Δ΄τάξη 19-20
Ευρετήριο Άρθρου
Δευτέρα 6/04/20
Παιδιά μου, γεια σας!
Εύχομαι να είστε καλά και να περνάτε ευχάριστα τον χρόνο σας!
Ελληνικά
Σήμερα θα πάμε να θυμηθούμε τα γραμματικά φαινόμενα της ενότητας στην οποία εργαζόμασταν πριν κλείσουν τα σχολεία. Γι’ αυτό τον λόγο πριν ασχοληθείτε με τις εργασίες σας θα πρέπει να ανοίξετε το τετράδιο Γραμματικής και να μελετήσετε πολύ καλά τα εξής:
- τα είδη των προτάσεων (Απλές, Σύνθετες και Ελλειπτικές)
- τις εγκλίσεις των ρημάτων (Οριστική, Υποτακτική και Προστακτική)
Επίσης θέλω να διαβάσετε στο Βιβλίο Μαθητή, σελ. 82 την άσκηση 5, όπου θα θυμηθείτε την σωστή ορθογραφία των ρημάτων στην προστακτική.
Αφού τα διαβάσετε πολύ καλά αυτά, στην συνέχεια θα πάτε στο Τετράδιο Εργασιών και θα λύσετε τις ασκήσεις των σελίδων 55 και 56.
Σας υπενθυμίζω ότι για να λύσετε την κάθε άσκηση θα πρέπει να διαβάζετε πολύ προσεκτικά την οδηγία. Επίσης πρέπει να είστε ιδιαίτερα προσεκτικοί με την ορθογραφία, ιδιαίτερα όταν αντιγράφετε μια λέξη από κάπου αλλού.
Μαθηματικά
Ακόμα λίγα προβληματάκια, παρόμοια με τα προηγούμενα.
Πριν όμως διαβάσετε τα προβλήματα, σας υπενθυμίζω ότι είναι πολύ σημαντικό να ακολουθείτε τις οδηγίες.
Οι οδηγίες είναι οι εξής:
Στο τετράδιο «Μένουμε σπίτι» βάζουμε τίτλο "Προβλήματα".
Στη συνέχεια γράφουμε το πρώτο πρόβλημα, από κάτω την μαθηματική πρόταση, τις πράξεις και την απάντηση και μετά προχωρούμε στο επόμενο πρόβλημα, το οποίο λύνουμε με τον ίδιο τρόπο.
Προβλήματα
1.Σε ένα σχολείο τα παιδιά έφτιαξαν κατασκευές για το φιλανθρωπικό παζαράκι. Στο παζαράκι πωλήθηκαν 540 κατασκευές αλλά έμειναν απούλητες οι 150 κατασκευές. Πόσες κατασκευές έφτιαξαν τα παιδιά στην αρχή;
2.Ένα κατάστημα ηλεκτρονικών παιχνιδιών παράγγειλε 398 συσκευές Playstation. Από αυτές πουλήθηκαν οι 285. Πόσες συσκευές Playstation δεν πουλήθηκαν;
3. H Άντρη είχε στην αρχή της χρονιάς 1500 στο ταμιευτήριο της. Στο τέλος της χρονιάς είχε 2900. Πόσα χρήματα κατέθεσε στο ταμιευτήριο της κατά τη διάρκεια της χρονιάς;
4. Η οικογένεια του Μάριου έκανε μια εκδρομή στα βουνά. Όταν ξεκίνησαν ο χιλιομετρητής του αυτοκινήτου έδειχνε 3290 χιλιόμετρα. Στο τέλος της διαδρομής ο χιλιομετρητής έδειχνε 4100 χιλιόμετρα. Πόσα χιλιόμετρα διένυσε το αυτοκίνητο σε αυτή την εκδρομή;
Τέλος, στον πιο κάτω σύνδεσμο μπορείτε να βρίσκετε καθημερινά οπτικογραφημένα μαθήματα επανάληψης δημοτικού, που ετοιμάζονται στο πλαίσιο του προγράμματος εκπαιδευτικής τηλεόρασης "Μαθαίνουμε στο Σπίτι" (συνεργασία ΕΡΤ2 και ΥΠ Ελλάδος).
Αυτά από μένα! Καλό διάβασμα και να προσέχετε!
Πέμπτη 9/04/20
Αγαπημένα μου παιδιά, σας χαιρετώ.
Εύχομαι να περνάτε όμορφα…
Το Πάσχα πλησιάζει, όμως φέτος θα είναι σίγουρα πολύ διαφορετικό από άλλες χρονιές. Παρόλα αυτά, εμείς θα πρέπει να προσπαθήσουμε να το ζήσουμε όσο πιο ωραία γίνεται!
Ελληνικά
Στον παρακάτω σύνδεσμο θα βρείτε την ενότητα Ελληνικών «Χριστός Ανέστη». Είναι η ενότητα με την οποία θα ασχολούμασταν αυτές τις μέρες αν ήμασταν στο σχολείο.
Από την ενότητα αυτή θα ήθελα:
Α) να διαβάσετε το κείμενο με τίτλο «Ανάσταση»
Β) στο τετράδιο «Μένουμε σπίτι» να βάλετε τίτλο «Ανάσταση» και να απαντήσετε τις παρακάτω ερωτήσεις:
1. Πότε διαδραματίζεται η ιστορία του κειμένου;
2. Ποιο είναι το μήνυμα που σκορπίστηκε σε όλες τις πολιτείες και τα χωριά μαζί με το αναστάσιμο φως;
Γ) Να διαβάσετε τη συνταγή με τίτλο «Πρωτότυπα πασχαλινά αυγά»
Δ) Να διαβάσετε τα τρία Πασχαλινά έθιμα (Αερόστατα της Αρκαδίας, Ανάσταση στην Κέρκυρα, Τα Λαζαράκια)
Ε) Τέλος, στο τετράδιο «Μένουμε σπίτι» θα ήθελα να προσπαθήσετε να περιγράψετε ένα δικό σας πασχαλινό έθιμο (π.χ. Το πασχαλινό έθιμο των Φλαούνων ή του βαψίματος των αυγών). Η εργασία αυτή θα γίνει με τον εξής τρόπο:
Σε μια καινούρια σελίδα θα βάλετε τίτλο «Ένα πασχαλινό έθιμο» και στις επόμενες 10 περίπου γραμμές θα περιγράψετε το πασχαλινό έθιμο που διαλέξατε. Το κείμενο σας θα πρέπει να ξεκινά με την πρόταση: «Το πασχαλινό έθιμο που επέλεξα να σας παρουσιάσω είναι…» Αφού τελειώσετε την περιγραφή του εθίμου, στις γραμμές που σας μένουν να κάνετε μια όμορφη ζωγραφιά που να δείχνει το έθιμο που επιλέξατε. Θα περιμένω την συγκεκριμένη εργασία μεταξύ 22-26 Απριλίου, όχι πιο πριν.
Αυτά από μένα! Σας εύχομαι Καλό Πάσχα και Καλή Ανάσταση! Θα τα ξαναπούμε στις 27/04/20. Μέχρι τότε να περνάτε καλά και να προσέχετε!!!
Παρακάτω θα βρείτε κάποια βιντεάκια σχετικά με τα μαθήματα των Θρησκευτικών, της Ιστορίας και της Γεωγραφίας, τα οποία μπορείτε να παρακολουθήσετε τις ερχόμενες δυο εβδομάδες.
Θρησκευτικά
Παραβολές
- Πραβολή του καλού σαμαρείτη https://www.youtube.com/watch?v=yWAEf_lDr3o
- Παραβολή του Ασώτου https://www.youtube.com/watch?v=6_ZnttIHfD8
- Τα πάθη του Χριστού https://www.youtube.com/watch?v=CAF5wyKvvFk&t=94s
Επίκαιρα
- Ιστορία του Λαζάρου https://www.youtube.com/watch?v=MnCL4BeZKUQ&list=PLN2r-q1k01mIXEip6Grzd9cFnucntA12n&index=9&t=0s
Ιστορία
- Η κάθοδος των Δωριέων https://www.youtube.com/watch?v=Pa-uaosa7c4
- Οι Έλληνες δημιουργούν αποικίες https://www.youtube.com/watch?v=WQeDki5DDI0
- Η ποίηση και η θρησκεία των Ελλήνων https://www.youtube.com/watch?v=x763qT6-ucM
- Ητέχνη και η γραφή https://www.youtube.com/watch?v=k0RS1SO7Ogs
- Νέες αποικίες των Ελλήνων https://www.youtube.com/watch?v=YqU5SZgZOqY
Γεωγραφία
Ένας τουρίστας στην Κύπρο
- Η Κύπρος ως νησί – Μέσα Μεταφοράς – Τύποι Συγκοινωνίας παρουσίαση 1 http://geod.schools.ac.cy/index.php/el/yliko/ypost-d-dim
- Επιλέγουμε αεροδρόμιο παρουσίαση 2
http://geod.schools.ac.cy/index.php/el/yliko/ypost-d-dim
- Διεθνή αεροδρόμια Λάρνακας Πάφου παρουσίαση3
http://geod.schools.ac.cy/index.php/el/yliko/ypost-d-dim
Τέλος, για τους αλλόγλωσσους μαθητές μας, ο κύριος Νικόλας ετοίμασε το παρακάτω υλικό:
Έλληνομάθεια
Αγαπημένα μου παιδιά πιο κάτω σας παραθέτω ορισμένους ιστότοπους με παιχνίδια για γρηγορότερη εκμάθηση της Ελληνικής γλώσσας. Υπάρχουν επίσης και κάποιες σελίδες με λεξικά που μπορουν να βοηθήσουν και τους γονείς σας στην εκμάθηση της Ελληνικής γλώσσας.
- Akelius(Για αρχάρια παιδιά όλων των ηλικιών)Ηλεκτρονική Πλατφόρμα για διδασκαλία της Ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας
https://languages.akelius.com/subjects/el/1980
- Πρόγραμμα «Γεια χαρά» Διαδικτυακά παιχνίδια
https://www.geiaxara.eu/el/language-games
- Το Βαλιτσάκι, με μεταφράσεις στα αραβικά.Το βιβλίο αυτό έχει μεταφράσεις στα αραβικά και μπορούν τα παιδιά να το βλέπουν με τους γονείς τους, αν διαβάζουν αραβικά.
http://www.pi.ac.cy/pi/files/epimorfosi/entaxi/2017Athina_ta_prwta_mou_ellinika_2.pdf
- Βιβλίο λέξεις και εικόνες
http://www.keda.uoa.gr/epam/pdf/high/lexeis_eikones_lex.pdf
- Φιλογλωσσία: ενότητες έτοιμες με βίντεο και ηχητικά αρχεία,δωρεάν
http://www.xanthi.ilsp.gr/filog/
- Διαδικτυακό λογισμικό, δωρεάνΠεριέχει δραστηριότητες για την εξάσκηση στη δεξιότητα της κατανόησης προφορικού λόγου.
http://www.xanthi.ilsp.gr/akoustikh/default2.asp
Επιλέγουν «Είμαι δάσκαλος» και βάζουν κωδικούς Teacher1 και Teacher123
- Σε αυτό το link έχει αρκετά διαδραστικά παιχνίδια για πολλές ενότητες: https://prwtokoudouni.weebly.com/pialphaiotachinuiotadeltaiotaalpha.htm
- Σε αυτό το link έχει αρκετά παιχνίδια λεξιλογίου με μεταφράσεις σε πολλές γλώσσες: