Δ΄τάξη 19-20
Ευρετήριο Άρθρου
Στην σελίδα αυτή μπορείτε να βρίσκετε υλικό για να περνάτε όμορφα και δημιουργικά τον χρόνο σας, καθώς και εργασίες τις οποίες σας αναθέτει η δασκάλα σας.
Πατώντας στο ευρετήριο που βρίσκεται στο πλάι, επιλέγετε την σελίδα της εβδομάδας που θέλετε να ανοίξετε.
Καλή πλοήγηση!
Πέμπτη 19/3/20
Παιδιά, σας χαιρετώ!
Εύχομαι αυτές τις μέρες που βρίσκεστε στα σπίτια σας να περνάτε ευχάριστα και δημιουργικά! Οι μέρες αυτές σας δίνουν την ευκαιρία να δουλέψετε λίγο κάποια αδύνατα σημεία που πιθανόν έχετε (πίνακες πολλαπλασιασμού, κάθετες πράξεις πρόσθεσης αφαίρεσης, ορθογραφία, μέρη του λόγου, χρόνοι ρημάτων κλπ)
Παρακάτω σας βάζω κάποιους συνδέσμους, όπου μπορείτε να ασχοληθείτε με πράγματα που μάθαμε μέχρι τώρα για περισσότερη εξάσκηση, αλλά και να περάσετε όμορφα τον χρόνο σας:
Ελληνικά
Παιχνίδια ορθογραφίας:
https://kiriasidore.blogspot.com/2015/01/blog-post_15.html?fbclid=IwAR3mlrjLzGH9NOUxvIyHnB_us1RhRNMOXz9Vjnh-v63xUbqg5Rcq0YUKXlY
Σελίδα με δωρεάν παιδικά βιβλία τα οποία μπορείτε να διαβάσετε από τον υπολογιστή ή το ταμπλετ:
https://www.helppost.gr/free/ebooks/paidika-paramithia-istories-online/
Μαθηματικά
Παιχνίδια με πίνακες πολλαπλασιασμού (προπαίδειας):
https://www.stintaxi.com/omicroniota-pirhoomicronpialphaiotadeltaepsiloniotaepsilonsigma.html
Σας στέλνω όλους από μια μεγάλη αγκαλία!
Η δασκάλα σας,
Άντρια Νικολάου
Δευτέρα 23/3/20
Γεια σας και πάλι παιδιά!
Εύχομαι να είστε όλοι καλά και να περνάτε όμορφα!
Ελληνικά
Μιας και πλησιάζει η επέτειος της 25ης Μαρτίου είναι ευκαιρία να θυμηθούμε τι γιορτάζουμε αυτή την μέρα. Παρακάτω θα βρείτε ένα σχετικό κείμενο το οποίο θα ήθελα να διαβάσετε πολύ καλά (ευκαιρία να εξασκήσουμε την ανάγνωσή μας).
http://iliog3.blogspot.com/2012/03/25-1821-h.html
Αφού διαβάσετε το κείμενο, θα ήθελα να απαντήσετε τις πιο κάτω ερωτήσεις κατανόησης. Οι ερωτήσεις μπορούν να απαντηθούν στο τετράδιο "Επίκαιρα" και να μου σταλούν με φωτογραφία μέσω viber από τους γονείς σας. Αν για κάποιο λόγο δεν έχετε το τετράδιο "Επίκαιρα", μπορείτε να τις απαντήσετε σε ένα πρόχειρο δικό σας τετράδιο, το οποίο θα χρησιμοποιείτε απο δω και πέρα για τις εργασίες σας.
25η Μαρτίου 1821
Απαντώ στις ερωτήσεις:
1. Για πόσα χρόνια η Ελλάδα ήταν σκλαβωμένη στους Τούρκους;
2. Πώς ήταν η συμπεριφορά των Τούρκων απέναντι στους Έλληνες;
3. Πότε ξεκίνησε η Ελληνική επανάσταση;
4. Ποια ήταν η οργάνωση που ίδρυσαν οι Έλληνες για να μπορέσουν να πολεμήσουν;
5. Γιατί οι Έλληνες κατάφεραν να νικήσουν και να ελευθερώσουν την πατρίδα τους;
ΜαθηματικάΠαρακάτω θα βρείτε ένα εφαρμογίδιο, με το οποίο μπορείτε να παίξετε για να θυμηθείτε τους κανόνες στρογγυλοποίησης που μάθαμε σε προηγούμενα μαθήματα.
https://www.topmarks.co.uk/Flash.aspx?f=DartboardRoundingv2
Ιστορία
Στον παρακάτω σύνδεσμο μπορείτε να παίξετε το γνωστό παιχνίδι "Ποιος θέλει να γίνει εκατομμυριούχος;" με ερωτήσεις από το μάθημα της Ιστορίας:
http://www.superteachertools.us/millionaire/millionaire.php?gamefile=146360&fbclid=IwAR3D0kVIKIpe2JtafA1b6afABI24dkYQ3xhlRTdbYJy6QIVC9ETZNnKFwv4
Σας στέλνω την αγάπη μου και τα φιλιά μου!
Πέμπτη 26/3/20
Αγαπημένοι μου, γεια σας!
Εύχομαι και σήμερα να είστε καλά και υγιείς στην ασφάλεια του σπιτιού σας!
Παιδιά, για κάλυτερη οργάνωση, θα ήθελα να βρείτε ένα πρόχειρο τετράδιο που σίγουρα όλοι έχετε στο σπίτι σας (δεν μας πειράζει τι εξώφυλλο έχει) και να το ονομάσετε "Μένουμε σπίτι". Εκεί θα κάνετε όλες τις εργασίες που σας δίνονται για τις μέρες που είμαστε στο σπίτι μας, έτσι ώστε μετά να τις έχουμε μαζεμένες.
Ελληνικά
Πατώντας στον παρακάτω σύνδεσμο, θα ήθελα να διαβάσετε το κείμενο που σας εμφανίζεται. Είναι ένα απόσπασμα από το παραμύθι του Ευγένιου Τριβιζά "Η Δόνα Τερηδόνα". Το κείμενο αυτό θα είναι η ανάγνωσή σας για σήμερα.
http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSDIM-C106/332/2266,8568/
Αφού διαβάσετε πολύ καλά το κείμενο, θα ανοίξετε το τετράδιο "Μένουμε σπίτι" και θα βάλετε τίτλο "Η Δόνα Τερηδόνα". Στη συνέχεια θα προσπαθήσετε να ζωγραφίσετε την ιστορία που διαβάσατε σε κόμικς.
Στον παρακάτω σύνδεσμο θα βρείτε μια παρουσίαση με κόμικς που έφτιαξαν τα παιδιά ενός άλλου σχολείου, έτσι ώστε να θυμηθείτε τι είναι τα κόμικς αλλά και να πάρετε ιδέες.
https://issuu.com/vandhmotiko/docs/vandhmotikodonaterhdona
Αν θέλετε, μπορείτε να παρακολουθήσετε το παρακάτω βίντεο, όπου τα παιδιά ενός δημοτικού σχολείου της Ρόδου παρουσίασαν μέσω θεάτρου ολόκληρο το παραμύθι του Τριβιζά.
https://www.youtube.com/watch?v=3XC3RLcHW8k
Μαθηματικά
Μπάσκετ στρογγυλοποίησης!
Παρακάτω θα βρείτε ακόμη ένα παιχνίδι για εξάσκηση στην στρογγυλοποίηση. Στο εφαρμογίδιο αυτό στρογγυλοποιείτε αριθμούς στην πλησιέστερη δεκάδα ή εκατοντάδα. Αν η στρογγυλοποίησή σας είναι σωστή, ο καλαθοσφαιριστής βάζει το καλάθι, ενώ εάν είναι λανθασμένη αστοχεί. Στην αρχική οθόνη θα πρέπει να επιλεγεί το No Decimals και για να εμφανιστούν τετραψήφιοι αριθμοί πρέπει να πατήσετε έξω από την περιοχή.
https://mrnussbaum.com/half-court-rounding-online-game
Ανυπομονώ να δω τις εργασίες σας για το μάθημα των Ελληνικών!
Για όσους γονείς δυσκολεύονται στη χρήση του viber, μπορούν να μου στέλνουν τις εργασίες σας στο παρακάτω email:
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Σας στέλνω μια μεγάααααλη αγκαλιά!
Δευτέρα 30/3/20
Παιδάκια μου, σας χαιρετώ!
Εύχομαι και πάλι να σας βρίσκω καλά!
Ελληνικά
Μιας και πλησιάζει άλλη μια μεγάλη γιορτή για την Κύπρο μας, το υλικό που σας βάζω σήμερα έχει σχέση με την επέτειο της 1ης Απριλίου. Πατώντας στον πιο κάτω σύνδεσμο θα βρείτε ένα κείμενο, το οποίο θα ήθελα να διαβάσετε πολύ καλά.
https://prwtokoudouni.weebly.com/uploads/2/1/5/3/21535154/1%CE%B7_%CE%91%CF%80%CF%81%CE%B9%CE%BB%CE%AF%CE%BF%CF%85_%CE%BC%CE%B5_%CE%BB%CE%AD%CE%BE%CE%B5%CE%B9%CF%82_%CE%BA%CE%B1%CE%B9_%CE%B5%CE%B9%CE%BA%CF%8C%CE%BD%CE%B5%CF%82.pdf
Αφού διαβάσετε το κείμενο αυτό, μπορείτε να δείτε ένα βίντεο με πληροφορίες και φωτογραφίες των ηρώων του αγώνα.
https://www.youtube.com/watch?v=xenwvwLlCX8
Στη συνέχεια ανοίξτε το τετράδιο "Μένουμε σπίτι", βάλτε τίτλο "1η Απριλίου 1955" και απαντήστε τις πιο κάτω ερωτήσεις (μη ξεχάσετε να απαντήσετε ολοκληρωμένα):
1. Γιατί η 1η του Απρίλη είναι σημαντική γιορτή για την Κύπρο μας;
2. Πώς ονομάστηκε η μυστική οργάνωση που δημιούργησαν οι Κύπριοι αγωνιστές; Τι σημαίνουν τα αρχικά της;
3. Ποιοι ήταν οι αρχηγοί του Αγώνα;
4. Πόσα χρόνια κράτησε ο αγώνας της ΕΟΚΑ;
5. Γράφω τρια ονόματα ηρώων της ΕΟΚΑ.
Αυτή θα είναι η εργασία μας για σήμερα, καθώς θα ήθελα να σας αφήσω χρόνο να ασχοληθείτε και με τα άλλα σας μαθήματα. Στις σελίδες των Φυσικών Επιστημών, Εικαστικής αγωγής, Αγγλικών κ.λ.π. μπορείτε να βρείτε υλικό για πολλές ενδιαφέρουσες δραστηριότητες.
Τέλος, σας αφήνω ένα μήνυμα από τον κύριο Δημήτρη για το μάθημα της Ιστορίας.
Πολλά φιλιά απο μένα!
Ιστορία
Μέχρι τις 13 του Απρίλη πρέπει να διαβάσετε μέχρι το κεφάλαιο 29 και να γράφετε στο τετράδιο σας τα ονόματα σπουδαίων ιστορικών προσώπων που έζησαν αυτά τα χρόνια... επίσης να γράψετε τα κτίρια που κτίστηκαν στην Αθήνα την εποχή του Περικλή...
Να είστε πάντα καλά και να περνάτε όμορφα και δημιουργικά...
Πέμπτη 2/4/20
Παιδάκια μου, γεια σας και καλό μήνα να έχετε!
Σήμερα γιορτάζουμε την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου, η οποία ορίστηκε την ίδια μέρα με τα γενέθλια του μεγάλου Δανού παραμυθά Χανς Κρίστιαν Άντερσεν. Η μέρα αυτή έχει σκοπό να εμπνεύσει στα παιδιά την αγάπη για το διάβασμα και να προκαλέσει την προσοχή των μεγαλύτερων στο παιδικό βιβλίο.
Σήμερα λοιπόν, είναι η ευκαιρία να δείξετε και εσείς πόσο πολύ αγαπάτε τα βιβλία σας. Γι’ αυτό, σε μια καινούρια σελίδα του τετραδίου «Μένουμε σπίτι» θα ήθελα να ζωγραφίσετε όσο πιο πιστά μπορείτε το εξώφυλλο του αγαπημένου σας βιβλίου και κάτω από αυτό να γράψετε 2-3 προτάσεις για την υπόθεση του βιβλίου αυτού.
Μαθηματικά
Λίγα προβληματάκια για να ακονίσουμε το μυαλουδάκι μας!
Στο τετράδιο «Μένουμε σπίτι» βάζουμε τίτλο Προβλήματα. Στη συνέχεια γράφουμε το πρώτο πρόβλημα, από κάτω την μαθηματική πρόταση, τις πράξεις και την απάντηση και μετά προχωρούμε στο επόμενο πρόβλημα, το οποίο λύνουμε με τον ίδιο τρόπο.
Προβλήματα
1.Ένας μανάβης είχε στην αποθήκη του 2345 δέσμες λαχανικών. Πώλησε τις 968 δέσμες. Πόσες δέσμες του έμειναν;
2.Μια τραπεζαρία πωλήθηκε στις εκπτώσεις €4476. Η αρχική της τιμή ήταν €5000. Πόση ήταν η έκπτωση;
3.Το μαγιάτικο πανηγύρι επισκέφθηκαν 2145 άτομα. Την τελευταία ώρα έμειναν 432 άτομα. Πόσα άτομα έφυγαν ενδιάμεσα;
4.Ένας γεωργός φύτεψε μαρούλια. Λόγω της κακοκαιρίας το χαλάζι κατάστρεψε 250 μαρούλια και του έμειναν μόνο 480.Πόσα μαρούλια φύτεψε αρχικά;
Περιμένω με ανυπομονησία τις εργασίες σας!
Σας φιλώ γλυκά,
Η δασκάλα σας!
Δευτέρα 6/04/20
Παιδιά μου, γεια σας!
Εύχομαι να είστε καλά και να περνάτε ευχάριστα τον χρόνο σας!
Ελληνικά
Σήμερα θα πάμε να θυμηθούμε τα γραμματικά φαινόμενα της ενότητας στην οποία εργαζόμασταν πριν κλείσουν τα σχολεία. Γι’ αυτό τον λόγο πριν ασχοληθείτε με τις εργασίες σας θα πρέπει να ανοίξετε το τετράδιο Γραμματικής και να μελετήσετε πολύ καλά τα εξής:
- τα είδη των προτάσεων (Απλές, Σύνθετες και Ελλειπτικές)
- τις εγκλίσεις των ρημάτων (Οριστική, Υποτακτική και Προστακτική)
Επίσης θέλω να διαβάσετε στο Βιβλίο Μαθητή, σελ. 82 την άσκηση 5, όπου θα θυμηθείτε την σωστή ορθογραφία των ρημάτων στην προστακτική.
Αφού τα διαβάσετε πολύ καλά αυτά, στην συνέχεια θα πάτε στο Τετράδιο Εργασιών και θα λύσετε τις ασκήσεις των σελίδων 55 και 56.
Σας υπενθυμίζω ότι για να λύσετε την κάθε άσκηση θα πρέπει να διαβάζετε πολύ προσεκτικά την οδηγία. Επίσης πρέπει να είστε ιδιαίτερα προσεκτικοί με την ορθογραφία, ιδιαίτερα όταν αντιγράφετε μια λέξη από κάπου αλλού.
Μαθηματικά
Ακόμα λίγα προβληματάκια, παρόμοια με τα προηγούμενα.
Πριν όμως διαβάσετε τα προβλήματα, σας υπενθυμίζω ότι είναι πολύ σημαντικό να ακολουθείτε τις οδηγίες.
Οι οδηγίες είναι οι εξής:
Στο τετράδιο «Μένουμε σπίτι» βάζουμε τίτλο "Προβλήματα".
Στη συνέχεια γράφουμε το πρώτο πρόβλημα, από κάτω την μαθηματική πρόταση, τις πράξεις και την απάντηση και μετά προχωρούμε στο επόμενο πρόβλημα, το οποίο λύνουμε με τον ίδιο τρόπο.
Προβλήματα
1.Σε ένα σχολείο τα παιδιά έφτιαξαν κατασκευές για το φιλανθρωπικό παζαράκι. Στο παζαράκι πωλήθηκαν 540 κατασκευές αλλά έμειναν απούλητες οι 150 κατασκευές. Πόσες κατασκευές έφτιαξαν τα παιδιά στην αρχή;
2.Ένα κατάστημα ηλεκτρονικών παιχνιδιών παράγγειλε 398 συσκευές Playstation. Από αυτές πουλήθηκαν οι 285. Πόσες συσκευές Playstation δεν πουλήθηκαν;
3. H Άντρη είχε στην αρχή της χρονιάς 1500 στο ταμιευτήριο της. Στο τέλος της χρονιάς είχε 2900. Πόσα χρήματα κατέθεσε στο ταμιευτήριο της κατά τη διάρκεια της χρονιάς;
4. Η οικογένεια του Μάριου έκανε μια εκδρομή στα βουνά. Όταν ξεκίνησαν ο χιλιομετρητής του αυτοκινήτου έδειχνε 3290 χιλιόμετρα. Στο τέλος της διαδρομής ο χιλιομετρητής έδειχνε 4100 χιλιόμετρα. Πόσα χιλιόμετρα διένυσε το αυτοκίνητο σε αυτή την εκδρομή;
Τέλος, στον πιο κάτω σύνδεσμο μπορείτε να βρίσκετε καθημερινά οπτικογραφημένα μαθήματα επανάληψης δημοτικού, που ετοιμάζονται στο πλαίσιο του προγράμματος εκπαιδευτικής τηλεόρασης "Μαθαίνουμε στο Σπίτι" (συνεργασία ΕΡΤ2 και ΥΠ Ελλάδος).
Αυτά από μένα! Καλό διάβασμα και να προσέχετε!
Πέμπτη 9/04/20
Αγαπημένα μου παιδιά, σας χαιρετώ.
Εύχομαι να περνάτε όμορφα…
Το Πάσχα πλησιάζει, όμως φέτος θα είναι σίγουρα πολύ διαφορετικό από άλλες χρονιές. Παρόλα αυτά, εμείς θα πρέπει να προσπαθήσουμε να το ζήσουμε όσο πιο ωραία γίνεται!
Ελληνικά
Στον παρακάτω σύνδεσμο θα βρείτε την ενότητα Ελληνικών «Χριστός Ανέστη». Είναι η ενότητα με την οποία θα ασχολούμασταν αυτές τις μέρες αν ήμασταν στο σχολείο.
Από την ενότητα αυτή θα ήθελα:
Α) να διαβάσετε το κείμενο με τίτλο «Ανάσταση»
Β) στο τετράδιο «Μένουμε σπίτι» να βάλετε τίτλο «Ανάσταση» και να απαντήσετε τις παρακάτω ερωτήσεις:
1. Πότε διαδραματίζεται η ιστορία του κειμένου;
2. Ποιο είναι το μήνυμα που σκορπίστηκε σε όλες τις πολιτείες και τα χωριά μαζί με το αναστάσιμο φως;
Γ) Να διαβάσετε τη συνταγή με τίτλο «Πρωτότυπα πασχαλινά αυγά»
Δ) Να διαβάσετε τα τρία Πασχαλινά έθιμα (Αερόστατα της Αρκαδίας, Ανάσταση στην Κέρκυρα, Τα Λαζαράκια)
Ε) Τέλος, στο τετράδιο «Μένουμε σπίτι» θα ήθελα να προσπαθήσετε να περιγράψετε ένα δικό σας πασχαλινό έθιμο (π.χ. Το πασχαλινό έθιμο των Φλαούνων ή του βαψίματος των αυγών). Η εργασία αυτή θα γίνει με τον εξής τρόπο:
Σε μια καινούρια σελίδα θα βάλετε τίτλο «Ένα πασχαλινό έθιμο» και στις επόμενες 10 περίπου γραμμές θα περιγράψετε το πασχαλινό έθιμο που διαλέξατε. Το κείμενο σας θα πρέπει να ξεκινά με την πρόταση: «Το πασχαλινό έθιμο που επέλεξα να σας παρουσιάσω είναι…» Αφού τελειώσετε την περιγραφή του εθίμου, στις γραμμές που σας μένουν να κάνετε μια όμορφη ζωγραφιά που να δείχνει το έθιμο που επιλέξατε. Θα περιμένω την συγκεκριμένη εργασία μεταξύ 22-26 Απριλίου, όχι πιο πριν.
Αυτά από μένα! Σας εύχομαι Καλό Πάσχα και Καλή Ανάσταση! Θα τα ξαναπούμε στις 27/04/20. Μέχρι τότε να περνάτε καλά και να προσέχετε!!!
Παρακάτω θα βρείτε κάποια βιντεάκια σχετικά με τα μαθήματα των Θρησκευτικών, της Ιστορίας και της Γεωγραφίας, τα οποία μπορείτε να παρακολουθήσετε τις ερχόμενες δυο εβδομάδες.
Θρησκευτικά
Παραβολές
- Πραβολή του καλού σαμαρείτη https://www.youtube.com/watch?v=yWAEf_lDr3o
- Παραβολή του Ασώτου https://www.youtube.com/watch?v=6_ZnttIHfD8
- Τα πάθη του Χριστού https://www.youtube.com/watch?v=CAF5wyKvvFk&t=94s
Επίκαιρα
- Ιστορία του Λαζάρου https://www.youtube.com/watch?v=MnCL4BeZKUQ&list=PLN2r-q1k01mIXEip6Grzd9cFnucntA12n&index=9&t=0s
Ιστορία
- Η κάθοδος των Δωριέων https://www.youtube.com/watch?v=Pa-uaosa7c4
- Οι Έλληνες δημιουργούν αποικίες https://www.youtube.com/watch?v=WQeDki5DDI0
- Η ποίηση και η θρησκεία των Ελλήνων https://www.youtube.com/watch?v=x763qT6-ucM
- Ητέχνη και η γραφή https://www.youtube.com/watch?v=k0RS1SO7Ogs
- Νέες αποικίες των Ελλήνων https://www.youtube.com/watch?v=YqU5SZgZOqY
Γεωγραφία
Ένας τουρίστας στην Κύπρο
- Η Κύπρος ως νησί – Μέσα Μεταφοράς – Τύποι Συγκοινωνίας παρουσίαση 1 http://geod.schools.ac.cy/index.php/el/yliko/ypost-d-dim
- Επιλέγουμε αεροδρόμιο παρουσίαση 2
http://geod.schools.ac.cy/index.php/el/yliko/ypost-d-dim
- Διεθνή αεροδρόμια Λάρνακας Πάφου παρουσίαση3
http://geod.schools.ac.cy/index.php/el/yliko/ypost-d-dim
Τέλος, για τους αλλόγλωσσους μαθητές μας, ο κύριος Νικόλας ετοίμασε το παρακάτω υλικό:
Έλληνομάθεια
Αγαπημένα μου παιδιά πιο κάτω σας παραθέτω ορισμένους ιστότοπους με παιχνίδια για γρηγορότερη εκμάθηση της Ελληνικής γλώσσας. Υπάρχουν επίσης και κάποιες σελίδες με λεξικά που μπορουν να βοηθήσουν και τους γονείς σας στην εκμάθηση της Ελληνικής γλώσσας.
- Akelius(Για αρχάρια παιδιά όλων των ηλικιών)Ηλεκτρονική Πλατφόρμα για διδασκαλία της Ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας
https://languages.akelius.com/subjects/el/1980
- Πρόγραμμα «Γεια χαρά» Διαδικτυακά παιχνίδια
https://www.geiaxara.eu/el/language-games
- Το Βαλιτσάκι, με μεταφράσεις στα αραβικά.Το βιβλίο αυτό έχει μεταφράσεις στα αραβικά και μπορούν τα παιδιά να το βλέπουν με τους γονείς τους, αν διαβάζουν αραβικά.
http://www.pi.ac.cy/pi/files/epimorfosi/entaxi/2017Athina_ta_prwta_mou_ellinika_2.pdf
- Βιβλίο λέξεις και εικόνες
http://www.keda.uoa.gr/epam/pdf/high/lexeis_eikones_lex.pdf
- Φιλογλωσσία: ενότητες έτοιμες με βίντεο και ηχητικά αρχεία,δωρεάν
http://www.xanthi.ilsp.gr/filog/
- Διαδικτυακό λογισμικό, δωρεάνΠεριέχει δραστηριότητες για την εξάσκηση στη δεξιότητα της κατανόησης προφορικού λόγου.
http://www.xanthi.ilsp.gr/akoustikh/default2.asp
Επιλέγουν «Είμαι δάσκαλος» και βάζουν κωδικούς Teacher1 και Teacher123
- Σε αυτό το link έχει αρκετά διαδραστικά παιχνίδια για πολλές ενότητες: https://prwtokoudouni.weebly.com/pialphaiotachinuiotadeltaiotaalpha.htm
- Σε αυτό το link έχει αρκετά παιχνίδια λεξιλογίου με μεταφράσεις σε πολλές γλώσσες:
http://www.mikrapaidia.gr/ccs9/
Δευτέρα 27/04/20
Αγαπημένα μου παιδιά, σας χαιρετώ! Εύχομαι τις δύο αυτές βδομάδες που πέρασαν να ξεκουραστήκατε και να γεμίσατε τις μπαταρίες σας! Δυστυχώς οι συνθήκες ακόμη δεν επιτρέπουν το άνοιγμα των σχολείων και έτσι θα συνεχίσουμε να επικοινωνούμε από εδώ.
Χαίρομαι γιατί βλέπω ότι αρκετοί από σας εργάζεστε τακτικά και συγυρισμένα.
Για σήμερα οι εργασίες που έχετε είναι οι εξής:
Ελληνικά
Πατώντας στους πιο κάτω συνδέσμους θα μεταφερθείτε σε δύο εκπαιδευτικά παιχνίδια Ελληνικών.
Εκπαιδευτικό παιχνίδι 1 - Πατήστε εδώ
Το πρώτο παιχνίδι σας δίνει λέξεις, τις οποίες θα πρέπει να τις ταξινομήσετε στην κατηγορία στην οποία ανήκουν (Ουσιαστικό/Επίθετο/Ρήμα). Όταν τελειώσετε, θα πρέπει να πατήσετε το γαλάζιο κουμπί με το άσπρο τόξο που βρίσκεται κάτω δεξιά. Μόλις το πατήσετε θα σας δείξει με πράσινο χρώμα τις σωστές και με κόκκινο τις λάθος απαντήσεις. Μπορείτε να μεταφέρετε τις λάθος απαντήσεις στην κατηγορία που νομίζετε ότι ταιριάζουν και να ξαναελέγξετε τις απαντήσεις σας.
Εκπαιδευτικό παιχνίδι 2 - Πατήστε εδώ
Το δεύτερο παιχνίδι είναι παρόμοιο με το πρώτο. Σε αυτό υπάρχουν 3 κατηγορίες: Αρσενικό Θηλυκό και Ουδέτερο. Αντί για λέξεις, θα δείτε ότι εμφανίζονται εικόνες, τις οποίες θα πρέπει να ταξινομήσετε ανάλογα με το όνομα του αντικειμένου που απεικονίζεται. Στο τέλος μπορείτε πάλι να ελέγξετε τις απαντήσεις σας.
Μαθηματικά
Σήμερα θα κάνουμε λίγη εξάσκηση στις κάθετες προσθέσεις και αφαιρέσεις. Παρακάτω θα δείτε 16 μαθηματικές προτάσεις. Οι οδηγίες για το πως θα εργαστείτε είναι οι εξης:
1. Στο τετράδιο «Μένουμε σπίτι» σε μια καινούρια σελίδα να βάλετε τίτλο Προσθέσεις και αφαιρέσεις ακέραιων αριθμών
2. Να αντιγράψετε τις μαθηματικές προτάσεις κάθετα, π.χ. 4532+147= 4532
147+
3. Να λύσετε τις πράξεις, γράφοντας τις απαντήσεις ξεκάθαρα και συγυρισμένα.
4. Όταν μου στείλουν οι γονείς σας τις απαντήσεις σας, θα τους στείλω τις λύσεις έτσι ώστε να τα διορθώσετε μόνοι σας (όπως διορθώνουμε από τον πίνακα).
Οι μαθηματικές προτάσεις που έχετε να λύσετε κάθετα είναι:
1984+347= 4561+809= 8709-1942= 8400-7999=
8769+765= 3719+631= 5082-1005= 760-589=
1300+7609= 900+591= 2049-187= 2000-1899=
5012+1001= 576+145= 5999-999= 500-450=
Είναι πολύ σημαντικό, παιδιά, να διαβάζετε προσεκτικά τις οδηγίες που σας δίνω και να λύνετε τις εργασίες σας ανάλογα με τις οδηγίες. Εάν κάτι δεν καταλαβαίνω, ξαναδιαβάζω μεγαλόφωνα την οδηγία μέχρι να το καταλάβω. Αυτό ισχύει για όλα τα μαθήματα, και όχι μόνο για τα Ελληνικά και τα Μαθηματικά.
Τέλος, σας υπενθυμίζω ότι στην ιστοσελίδα υπάρχει υλικό και από τα υπόλοιπα σας μαθήματα, τα οποία είναι εξίσου σημαντικά και καλό θα ήταν να ασχοληθείτε λίγο και με αυτά.
Σας φιλώ και σας εύχομαι καλή συνέχεια!
Η δασκάλα σας
Πέμπτη 30/04/20
Αγαπημένοι μου τεταρταίοι, γεια σας!
Φτάσαμε στο τέλος του μήνα Απρίλη και από αύριο μπαίνουμε στον Μάιο! Ο Μάιος, όπως ξέρετε είναι ο τελευταίος μήνας της άνοιξης, αλλά και ο πιο «ανθισμένος». Την πρώτη μέρα του Μάη συνηθίζουμε να φτιάχνουμε στεφάνια με λουλούδια και να τα κρεμάμε στην πόρτα του σπιτιού μας. Στο youtube μπορείτε να βρείτε πολλά βίντεο που θα σας καθοδηγήσουν πως να φτιάξετε το δικό σας στεφάνι με απλά υλικά.
Ο Μάιος επίσης, είναι ο μήνας που ενέπνευσε πολλούς ποιητές να γράψουν όμορφα ποιήματα. Πατώντας τον παρακάτω σύνδεσμο θα βρείτε το ποίημα του εθνικού μας ποιητή Διονύσιου Σολωμού με τίτλο «Πρωτομαγιά». Διαβάστε το πολύ καλά ανάγνωση, μέχρι να μην κάνετε κανένα λάθος.
Διονύσιος Σολωμός, "Πρωτομαγιά"
Παράλληλα, για τον μήνα αυτό έχουν γραφτεί και πολλές παροιμίες. Παρακάτω θα βρείτε μια παρουσίαση με τις παροιμίες του Μαίου. Αφού την παρακολουθήσετε, πατήστε στον επόμενο σύνδεσμο, ο οποίος περιέχει τέσσερα παιχνίδια σχετικά με τις παροιμίες της παρουσίασης.
Παροιμίες του Μάη - Παρουσίαση
Αύριο, λοιπόν, είναι η πρώτη μέρα του Μάη. Η μέρα αυτή είναι πολύ σημαντική για έναν ακόμα λόγο. Είναι η "Παγκόσμια μέρα των εργατών" και γιορτάζεται σε όλο τον κόσμο. Γι’ αυτό και ονομάζεται «Εργατική Πρωτομαγιά».
Πριν από πολλά χρόνια, όταν ακόμα οι εργαζόμενοι εργάζονταν πάρα πολλές ώρες σε δύσκολες συνθήκες και με πολύ λίγα χρήματα για αμοιβή, αποφάσισαν μια τέτοια μέρα να επαναστατήσουν και να διεκδικήσουν καλύτερες συνθήκες εργασίας. Το σύνθημά τους ήταν «8 ώρες εργασίας, 8 ώρες ύπνος, 8 ώρες ελεύθερες». Και το πέτυχαν, δυστυχώς όμως μετά από κάποια δυσάρεστα γεγονότα.
Πατώντας στον πιο κάτω σύνδεσμο, θα οδηγηθείτε σε ένα σετ δραστηριοτήτων. Εκεί, στην δευτερη σελίδα (αμέσως μετά το εξώφυλλο) θα δείτε τον χάρτη με τα βασικά γεγονότα της εργατικής Πρωτομαγιάς. Αφού διαβάσετε τον χάρτη, στο τετράδιο «Μένουμε σπίτι» να βάλετε τίτλο «Εργατική Πρωτομαγιά» και να γράψετε τις παρακάτω ερωτήσεις. Στη συνέχεια να τις απαντήσετε. Δεν χρειάζεται να κάνετε τις εργασίες που υπάρχουν μετά τον χάρτη με τα βασικά γεγονότα.
Σετ δραστηριοτήτων "Εργατική Πρωτομαγιά"
Για το τετράδιο:
Εργατική Πρωτομαγιά
Ερωτήσεις:
1. Τι αποφάσισαν οι εργάτες την 1η Μαίου του 1886;
2. Γιατί το αποφάσισαν αυτό;
3. Ποιο ήταν το σύνθημά τους;
4. Πού έγινε η μεγαλύτερη πορεία;
5. Πότε καθιερώθηκε η 1η Μαΐου ως η Παγκόσμια μέρα των εργατών;
Απαντήσεις:
Αυτά από μένα! Εύχομαι να περάσετε ένα υπέροχο τριήμερο. Θα τα πούμε και πάλι τη Δευτέρα!
Δευτέρα 4/05/20
Αγαπημένοι μου σας χαιρετώ!
Μπήκε ο Μάης και επιτέλους ο καιρός καλυτερεύει! Ευκαιρία να κάνετε περισσότερες βόλτες στο χωριό σας και να απολαύσετε τη φύση και τον ήλιο, αλλά πάντα φυσικά με προσοχή γιατί δυστυχώς ο κορονοϊός είναι ακόμη εδώ.
Ελληνικά
Την Κυριακή που μας έρχεται έχουμε μια πολύ σημαντική γιορτή! Είναι η γιορτή της μητέρας! Γιορτάζουν οι μανούλες σας, που τόσο πολύ σας αγαπούν και σας φροντίζουν. Γι’ αυτό σήμερα θα διαβάσουμε ένα σχετικό κείμενο και θα κάνουμε κάποιες εργασίες σε αυτό. Το κείμενό μας ονομάζεται «Η αγάπη μιας γάτας». Για να διαβάσετε το κείμενο, πατήστε τον πιο κάτω σύνδεσμο.
Η αγάπη μιας γάτας - Κείμενο και δραστηριότητες
Αφού το διαβάσετε πολύ καλή ανάγνωση, στη συνέχεια να διαβάσετε τις δραστηριότητες της δεύτερης σελίδας. Από τις δραστηριότητες αυτές, να κάνετε την πρώτη
(1. Γράψε την περίληψη της ιστορίας) και όποιες άλλες τρεις θέλετε. Άρα, θα κάνετε σύνολο τέσσερεις δραστηριότητες.
Για να κάνετε τις δραστηριότητες, στο τετράδιο «Μένουμε σπίτι» θα βάλετε τίτλο: Η αγάπη μιας γάτας και στη συνέχεια θα γράφετε τον τίτλο της δραστηριότητας και από κάτω την απάντησή σας. Αυτό πρέπει να γίνει και για τις τέσσερις δραστηριότητες, έτσι ώστε όταν τα διορθώσω να καταλάβω ποιες δραστηριότητες απαντήσατε.
Στην πρώτη δραστηριότητα, στην οποία πρέπει να γράψετε την περίληψη του κειμένου (δηλαδή να πείτε με λίγα λόγια τι λέει το κείμενο), να ξεκινήσετε την απάντησή σας με την φράση: «Το κείμενο μας μιλά για…..». Επίσης να θυμάστε ότι δεν πρεπει να αντιγράψετε προτάσεις του κειμένου, αλλά να τα πέιτε με δικά σας λόγια. Και μιας και το κείμενο έχει έκταση μιας σελίδας, η περίληψη σας δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερη από μισή σελίδα του τετραδίου σας.
Αυτά για το μάθημα των Ελληνικών. Την Πέμπτη θα σας βάλω κάποιες σελίδες στις οποίες μπορείτε να βρείτε όμορφες κατασκευές για να φτιάξετε για την μανούλα σας. Μην της το πείτε όμως, είναι έκπληξη!
Μαθηματικά
Από σήμερα παιδιά, θα επιχειρήσουμε να προχωρήσουμε λίγο στα Μαθηματικά, καθώς μέχρι τώρα κάναμε επανάληψη σε προηγούμενες ενότητες. Φυσικά εννοείται ότι ταυτόχρονα με την νέα ενότητα στην οποία θα μπούμε, μπορείτε να συνεχίσετε τις επαναλήψεις στις 4 πράξεις (πρόσθεση, αφαίρεση, πολλαπλασιασμός, διαίρεση).
Η ενότητα στην οποία μπαίνουμε βρίσκεται στο τρίτο μέρος του βιβλίου μας, το οποίο όμως είναι στο σχολείο. Γι’ αυτό τον λόγο έχω συνεννοηθεί με την κυρία Στέφανη ώστε να σας ετοιμάσει το βιβλίο και κάποιο υλικό το οποίο θα σας τυπώσει και θα πρέπει οι γονείς σας να περάσουν ένα πρωί των ερχόμενων ημερών να τα παραλάβουν. Μπορούν να βρουν είτε την κυρία Στέφανη είτε κάποια από τις καθαρίστριες καθημερινά από νωρίς το πρωί μέχρι τις 1 το μεσημέρι. Εκτός από το υλικό για τα Μαθηματικά θα σας δώσει και κάποια βιβλία Ελληνικών τα οποία θα χρησιμοποιήσουμε στη συνέχεια.
Για σήμερα και μέχρι να έχετε το υλικό και τα βιβλία, πατήστε στον πιο κάτω σύνδεσμο, ο οποίος θα σας ανοίξει το 3ο μέρος του βιβλίου σας.
Βιβλίο Μαθηματικών - Μέρος 3
Η ενότητα στην οποία θα μπούμε είναι η ενότητα 8- Κλάσματα. Να πάτε στις σελίδες 36 και 37. Στην σελίδα 36 υπάρχει μια Eξερεύνηση, να την διαβάσετε και να την απαντήσετε στο τετράδιο «Μένουμε σπίτι», βάζοντας τίτλο: Μαθηματικά- Ενότητα 8, Εξερεύνηση σελ. 36.
Στη συνέχεια να πάτε στη σελίδα 37 και να διαβάσετε τι είναι τα ισοδύναμα κλάσματα. Αφού το διαβάσετε να κοιτάξετε την Διερεύνηση. Εκεί υπάρχουν οι ράβδοι κλασμάτων όπου μπορείτε να δείτε ισοδύναμα κλάσματα. Επίσης ισοδύναμα κλάσματα μπορείτε να βρείτε με το πιο κάτω εφαρμογίδιο:
Εφαρμογίδιο: Ισοδύναμα κλάσματα
Με την βοήθεια είτε των ράβδων κλασμάτων είτε του εφαμογιδίου, να κάνετε στο τετράδιο σας την άσκηση α, βάζοντας τίτλο: Διερεύνηση σελ. 37.
Αυτά από μένα. Υπενθυμίζω ότι θα πρέπει να παραλάβετε τα βιβλία και το υλικό Μαθηματικών από το σχολείο για να μπορούμε να συνεχίσουμε.
Θα τα ξαναπούμε την ερχόμενη Πέμπτη.
Μέχρι τότε σας στέλνω μια ζεστή αγκαλιά!
Πέμπτη 7/05/20
Παιδάκια μου, γεια σας!
Πως είστε; Εύχομαι να έχετε όλοι την υγεία σας και να συνεχίζετε να περνάτε ωραία!
Όπως είπαμε, την Κυριακή γιορτάζουμε την γιορτή της μητέρας και εγώ δεν ξέχασα την υπόσχεση που σας έδωσα. Σας βρήκα πολλές, όμορφες και εύκολες κατασκευές, που μπορείτε να φτιάξετε με υλικά που έχετε στο σπίτι. Πατώντας στους πιο κάτω συνδέσμους, μπορείτε να δείτε τις κατασκευές και να διαλέξετε μια για να φτιάξετε. Μην ξεχάσετε να μου στείλετε μια φωτογραφία με την κατασκευή σας.
Γλαστράκι με τουλίπες
Λουλούδι
Κάρτα με καρδούλα
Σπιτάκι
Διάφορες κάρτες
Μαθηματικά
Παιδιά μου, επειδή έχω παρατηρήσει ότι πολλοί από σας δυσκολεύτηκαν με τα ισοδύναμα κλάσματα, βρήκα κάποια βίντεο τα οποία θα σας βοηθήσουν. Θέλω να τα παρακολουθήσετε προσεκτικά.
Το πρώτο βίντεο μας θυμίζει τι είναι τα κλάσματα: Βίντεο 1 - Κλάσματα
Αφού το παρακολουθήσετε, είστε έτοιμοι να δείτε και το δεύτερο βίντεο που μας εξηγεί τα ισοδύναμα κλάσματα: Βίντεο 2: Ισοδύναμα κλάσματα
Μετά από αυτά τα δύο βίντεο, πιστεύω ότι πλέον τα ισοδύναμα κλάσματα θα είναι ξεκάθαρα στο μυαλό σας.
Όσον αφορά τις σελίδες 36 και 37 του βιβλίου, με τις οποίες ασχοληθήκατε τις προηγούμενες μέρες σας βάζω εδώ την εξήγηση σε περίπτωση που έχετε ακόμα απορίες.
Εξερεύνηση σελ.36:
Στην δραστηριότητα με τις πίτσες υπάρχουν διάφορες λύσεις. Μία λύση είναι:
Η Σοφία έφαγε 2 από τα 4 κομμάτια της πίτσας Α , ο Αντρέας έφαγε 3 από τα 6 κομμάτια της πίτσας Β και ο Μιχάλης 4 από τα 8 κομμάτια της πίτσας Γ.
Άλλη λύση είναι:
Η Σοφία έφαγε 2 από τα 8 κομμάτια της πίτσας Α , ο Αντρέας έφαγε 3 από τα 12 κομμάτια της πίτσας Β και ο Μιχάλης 4 από τα 16 κομμάτια της πίτσας Γ.
Διερεύνηση σελ.37:
Στόχος της διερεύνησης ήταν να σχηματίσετε ισοδύναμα κλάσματα, αξιοποιώντας τις ράβδους κλασμάτων ή το εφαρμογίδιο. Για να βρουμε ισοδύναμα κλάσματα, πρέπει να χωρίσουμε την επιφάνεια σε μικρότερα ίσα μέρη.
Για παράδειγμα, στην περίπτωση του 1/2 , η επιφάνεια είναι χωρισμένη σε 2 ίσα μέρη. Αν η ίδια επιφάνεια χωριστεί σε 4 μικρότερα ίσα μέρη, τότε το 1/2 αντιστοιχεί στα 2/4 . Αν η ίδια επιφάνεια χωριστεί σε 6 μικρότερα ίσα μέρη, τότε το 1/2 αντιστοιχεί στα 3/6.
(Στην ιστοσελίδα δυστυχώς δεν μπορώ να γράψω το κλάσμα με οριζόντια κλασματική γραμμή, γι' αυτό θα με βλέπετε να το γράφω με πλάγια, σαν αυτή / . Εσείς όμως θα γράφετε το κλάσμα όπως το μάθαμε, δηλαδή με οριζόντια κλασματική γραμμή)
Πως μπορούμε τώρα να βρούμε ισοδύναμα κλάσματα, χωρίς να χρησιμοποιούμε τις ράβδους κλασμάτων;
Αν πολλαπλασιάσουμε τον αριθμητή και τον παρονομαστή ενός κλάσματος με τον ίδιο αριθμό, προκύπτει ένα ισοδύναμο κλάσμα. Αυτό συμβαίνει γιατί, όταν πολλαπλασιάζεται ο παρονομαστής ενός κλάσματος με έναν αριθμό, αυξάνεται ο αριθμός των κομματιών στα οποία χωρίζεται η επιφάνεια.
Παράδειγμα:
Το 1/2 είναι ισοδύναμο κλάσμα με τα 3/6.
Άρα για να φτιάξω ισοδύναμα κλάσματα, πολλαπλασιάζω και τον αριθμητή και τον παρονομαστή με τον ίδιο αριθμό.
Με βάση αυτό, να κάνετε από το βιβλίο την σελ. 38 και από τις φωτοτυπίες τις σελ. 2 και 3.
(Στην σελίδα 3 των φωτοτυπιών υπάρχει ένα λάθος. Στο β, εκεί που λέει 4/7, διορθώστε και γράψτε 4/5.)
Θα περιμένω τις απαντήσεις σας.
Αυτά από μένα. Σας φιλώ γλυκά, έστω και από μακριά!
Στη συνέχεια θα βρείτε κάποιες εργασίες από τον κύριο Δημήτρη για το μάθημα της Ιστορίας.
Ιστορία
Μέχρι τις 22 του Μάη πρέπει να διαβάσετε μέχρι το κεφάλαιο 33 και να γράψετε στο τετράδιο σας ποιό ήταν το έργο του Αλέξανδρου και γιατί ονομάστηκε Μέγας...
Να είστε πάντα καλά και να περνάτε όμορφα και δημιουργικά...
Δευτέρα 11/05/20
Αγαπημένοι μου, σας χαιρετώ!
Όπως όλα δείχνουν πλησιάζει η μέρα που θα επιστρέψουμε και πάλι στο σχολείο μας. Μέχρι τότε όμως συνεχίζουμε τα διαδικτυακά μας μαθήματα.
Ελληνικά
Από το Βιβλίο μαθητή - β' τεύχος που πήρατε πρόσφατα από το σχολείο, θα ήθελα να διαβάσετε πολύ καλή ανάγνωση το ποίημα που βρίσκεται στην σελ. 8. Είναι το ποίημα "Κορίτσι" από την συλλογή "Ο ήλιος ο ηλιάτορας" του μεγάλου ποιητή Οδυσσέα Ελύτη.
Αφού το διαβάσετε, να ζωγραφίσετε στο πλαίσιο που βρίσκεται δίπλα μια εικόνα από το ποίημα που σας έκανε εντύπωση.
Στη συνέχεια, στο τετράδιο "Μένουμε σπίτι" βάζετε τίτλο Κορίτσι (Β.μ. σελ.8) και στη συνέχεια αντιγράφετε τις ερωτήσεις που βρίσκονται στην ασκ.1 (σελ. 9). Αφού τις αντιγράψετε, τις απαντάτε από κάτω μια μια. Μην ξεχνάτε να απαντάτε ολοκληρωμένα!
Μαθηματικά
Για σήμερα, θα ήθελα να παρακολουθήσετε ακόμα 2 βίντεο, τα οποία έχουν σκοπό να σας βοηθήσουν να καταλάβετε καλύτερα τα κλάσματα για να μπορέσουμε να προχωρήσουμε παρακάτω. Εννοείται ότι μπορείτε να ξαναδείτε και τα προηγούμενα που σας έβαλα την περασμένη βδομάδα.
Βίντεο: Εισαγωγή στα κλάσματα - Ψηφιακή τάξη
Βίντεο: Ισοδύναμα κλάσματα - Πράσινη πρίζα
Στη συνέχεια, μπορείτε να ασχοληθείτε με τα εφαρμογίδια για τα ισοδύναμα κλάσματα που βρίσκονται στις σελίδες 4,5,6 των φωτοτυπιών.
Σας βάζω τους συνδέσμους εδώ για να μπορείτε να τα ανοίξετε. Πολλά από αυτά χρειάζονται να έχετε εγκατεστημένο το πρόγραμμα Flash Player στον υπολογιστή σας για να μπορείτε να τα ανοίξετε.
α) https://www.topmarks.co.uk/Flash.aspx?f=Fractionsv7
β) https://www.splashlearn.com/equivalent-fractions-games
γ) https://www.mathplayground.com/Triplets/index.html
δ) http://www.sheppardsoftware.com/mathgames/fractions/equivalenthttp://www.sheppardsoftware.com/mathgames/fractions/equivalent_fractions_shoot.htm
ε) https://www.helpingwithmath.com/resources/games/fraction_game3/matching.html
Αφού τελειώσετε με αυτά, να κάνετε από το βιβλίο σας τις σελίδες 39 και 40.
Να θυμάστε ότι οι εργασίες που σας βάζω εδώ είναι για να ασχολείστε 2-3 μέρες. Δεν χρειάζεται να βιάζεστε να τα τελειώσετε από την πρώτη μέρα, γιατί πολλές φορές όταν βιαζόμαστε κάνουμε λάθη που δεν θα τα κάναμε αν εργαζόμασταν πιο προσεκτικά.
Παρακάτω σας βάζω το υλικό που σας στέλνει ο κύριος Νικόλας για τα μαθήματα της Ιστορίας και της Γεωγραφίας.
Πολλά φιλιά από μένα! Να περνάτε καλά!
Ιστορία
27/04 - 22/05
Ιστορία της Κύπρου - Δ τάξη
Γεωγραφία
27/04 - 22/05
Γεωγραφία - Δ τάξη
Πέμπτη 14/05/20
Παιδάκια μου, γεια σας!
Πώς είστε σήμερα; Εύχομαι να σας βρίσκω καλά!
Πάμε να δούμε τα μαθήματά μας για τις επόμενες μέρες:
Ελληνικά
Σήμερα θα μάθουμε πότε μια λέξη παίρνει τελικό ν. Γι' αυτό τον λόγο, θα ήθελα να παρακολουθήσετε πολύ πολύ προσεκτικά το παρακάτω βίντεο:
Βίντεο - Τελικό ν
Να θυμάστε, όταν παρακολουθούμε ένα βίντεο πρέπει να είμαστε συγκεντρωμένοι σε αυτό που βλέπουμε, σαν να βρισκόμαστε στην τάξη μας. Μόνο έτσι μπορούμε να καταλάβουμε καλά αυτό που μας δείχνει. Όταν τελειώσει το βίντεο, αν νιώθουμε ότι δεν καταλάβαμε κάτι, μπορούμε να το ξαναπαρακολουθήσουμε. Είναι σαν να βάζουμε την δασκάλα μας σε επανάληψη!
Αφού τελειώσει το βίντεο, τότε να πάτε στο Τετράδιο εργασιών (α' τεύχος) και να ανοίξετε στην σελ. 57. Εκεί, να διαβάσετε πολύ καλά την άσκηση 1 και να κάνετε την άσκηση 2 με βάση αυτά που διαβάσατε πιο πάνω και που είδατε στο βίντεο.
Μαθηματικά
Συνεχίζουμε στο κεφάλαιο Κλάσματα του βιβλίου μας. Πριν όμως πάμε παρακάτω θα ήθελα να θυμηθούμε ακόμα μια φορά τι είναι κλάσμα. Γι' αυτό πατήστε εδώ:
Τι είναι κλάσμα;
Τώρα πατήστε εδώ για να θυμηθείτε τι σημαίνει ισοδύναμα κλάσματα:
Ισοδύναμα κλάσματα με 1/2
Ισοδύναμα κλάσματα με 1/3
Ισοδύναμα κλάσματα με 1/4
Ισοδύναμα κλάσματα με 1/5
και δέστε επίσης αυτά τα παραδείγματα:
Αφού είστε σίγουροι πλέον ότι τα καταλάβατε, θα ήθελα να κάνετε τις σελίδες 41 και 42 του βιβλίου σας.
Για την άσκηση 4α της σελίδας 41 θα σας βοηθήσει το παρακάτω παράδειγμα:
Μπορείτε να φτιάξετε και εσείς τον δικό σας πίνακα για εξάσκηση στα κλάσματα.
Επίσης, να διευκρινήσω για την σελίδα 42 ότι αυτό που έχετε να κάνετε είναι να συγκρίνετε τα κλάσματα που αναφέρονται στα άρθρα των εφημερίδων και να εντοπίσετε ισοδύναμα κλάσματα.
Περιμένω τις εργασίες σας!
Δευτέρα 18/05/20
Αγαπημένοι μου μαθητές, σας χαιρετώ από την υπερβολικά ζεστή Λευκωσία!
Ελπίζω εσείς τουλάχιστον να απολαμβάνετε την δροσιά του χωριού σας...
Ελληνικά
Από το Βιβλίο μαθητή (β' τεύχος) θα ήθελα να διαβάσετε το κείμενο των σελ. 10 και 11 "Το μεγάλο μυστικό". Μιας και δεν μπορούμε να το διαβάσουμε μαζί στην τάξη και να το συζητήσουμε, θα πρέπει να το διαβάσετε πολλές φορές σιωπηλά μέχρι να καταλάβετε τι λέει και στη συνέχεια να το διαβάσετε δυνατά για ανάγνωση.
Αφού τελειώσετε, να πάτε στην σελ. 12 και να κάνετε την άσκηση 1. Η άσκηση 1 αποτελείται από 3 μέρη, στο πρώτο μέρος έχετε μια αντιστοίχιση και τα επόμενα 2 είναι ερωτήσεις που πρέπει να απαντήσετε στο τετράδιο "Μένουμε σπίτι". Για να τις απαντήσετε εκεί, θα πάτε σε μια καθαρή σελίδα και θα βάλετε τίτλο Το μεγάλο μυστικό (Β.Μ. σελ. 10-11). Αφήνετε μια γραμμή και γράφετε Άσκηση 1 σελ. 12. Απο κάτω απαντάτε τις 2 ερωτήσεις της 'ασκησης 1.
Μαθηματικά
Σήμερα θα ασχοληθούμε με την σύγκριση κλασμάτων. Όταν συγκρίνω δύο κλάσματα, ψάχνω να βρω ποιο είναι το μεγαλύτερο και ποιο το μικρότερο.
Για να μάθετε πως συγκρίνουμε κλάσματα, θα πρέπει να παρακολουθήσετε τα βίντεο που ακολουθούν:
Βίντεο 1 - Σύγκριση κλασμάτων
Βίντεο 2 - Σύγκριση κλασμάτων
Αφού παρακολουθήσετε προσεκτικά τα βίντεο, στη συνέχεια να διαβάσετε την σελ. 7 από τις φωτοτυπίες και να λύσετε τις σελ. 8 και 9.
Καλή συνέχεια από μένα και καλό διάβασμα!
Παρασκευή 22/05/20
Παιδάκια μου, γεια σας!
Συνεχίζουμε τα διαδικτυακά μαθήματα για όσα παιδιά βρίσκονται στο σπίτι.
Ελληνικά
Από το βιβλίο μαθητή να διαβάσετε το κείμενο "Ο αδερφός της Ασπασίας" που βρίσκεται στις σελίδες 15 και 16. Αφού το διαβάσετε πολύ πολύ καλά, στη συνέχεια, στο τετράδιο "Μένουμε σπίτι" να βάλετε τίτλο "Ο αδερφός της Ασπασίας" (Β.Μ. σελ. 15-16) και να απαντήσετε την άσκηση 1 της σελ. 17. Στην άσκηση αυτή θα πρέπει να διηγηθείτε την ιστορία με λίγα λόγια, να κάνετε δηλαδή περίληψη. Οι ερωτήσεις που υπάρχουν εκεί θα σας βοηθήσουν να φτιάξετε την περίληψή σας, με όσα στοιχεία χρειάζεται να συμπεριλάβετε.
Μαθηματικά
Θα συνεχίσουμε ακόμη λίγο με την σύγκριση κλασμάτων και σήμερα θα δούμε ένα νέο τρόπο για να συγκρίνουμε δύο κλάσματα.
Ο τρόπος αυτός είναι η συγκριση κλασμάτων με βάση το μισό. Μπορείτε να δείτε τον τρόπο αυτό στην σελίδα 10 των φωτοτυπιών.
Στη συνέχεια να λύσετε τις ασκήσεις που βρίσκονται στην ίδια σελίδα και τις σελίδες 44, 45 και 46 του βιβλίου σας.
Καλό διάβασμα!
Δευτέρα 25/05/20
Αγαπημένοι μου, σας χαιρετώ!
Για σήμερα θα κάνουμε λίγη εξάσκηση στα εφαρμογίδια που υπάρχουν στις σελίδες 11-13 των φωτοτυπιών, με σκοπό να μας βοηθήσουν να καταλάβουμε καλύτερα την σύγκριση κλασμάτων.
Παρακάτω θα βρείτε τους συνδέσμους για κάθε εφαρμογίδιο, όπως επίσης και τις σχετικές οδηγίες.
α) https://www.mathplayground.com/Scale_Fractions.html
• Να σύρεις κλάσματα σε κάθε πλευρά της ζυγαριάς, ώστε η ζυγαριά να ισορροπήσει.
β) https://pbskids.org/cyberchase/games/thirteen-wayslooking- half
• Να σκιάσεις τρίγωνα, ώστε να σκιαστεί το 1/2 ολόκληρου του τετραγώνου. Πρέπει να βρεις 13 διαφορετικούς τρόπους.
• Πατώντας “Test for ½”, μπορείς να ελέγξεις αν η απάντησή σου είναι ορθή.
γ) https://www.topmarks.co.uk/Flash.aspx?f=Fractionsv7
• Από την αρχική οθόνη, να επιλέξεις το εικονίδιο “Comparison to a half”.
• Να τοποθετήσεις τα κλάσματα σε κάθε στήλη ανάλογα με τον αν είναι «Μικρότερα από το μισό», «Ίσα με το μισό» και Μεγαλύτερα από το μισό».
δ) https://www.mathplayground.com/ASB_TugTeamFractions.html
• Να συγκρίνεις τα κλάσματα και να επιλέξεις το κατάλληλοσύμβολο >, < ή =.
ε) https://www.fuelthebrain.com/games/comparison-shootout/
• Από την αρχική οθόνη, να επιλέξεις το Επίπεδο 3 (Level 3).
• Να συγκρίνεις τα κλάσματα.
• Nα πατήσεις στο πράσινο βέλος και να το γυρίσεις προς το σύμβολο που πρέπει να τοποθετηθεί μεταξύ των κλασμάτων (>,< ή =).
Καλή εξάσκηση!