, όπου μπορείτε να φτιάξετε τις δικές σας μελωδίες. Στο κάτω μέρος υπάρχει ένας κύκλος. Αν τον μετακινήσετε δεξιά, το κομμάτι σας θα γίνει πιο γρήγορο, ενώ αριστερά πιο αργό. Αν πατήσετε στο κουμπί του play, τότε θα ακούσετε τα κομμάτια που φτιάχνετε. 


kids making melodies


Τάξεις Γ΄ και Δ΄ 

Αγαπημένα μου τριτάκια και τεταρτάκια, αυτή τη βδομάδα θα ασχοληθούμε με τον αυλό. Πάρτε, λοιπόν, τον αυλό σας και πάμε να παίξουμε. Θα παίξουμε τις νότες Σι, Λα, Σολ και Μι, πολλές ασκήσεις και πολλά τραγούδια. Διαβάστε ρυθμικά "Το ραπ του αυλού" στην αρχή της παρουσίασης που ακολουθεί, για να θυμηθείτε πώς κρατάμε τον αυλό. Πατήστε εδώ, για να μεταφερθείτε στην παρουσίαση.  

blowing a recorder

Όσοι θα ήθελαν να μάθουν ακόμη ένα μουσικό όργανο, ας δοκιμάσουν να παίξουν... πιάνο. Μπορείτε να παίξετε πάνω σε ένα εικονικό πιάνο. Όταν ανοίξει η σελίδα με το εικονικό πιάνο, πάνω δεξιά υπάρχουν κάποια κουμπιά. Το πρώτο έχει ένα αριθμό. Αν γράφει 2, τότε το πιάνο έχει δύο οκτάβες (δύο φορές την κλίμακα από Ντο σε Ντο). Πατώντας πάνω του θα εμφανιστεί το 1 και το πιάνο θα μικράνει, θα έχει μία οκτάβα. Αν πατήσετε επίσης στο κουμπί με το όγδοο όγδοο, τότε θα γραφτούν οι νότες πάνω στα πλήκτρα. Πατήστε εδώ πρώτα, για να δείτε τις νότες. Και τώρα πατήστε εδώ, για να παίξετε πιάνο. 


playing piano2

Τάξεις Ε΄ και Στ΄

Αγαπημένοι μου πεμπταίοι και εκταίοι, αυτή τη βδομάδα θα κάνουμε και πάλι κάτι πολύ δημιουργικό και ευχάριστο. Θα ζωγραφίσουμε αλλά όχι με πραγματικά πινέλα. Θα φτιάξουμε ζωγραφιές μελωδικές. Για να δείτε πώς, πατήστε εδώ και θα μεταφερθείτε σε μια παρουσίαση στο Powerpoint. Θα παρακολουθήσουμε ένα αλλιώτικο μουσικό κομμάτι, που απεικονίζεται γραφικά και θα ζωγραφίσουμε και εμείς τη δική μας μουσική!!!


music fine art