Δ΄τάξη 19-20
Ευρετήριο Άρθρου
Δευτέρα 4/05/20
Αγαπημένοι μου σας χαιρετώ!
Μπήκε ο Μάης και επιτέλους ο καιρός καλυτερεύει! Ευκαιρία να κάνετε περισσότερες βόλτες στο χωριό σας και να απολαύσετε τη φύση και τον ήλιο, αλλά πάντα φυσικά με προσοχή γιατί δυστυχώς ο κορονοϊός είναι ακόμη εδώ.
Ελληνικά
Την Κυριακή που μας έρχεται έχουμε μια πολύ σημαντική γιορτή! Είναι η γιορτή της μητέρας! Γιορτάζουν οι μανούλες σας, που τόσο πολύ σας αγαπούν και σας φροντίζουν. Γι’ αυτό σήμερα θα διαβάσουμε ένα σχετικό κείμενο και θα κάνουμε κάποιες εργασίες σε αυτό. Το κείμενό μας ονομάζεται «Η αγάπη μιας γάτας». Για να διαβάσετε το κείμενο, πατήστε τον πιο κάτω σύνδεσμο.
Η αγάπη μιας γάτας - Κείμενο και δραστηριότητες
Αφού το διαβάσετε πολύ καλή ανάγνωση, στη συνέχεια να διαβάσετε τις δραστηριότητες της δεύτερης σελίδας. Από τις δραστηριότητες αυτές, να κάνετε την πρώτη
(1. Γράψε την περίληψη της ιστορίας) και όποιες άλλες τρεις θέλετε. Άρα, θα κάνετε σύνολο τέσσερεις δραστηριότητες.
Για να κάνετε τις δραστηριότητες, στο τετράδιο «Μένουμε σπίτι» θα βάλετε τίτλο: Η αγάπη μιας γάτας και στη συνέχεια θα γράφετε τον τίτλο της δραστηριότητας και από κάτω την απάντησή σας. Αυτό πρέπει να γίνει και για τις τέσσερις δραστηριότητες, έτσι ώστε όταν τα διορθώσω να καταλάβω ποιες δραστηριότητες απαντήσατε.
Στην πρώτη δραστηριότητα, στην οποία πρέπει να γράψετε την περίληψη του κειμένου (δηλαδή να πείτε με λίγα λόγια τι λέει το κείμενο), να ξεκινήσετε την απάντησή σας με την φράση: «Το κείμενο μας μιλά για…..». Επίσης να θυμάστε ότι δεν πρεπει να αντιγράψετε προτάσεις του κειμένου, αλλά να τα πέιτε με δικά σας λόγια. Και μιας και το κείμενο έχει έκταση μιας σελίδας, η περίληψη σας δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερη από μισή σελίδα του τετραδίου σας.
Αυτά για το μάθημα των Ελληνικών. Την Πέμπτη θα σας βάλω κάποιες σελίδες στις οποίες μπορείτε να βρείτε όμορφες κατασκευές για να φτιάξετε για την μανούλα σας. Μην της το πείτε όμως, είναι έκπληξη!
Μαθηματικά
Από σήμερα παιδιά, θα επιχειρήσουμε να προχωρήσουμε λίγο στα Μαθηματικά, καθώς μέχρι τώρα κάναμε επανάληψη σε προηγούμενες ενότητες. Φυσικά εννοείται ότι ταυτόχρονα με την νέα ενότητα στην οποία θα μπούμε, μπορείτε να συνεχίσετε τις επαναλήψεις στις 4 πράξεις (πρόσθεση, αφαίρεση, πολλαπλασιασμός, διαίρεση).
Η ενότητα στην οποία μπαίνουμε βρίσκεται στο τρίτο μέρος του βιβλίου μας, το οποίο όμως είναι στο σχολείο. Γι’ αυτό τον λόγο έχω συνεννοηθεί με την κυρία Στέφανη ώστε να σας ετοιμάσει το βιβλίο και κάποιο υλικό το οποίο θα σας τυπώσει και θα πρέπει οι γονείς σας να περάσουν ένα πρωί των ερχόμενων ημερών να τα παραλάβουν. Μπορούν να βρουν είτε την κυρία Στέφανη είτε κάποια από τις καθαρίστριες καθημερινά από νωρίς το πρωί μέχρι τις 1 το μεσημέρι. Εκτός από το υλικό για τα Μαθηματικά θα σας δώσει και κάποια βιβλία Ελληνικών τα οποία θα χρησιμοποιήσουμε στη συνέχεια.
Για σήμερα και μέχρι να έχετε το υλικό και τα βιβλία, πατήστε στον πιο κάτω σύνδεσμο, ο οποίος θα σας ανοίξει το 3ο μέρος του βιβλίου σας.
Βιβλίο Μαθηματικών - Μέρος 3
Η ενότητα στην οποία θα μπούμε είναι η ενότητα 8- Κλάσματα. Να πάτε στις σελίδες 36 και 37. Στην σελίδα 36 υπάρχει μια Eξερεύνηση, να την διαβάσετε και να την απαντήσετε στο τετράδιο «Μένουμε σπίτι», βάζοντας τίτλο: Μαθηματικά- Ενότητα 8, Εξερεύνηση σελ. 36.
Στη συνέχεια να πάτε στη σελίδα 37 και να διαβάσετε τι είναι τα ισοδύναμα κλάσματα. Αφού το διαβάσετε να κοιτάξετε την Διερεύνηση. Εκεί υπάρχουν οι ράβδοι κλασμάτων όπου μπορείτε να δείτε ισοδύναμα κλάσματα. Επίσης ισοδύναμα κλάσματα μπορείτε να βρείτε με το πιο κάτω εφαρμογίδιο:
Εφαρμογίδιο: Ισοδύναμα κλάσματα
Με την βοήθεια είτε των ράβδων κλασμάτων είτε του εφαμογιδίου, να κάνετε στο τετράδιο σας την άσκηση α, βάζοντας τίτλο: Διερεύνηση σελ. 37.
Αυτά από μένα. Υπενθυμίζω ότι θα πρέπει να παραλάβετε τα βιβλία και το υλικό Μαθηματικών από το σχολείο για να μπορούμε να συνεχίσουμε.
Θα τα ξαναπούμε την ερχόμενη Πέμπτη.
Μέχρι τότε σας στέλνω μια ζεστή αγκαλιά!
Πέμπτη 7/05/20
Παιδάκια μου, γεια σας!
Πως είστε; Εύχομαι να έχετε όλοι την υγεία σας και να συνεχίζετε να περνάτε ωραία!
Όπως είπαμε, την Κυριακή γιορτάζουμε την γιορτή της μητέρας και εγώ δεν ξέχασα την υπόσχεση που σας έδωσα. Σας βρήκα πολλές, όμορφες και εύκολες κατασκευές, που μπορείτε να φτιάξετε με υλικά που έχετε στο σπίτι. Πατώντας στους πιο κάτω συνδέσμους, μπορείτε να δείτε τις κατασκευές και να διαλέξετε μια για να φτιάξετε. Μην ξεχάσετε να μου στείλετε μια φωτογραφία με την κατασκευή σας.
Γλαστράκι με τουλίπες
Λουλούδι
Κάρτα με καρδούλα
Σπιτάκι
Διάφορες κάρτες
Μαθηματικά
Παιδιά μου, επειδή έχω παρατηρήσει ότι πολλοί από σας δυσκολεύτηκαν με τα ισοδύναμα κλάσματα, βρήκα κάποια βίντεο τα οποία θα σας βοηθήσουν. Θέλω να τα παρακολουθήσετε προσεκτικά.
Το πρώτο βίντεο μας θυμίζει τι είναι τα κλάσματα: Βίντεο 1 - Κλάσματα
Αφού το παρακολουθήσετε, είστε έτοιμοι να δείτε και το δεύτερο βίντεο που μας εξηγεί τα ισοδύναμα κλάσματα: Βίντεο 2: Ισοδύναμα κλάσματα
Μετά από αυτά τα δύο βίντεο, πιστεύω ότι πλέον τα ισοδύναμα κλάσματα θα είναι ξεκάθαρα στο μυαλό σας.
Όσον αφορά τις σελίδες 36 και 37 του βιβλίου, με τις οποίες ασχοληθήκατε τις προηγούμενες μέρες σας βάζω εδώ την εξήγηση σε περίπτωση που έχετε ακόμα απορίες.
Εξερεύνηση σελ.36:
Στην δραστηριότητα με τις πίτσες υπάρχουν διάφορες λύσεις. Μία λύση είναι:
Η Σοφία έφαγε 2 από τα 4 κομμάτια της πίτσας Α , ο Αντρέας έφαγε 3 από τα 6 κομμάτια της πίτσας Β και ο Μιχάλης 4 από τα 8 κομμάτια της πίτσας Γ.
Άλλη λύση είναι:
Η Σοφία έφαγε 2 από τα 8 κομμάτια της πίτσας Α , ο Αντρέας έφαγε 3 από τα 12 κομμάτια της πίτσας Β και ο Μιχάλης 4 από τα 16 κομμάτια της πίτσας Γ.
Διερεύνηση σελ.37:
Στόχος της διερεύνησης ήταν να σχηματίσετε ισοδύναμα κλάσματα, αξιοποιώντας τις ράβδους κλασμάτων ή το εφαρμογίδιο. Για να βρουμε ισοδύναμα κλάσματα, πρέπει να χωρίσουμε την επιφάνεια σε μικρότερα ίσα μέρη.
Για παράδειγμα, στην περίπτωση του 1/2 , η επιφάνεια είναι χωρισμένη σε 2 ίσα μέρη. Αν η ίδια επιφάνεια χωριστεί σε 4 μικρότερα ίσα μέρη, τότε το 1/2 αντιστοιχεί στα 2/4 . Αν η ίδια επιφάνεια χωριστεί σε 6 μικρότερα ίσα μέρη, τότε το 1/2 αντιστοιχεί στα 3/6.
(Στην ιστοσελίδα δυστυχώς δεν μπορώ να γράψω το κλάσμα με οριζόντια κλασματική γραμμή, γι' αυτό θα με βλέπετε να το γράφω με πλάγια, σαν αυτή / . Εσείς όμως θα γράφετε το κλάσμα όπως το μάθαμε, δηλαδή με οριζόντια κλασματική γραμμή)
Πως μπορούμε τώρα να βρούμε ισοδύναμα κλάσματα, χωρίς να χρησιμοποιούμε τις ράβδους κλασμάτων;
Αν πολλαπλασιάσουμε τον αριθμητή και τον παρονομαστή ενός κλάσματος με τον ίδιο αριθμό, προκύπτει ένα ισοδύναμο κλάσμα. Αυτό συμβαίνει γιατί, όταν πολλαπλασιάζεται ο παρονομαστής ενός κλάσματος με έναν αριθμό, αυξάνεται ο αριθμός των κομματιών στα οποία χωρίζεται η επιφάνεια.
Παράδειγμα:
Το 1/2 είναι ισοδύναμο κλάσμα με τα 3/6.
Άρα για να φτιάξω ισοδύναμα κλάσματα, πολλαπλασιάζω και τον αριθμητή και τον παρονομαστή με τον ίδιο αριθμό.
Με βάση αυτό, να κάνετε από το βιβλίο την σελ. 38 και από τις φωτοτυπίες τις σελ. 2 και 3.
(Στην σελίδα 3 των φωτοτυπιών υπάρχει ένα λάθος. Στο β, εκεί που λέει 4/7, διορθώστε και γράψτε 4/5.)
Θα περιμένω τις απαντήσεις σας.
Αυτά από μένα. Σας φιλώ γλυκά, έστω και από μακριά!
Στη συνέχεια θα βρείτε κάποιες εργασίες από τον κύριο Δημήτρη για το μάθημα της Ιστορίας.
Ιστορία
Μέχρι τις 22 του Μάη πρέπει να διαβάσετε μέχρι το κεφάλαιο 33 και να γράψετε στο τετράδιο σας ποιό ήταν το έργο του Αλέξανδρου και γιατί ονομάστηκε Μέγας...
Να είστε πάντα καλά και να περνάτε όμορφα και δημιουργικά...