Ε΄τάξη 19-20
Ευρετήριο Άρθρου
Σας χαιρετώ! Εξαιτίας του υποχρεωτικού περιορισμού μας στο σπίτι είναι ανάγκη να επικοινωνούμε εξ αποστάσεως.
Μέσω της ιστοσελίδας θα σας προτείνω υλικό με το οποίο θα μπορείτε να κάνετε εξάσκηση σε διδαγμένες έννοιες,
αλλά και να περνάτε ευχάριστα και δημιουργικά το χρόνο σας.
Με αγάπη, η δασκάλα σας.
Κάνε εγγραφή με ένα email και ένα αριθμό κινητού τηλεφώνου στην πιο κάτω ιστοσελίδα. Θα έχεις την ευκαιρία να κάνεις επανάληψη σε όλες τις ενότητες των Ελληνικών, αλλά και να ελέγξεις τι έμαθες λύνοντας διαγνωστικά δοκίμια. Μπορείς επίσης να βρεις υλικό για τα μαθηματικά, τη Γεωγραφία και την Ιστορία. https://brainy.gr/
- Κάνε εξάσκηση σε μαθηματικές έννοιες πατώντας εδώ.
- Παιχνίδια κατανόησης κειμένου http://e-didaskalia.blogspot.com/2020/03/krokodeiloi.html
Εβδομάδα 23 – 27 Μαρτίου 2020
ΔΕΥΤΕΡΑ 23/3/20
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
- Το εφαρμογίδιο σας δίνει τη δυνατότητα για εξάσκηση σε προσθέσεις κλασμάτων όπου το άθροισμα είναι μικτός αριθμός. Πάτησε εδώ
-
Όταν πατήσετε στον σύνδεσμο θα κληθείτε να βρείτε το άθροισμα 2 κλασματικών αριθμών. Υπάρχουν προσθέσεις με άθροισμα μικρότερο ή μεγαλύτερο από τη μονάδα και περιπτώσεις πρόσθεσης ομώνυμων ή ετερώνυμων κλασμάτων. Σύνδεσμος
ΕΛΛΗΝΙΚΑ
Φιλαναγνωσία
Στην ιστοσελίδα του Εθνικού Κέντρου Βιβλίου για παιδιά ηλικίας 3-13 ετών. Μπορείτε να διαβάσετε βιβλία online, να αναζητήσετε ένα βιβλίο, να ακούσετε ηθοποιούς
να σας διαβάζουν ιστορίες, να γνωρίσετε δημιουργούς, ακόμα και να λάβετε μέρος σε διαγωνισμούς.
http://www.mikrosanagnostis.gr/istoria.asp
Στην πιο κάτω ιστοσελίδα έχετε την ευκαιρία να παρακολουθήσετε παραμύθια μέσω live streaming καθημερινά στις 4 μ.μ.
Όσοι γονείς ενδιαφέρεστε μπορείτε να στείλετε μήνυμα μέσω messenger στο μουσείο παραμυθιού με το οποίο να δηλώνετε την ηλικία των παιδιών σας.
Υλικό και εργασίες για την επέτειο της 25η Μαρτίου πατήστε εδώ
Παιχνίδια με χρόνους ρημάτων: http://e-didaskalia.blogspot.com/2020/03/xronoi.html
http://e-didaskalia.blogspot.com/2020/03/xthes11.html
Παιχνίδια ορθογραφίας: http://e-didaskalia.blogspot.com/2020/03/isa-hsa.html
http://e-didaskalia.blogspot.com/2020/03/oikogeneia-lexewn.html
ΠΕΜΠΤΗ 26/3/20
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
Μελετήστε τη σελίδα 55 του βιβλίου των μαθηματικών και θυμηθείτε την κατακόρυφη πρόσθεση και αφαίρεση δεκαδικών.
Στη συνέχεια λύστε τις ασκήσεις στις σελίδες 57 και 58.
Εξασκηθείτε περισσότερο στην πρόσθεση και αφαίρεση δεκαδικών αριθμών δουλεύοντας στα πιο κάτω εφαρμογίδια.
Πατήστε εδώ για να συμπληρώσετε μοτίβα δεκαδικών αριθμών, σπάζοντας τα κατάλληλα μπαλόνια.
Πατήστε εδώ για να παίξετε. Ο κάθε παίκτης προσπαθεί να επιλέξει δύο κόκαλα που έχουν άθροισμα τον αριθμό που εμφανίζεται στο κέντρο της οθόνης.
ΕΛΛΗΝΙΚΑ
Παιδιά, αφού μπείτε στην ιστοσελίδα http://daskalosa.eu/glossa_e/e_glossa_kef.7.html
Κάνετε επανάληψη στα γραμματικά φαινόμενα της 7ης ενότητας (Υποκείμενο, Αντικείμενο, Κατηγορούμενο, Αμετάβατα-Μεταβατικά και Συνδετικά ρήματα).
Στη συνέχεια θα ήταν καλό να εξασκηθείτε στις πιο πάνω έννοιες λύνοντας κουίζ και φυλλάδια που προτείνονται.
Μετακινηθείτε στη σελίδα, βρέστε και διαβάστε την περιγραφή που δίνεται για το μουσικό όργανο «βιολί».
Έτσι θα αντλήσετε ενδιαφέρουσες πληροφορίες για την κατασκευή του, τον τρόπο λειτουργίας του, αλλά και την προέλευσή του.
Μάθετε να γράφετε σωστά την πρόταση: "Οι τέσσερις χορδές του βιολιού κατασκευάζονταν αρχικά από έντερο ζώων και αργότερα από χαλκό και από χάλυβα" (ορθογραφία)
Δημιουργήστε μια παράγραφο χρησιμοποιώντας τις λέξεις: όργανο, μουσική, κατασκευή, χορδές, ήχος, ξύλο, έγχορδο. Είναι αναγκαίο να γράψετε όμορφα γράμματα, να τονίσετε σωστά τις λέξεις και να μην ξεχάσετε τα σημεία στίξης. Προσπαθήστε να φτιάξετε σύνθετες προτάσεις και να τις συνδέσετε επιτυχημένα μεταξύ τους.
Κατασκευάστε με απλά υλικά αυτοσχέδια μουσικά όργανα (ακολουθήστε προτεινόμενες οδηγίες) και ανακαλύψτε τους ήχους μουσικών οργάνων μέσα από παιχνίδια.
Εβδομάδα 30 Μαρτίου – 3 Απριλίου 2020
ΔΕΥΤΕΡΑ 30/3/20
Αγαπημένα μου παιδιά, σας χαιρετώ και πάλι! Ελπίζω να σας βρίσκω όλους καλά. Θα συνεχίζω να σας ανεβάζω υλικό στην ιστοσελίδα σε μια προσπάθεια να περνάτε όσο το δυνατόν λιγότερο χρόνο παρέα με τα ηλεκτρονικά παιχνίδια. Λίγη θέληση και καλή διάθεση είναι αρκετά για να σας βοηθήσουν να αξιοποιήσετε το υλικό που σας δίνετε και να κρατήσετε επαφή με τα μαθήματά σας. Επίσης κάτι εξίσου σημαντικό είναι να ασχοληθείτε και με τις δραστηριότητες που ετοίμασαν για σας, με τόση αγάπη και κόπο, οι υπόλοιποι δάσκαλοι σας, σε διάφορα μαθήματα του σχολικού προγράμματος. Εξάλλου γι΄αυτό το λόγο, όπως θα δείτε στη συνέχεια, σας δίνω και πολύ λιγότερη δουλειά. Καλά να περνάτε!
ΕΛΛΗΝΙΚΑ
1η ΑΠΡΙΛΙΟΥ 1955-59
Πατώντας εδώ θα παρακολουθήσετε ένα ολιγόλεπτο βίντεο για τα βασικά γεγονότα του απελευθερωτικού αγώνα των Κυπρίων εναντίον του Άγγλου κατακτητή.
Μέσα από ένα βίντεο ο Κύριος Δήμος Βρυωνίδης θα σας μεταφέρει στα Φυλακισμένα Μνήματα και θα σας μιλήσει για τους ήρωες του αγώνα. Πατήστε εδώ για να το δείτε.
Πατήστε εδώ και φτάνοντας στην ιστοσελίδα κάνετε λήψη του αρχείου «Το κέρφιου». Αφού το διαβάσετε προσεχτικά, προσπαθήστε να κάνετε στο τετράδιο «εξ αποστάσεως εκπαίδευση» τις πιο κάτω εργασίες:
- Δώστε ένα ορισμό της λέξης «κέρφιου» (δηλαδή τι σημαίνει)
- Ποιες επιπτώσεις/συνέπειες είχε στους Κύπριους η επιβολή «κέρφιου»;
(Μπορείτε να ξεκινήσετε την απάντησή σας ως εξής : Το κέρφιου που επιβαλλόταν στους Κύπριους είχε πολύ οδυνηρές/άσχημες συνέπειες στη ζωή τους. Τους έκανε την καθημερινότητά τους υπερβολικά δύσκολη και ανυπόφορη. Καταρχήν …… Επιπρόσθετα …. Εκτός από αυτό … Παράλληλα … Επίσης …. Δεν έφταναν αυτά ….)
- Τι επιδίωκαν (στόχος τους) οι Άγγλοι με την επιβολή του κέρφιου;
- Ποιες διαφορές παρουσιάζει το κέρφιου των Άγγλων από το σημερινό κατ΄οίκον περιορισμό που μας έχει επιβληθεί;
Ηλεκτρονικό κουίζ για την 1η Απριλίου 1955 πατήστε εδώ.
Πατώντας στο Παρουσιάσεις-Παιχνίδια δοκιμάστε τις γνώσεις σας στον απελευθερωτικό αγώνα του 1955-59. ( Όταν μεταφερθείτε στην ιστοσελίδα επιλέξτε: Κρυπτόλεξο- Βρες τους ήρωες που είναι θαμμένοι στα φυλακισμένα μνήματα, Βρες τη λέξη, Ποιος; Που; Πότε; )
ΩΡΑ ΓΙΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙ!!! Επίλυση παζλ https://www.jigsawplanet.com
ΠΕΜΠΤΗ 2/4/20
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
Συνεχίζουμε την εξάσκησή μας στην πρόσθεση και αφαίρεση δεκαδικών αριθμών.
Πριν ξεκινήσουμε την επίλυση ασκήσεων παρακολουθήστε προσεχτικά το πιο κάτω βίντεο για το πώς κάνουμε πρόσθεση και αφαίρεση δεκαδικών
ώστε να αποφεύγουμε τα λάθη. βίντεο
Στη συνέχεια λύστε ασκήσεις στις σελίδες 59, 60,70,72 του βιβλίου σας. Πριν ξεκινήσετε διαβάστε τις πιο κάτω επισημάνσεις:
- Δουλεύοντας στην άσκηση 7 της σελίδας 59 του βιβλίου μας είναι σημαντικό για να βρείτε τον άγνωστο δεκαδικό α, να επιλέγετε και να εκτελείτε κάθε φορά κατακόρυφα τη σωστή πράξη, ανάλογα με τη θέση του α στην εξίσωση.
π.χ 57,6 + α = 126,4 για να βρω το α πρέπει να αφαιρέσω από το 126,4 το 57,6
126,4
57,6 - Επομένως το α = 68,8
68,8
- Στο πρόβλημα της σελίδας 60, να σας επισημάνω πως δεν υπάρχει συνδυασμός αντικειμένων που μπορεί να αγοράσει η Ειρήνη και να δώσει ακριβώς €60.
- Στη σελίδα 70, η άσκηση 16 να γίνει στο τετράδιο. Όπου υπάρχουν δύο πράξεις να κάνετε πρώτα αυτήν που είναι στην παρένθεση. Υπενθυμίζω ότι όλες οι πράξεις πρέπει να γίνονται κατακόρυφα.
- Στη σελίδα 72 υπολογίστε τις νέες τιμές των παιχνιδιών μετά την έκπτωση. Στην περίπτωση που η αφαίρεση είναι εύκολη, επειδή δεν έχει δανεισμό μπορεί να γίνει οριζόντια.
Πατώντας εδώ θα μεταφερθείτε στην ιστοσελίδα daskalosa.eu και εκεί προχωρώντας στη σελίδα πατήστε στο σύνδεσμο Φύλλο Εργασίας Πρόσθεση και αφαίρεση δεκαδικών αριθμών.Εξασκηθείτε σε προβλήματα και μαγικά τετράγωνα με πρόσθεση και αφαίρεση δεκαδικών. Μην ανησυχείτε για τυχόν δυσκολίες που θα συναντήσετε, γιατί στο τέλος του φύλλου εργασίας υπάρχουν οι λύσεις!
Διασκεδάστε παίζοντας παιχνίδια με πρόσθεση και αφαίρεση δεκαδικών!
Παιχνίδι 1 Παιχνίδι 2 Παιχνίδι 3
ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ - ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
Φτιάξτε επιτραπέζια παιχνίδια! Πατήστε εδώ.
ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ
Τα παρακάτω βίντεο και το φύλλο εργασίας ΓΙΑ ΤΑ ΚΥΡΙΑ ΓΕΥΜΑΤΑ ΜΑΘΑΙΝΩ σας ενημερώνουν για την ΥΓΙΕΙΝΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ καθώς και για τη σημασία τους στην ΥΓΕΙΑ μας. Αφού τα δείτε προσεχτικά, σχεδιάστε σε ένα χαρτόνι ένα υγιεινό πιάτο για όλη την οικογένειά σας, που να περιλαμβάνει κάτι από τις 4 βασικές ομάδες τροφών: α. τροφές πλούσιες σε πρωτεΐνες, β. τροφές πλούσιες σε υδατάνθρακες, γ. τροφές πλούσιες σε βιταμίνες και μέταλλα και δ. τροφές πλούσιες σε ασβέστιο.
ΒΙΝΤΕΟ
1.Το πιάτο της υγιεινής διατροφής
5.Τα ναι και τα όχι της σωστής διατροφής
8.Η πυραμίδα της σωστής διατροφής
Για τα ΚΥΡΙΑ ΓΕΥΜΑΤΑ μαθαίνω, καλή υγεία πετυχαίνω! Φύλλο Εργασίας
ΩΡΑ ΓΙΑ ΜΑΓΕΙΡΙΚΗ!!!
Πατώντας στο διπλανό σύνδεσμο θα βρείτε υπέροχες συνταγές κατάλληλες για παιδιά. ΣΥΝΤΑΓΕΣ
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ
ΠΑΣΧΑ
Βασικά γεγονότα των Παθών και της Ανάστασης του Ιησού Χριστού μέσα από παιδικές ταινίες
Η ιστορία του Ιησού - Λάζαρε δεύρο έξω
Εβδομάδα 6 – 10 Απριλίου 2020
ΔΕΥΤΕΡΑ 6/4/20
Αγαπητά μου παιδιά, θα ήθελα να σας ενημερώσω ότι στον σύνδεσμο https://webtv.ert.gr/shows/mathainoume-sto-spiti/
αναρτώνται καθημερινά οπτικογραφημένα μαθήματα επανάληψης δημοτικού, που ετοιμάζονται στο πλαίσιο του προγράμματος
εκπαιδευτικής τηλεόρασης "Μαθαίνουμε στο Σπίτι" (συνεργασία ΕΡΤ2 και ΥΠ Ελλάδος).
ΕΛΛΗΝΙΚΑ
Ελέγξτε την αναγνωστική σας ικανότητα πατώντας εδώ!
Πότε γράφονται τα Θηλυκά ουσιαστικά σε –ιά , –ία, -ια και πότε -εία, -εια, -ειά; Διαβάστε και λύστε ασκήσεις πατήστε εδώ!
Στο τέλος του φύλλου εργασίας δίνονται οι λύσεις.
Τώρα είσαστε έτοιμοι να λύσετε επαναληπτικές ασκήσεις σε όλη την ενότητα 7.
φύλλο εργασίας 1
φύλλο εργασίας 2
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
Παρακολουθήστε τα πιο κάτω βίντεο για μια μικρή επανάληψη στους δεκαδικούς αριθμούς Βίντεο 1 Βίντεο 2
Φυλλάδια για εξάσκηση στους δεκαδικούς. φυλλάδιο 1 φυλλάδιο 2 φυλλάδιο 3
Παιχνιδάκι! (Διαλέγω τις 3 τελευταίες επιλογές) Πατήστε εδώ!
ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ
Ο κύριος Φοίβος σας αποστέλλει το πιο κάτω υλικό για να δουλέψετε στην ενότητα: "Η σημασία του πετρελαίου στη ζωή των χωρών της Μέσης Ανατολής".
Για να βρείτε το σχετικό φύλλο εργασίας πατήστε εδώ!
ΠΕΜΠΤΗ 9/4/20
Παιδιά, σας στέλνω τους χαιρετισμούς και την αγάπη μου! Τι λέτε να δουλέψουμε και λίγο;
ΕΛΛΗΝΙΚΑ
Κατανόηση κειμένου
Πατώντας στον πιο κάτω σύνδεσμο θα βρείτε ένα κείμενο από το ανθολόγιο που έχει τίτλο «Η θλιμμένη αγελάδα» κείμενο
Αφού το διαβάσετε προσεχτικά, δουλέψετε σε διάφορες δραστηριότητες στο φύλλο εργασίας που ακολουθεί. φύλλο εργασίας
Για περεταίρω εξάσκηση στην κατανόηση κειμένου μπορείτε να επισκεφτείτε τις πιο κάτω ιστοσελίδες:
Υλικό από την έρευνα PIRLS για την κατανόηση κειμένου πατήστε εδώ
Υλικό από την έρευνα PISA για την κατανόηση κειμένου πατήστε εδώ
Λογοτεχνικό βιβλίο - βιβλιοδραστηριότητες
Αφού ολοκληρώσετε το βιβλίο που διαβάζετε, επιλέξτε και δουλέψτε σε δραστηριότητες που σας αρέσουν από το βιβλιαράκι δραστηριοτήτων που ακολουθεί.
Για βιβλιοδραστηριότητες πατήστε εδώ
Μιας και μένουμε σπίτι, μπορούμε να διαβάσουμε e-books δωρεάν από την παρακάτω ελεύθερη ψηφιακή βιβλιοθήκη!
ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ ΒΙΒΛΙΑ
1. Η μυστηριώδης νήσος, του Ιούλιου Βερν
2. Ο μικρός πρίγκιπας, του Αντουάν ντε Σαιντ-Εξυπερύ
3. Παραμύθι χωρίς όνομα, της Πηνελόπης Δέλτα
4. Τρελαντώνης, της Πηνελόπης Δέλτα
5. Η αρπαγή της Ευρώπης, της Φρίντας Κριτσωτάκη (Μυθολογία)
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
ΜΙΚΤΟΙ ΑΡΙΘΜΟΙ- ΚΑΤΑΧΡΗΣΤΙΚΑ ΚΛΑΣΜΑΤΑ-ΠΡΟΣΘΕΣΗ ΚΑΙ ΑΦΑΙΡΕΣΗ ΜΙΚΤΩΝ
Να θυμάστε ότι για να προσθέσετε ή να αφαιρέσετε μικτούς αριθμούς πρέπει τα κλασματικά τους μέρη να είναι ομώνυμα.
Αν είναι ετερώνυμα πρέπει να γίνουν ομώνυμα και μετά να γίνουν οι πράξεις. Διαβάστε τη σελίδα 23 του βιβλίου Μαθηματικών (Μέρος 3) και τις ασκήσεις που κάναμε στο τετράδιο των Μαθηματικών για να τα θυμηθείτε.
Δουλέψετε στα πιο κάτω φύλλα εργασίας
ΙΣΤΟΡΙΑ
Ο κύριος Αντώνης σας στέλνει τον πιο κάτω σύνδεσμο μέσα από τον οποίο θα αντλήσετε πληροφορίες για την παρακμή του Βυζαντίου.
23Σεπ2019 – Η Μηχανή του Χρόνου – Η παρακμή του Βυζαντίου webtv.ert.gr πατήστε εδώ.
Σχεδιασμός και Τεχνολογία
Ο κύριος Νικόλας σας στέλνει το πιο κάτω υλικό για να δουλέψετε και λίγο στο μάθημα του Σχεδιασμού και Τεχνολογίας.
Παιδιά από τα προηγούμενα μαθήματα είχαμε μιλήσει για:
- κατασκευαστικά συστήματα και δομές: Πιο κάτω στην παρουσίαση μπορείτε να δείτε πώς τα ίδια τα ζώα φτιάχνουν από μόνα τους τις δικές τους δομές, για να φτιάξουν το δικό τους σπίτι archeia.moec.gov.cy/sd/490/apistefta_kai_alithina.pptx κάνω copy paste και τα ανοίγω σε άλλο παράθυρο.
- Ηλεκτρισμός και ηλεκτρικά κυκλώματα. Σας θυμίζω κάποια σημεία που είχαμε διδαχθεί
- Πώς παράγεται ο ηλεκτρισμός
- Την αναγκαιότητα του ηλεκτρισμού στην καθημερινή ζωη
- Τι είναι «ηλεκτρικό κύκλωμα».
- Ποια, είναι τα μέρη (εξαρτήματα) που αποτελούν ένα απλό ηλεκτρικό κύκλωμα (πηγή / μπαταρία, διακόπτης, λάμπα / βομβητής / μικροκινητήρας- μοτέρ ).
- Πώς συναρμολογούμε απλά κυκλώματα με διασύνδεση των πιο πάνω.
- Τι σημαίνει «ανοικτό κύκλωμα», «κλειστό κύκλωμα» και «ανοικτός/κλειστός διακόπτης». ÞΠοια υλικά είναι αγωγοί και μονωτές και πώς τα αξιοποιούμε σε κατασκευές. ÞΠοιοι είναι οι κίνδυνοι από τον ηλεκτρισμό και ποιοι οι τρόποι προστασίας από αυτόν.
- Τι είναι η μπαταρία και ποια είδη χρησιμοποιούμε στο εργαστήριο.
- Πώς κατασκευάζουμε ηλεκτρικά κυκλώματα, χρησιμοποιώντας με ασφάλεια όλα τα σχετικά εργαλεία (π.χ. απογυμνωτή καλωδίων)
- Στον πιο κάτω σύνδεσμο μπορείτε να πειραματιστείτε και να φτιάξετε μόνοι σας το δικό σας ηλεκτρικό κύκλωμα
https://phet.colorado.edu/el/simulation/circuit-construction-kit-dc-virtual-lab
Εργαλειοθήκη κατασκευής κυκλωμάτων: Συνεχές ρεύμα - Εικονικό εργαστήριο ( phet.colorado.edu)
Κατασκευάστε ηλεκτρικά κυκλώματα με αντιστάτες, λαμπτήρες, μπαταρίες και διακόπτες και πάρτε μετρήσεις με εργαστηριακό εξοπλισμό όπως το ρεαλιστικό αμπερόμετρο και βολτόμετρο.
Περιβαλλοντική Εκπαίδευση
Ο κ. Φοίβος σας ενημερώνει ότι στην Ιστοσελίδα της Μονάδας Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης/Εκπαίδευσης για την Αειφόρο Ανάπτυξη (http://www.moec.gov.cy/dkpe) υπάρχει αναρτημένο χρήσιμο υλικό για γονείς/κηδεμόνες και μαθητές/μαθήτριες, το οποίο αναφέρεται σε θέματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης/Εκπαίδευσης για την Αειφόρο Ανάπτυξη.
Ελληνομάθεια (Απευθύνεται σε αλλόγλωσσα παιδιά )
Αγαπημένα μου παιδιά πιο κάτω σας παραθέτω ορισμένους ιστότοπους με παιχνίδια για γρηγορότερη εκμάθηση της Ελληνικής γλώσσας. Υπάρχουν επίσης και κάποιες σελίδες με λεξικά που μπορούν να βοηθήσουν και τους γονείς σας στην εκμάθηση της Ελληνικής γλώσσας.
- Akelius (Για αρχάρια παιδιά όλων των ηλικιών) Ηλεκτρονική Πλατφόρμα για διδασκαλία της Ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας
https://languages.akelius.com/subjects/el/1980
- Πρόγραμμα «Γεια χαρά» Διαδικτυακά παιχνίδια
https://www.geiaxara.eu/el/language-games
- Το Βαλιτσάκι, με μεταφράσεις στα αραβικά. Το βιβλίο αυτό έχει μεταφράσεις στα αραβικά και μπορούν τα παιδιά να το βλέπουν με τους γονείς τους, αν διαβάζουν αραβικά.
http://www.pi.ac.cy/pi/files/epimorfosi/entaxi/2017Athina_ta_prwta_mou_ellinika_2.pdf
- Βιβλίο λέξεις και εικόνες
http://www.keda.uoa.gr/epam/pdf/high/lexeis_eikones_lex.pdf
- Φιλογλωσσία: ενότητες έτοιμες με βίντεο και ηχητικά αρχεία, δωρεάν
http://www.xanthi.ilsp.gr/filog/
- Διαδικτυακό λογισμικό, δωρεάν. Περιέχει δραστηριότητες για την εξάσκηση στη δεξιότητα της κατανόησης προφορικού λόγου.
http://www.xanthi.ilsp.gr/akoustikh/default2.asp
Επιλέγουν «Είμαι δάσκαλος» και βάζουν κωδικούς Teacher1 και Teacher123
- Σε αυτό το link έχει αρκετά διαδραστικά παιχνίδια για πολλές ενότητες: https://prwtokoudouni.weebly.com/pialphaiotachinuiotadeltaiotaalpha.htm
- Σε αυτό το link έχει αρκετά παιχνίδια λεξιλογίου με μεταφράσεις σε πολλές γλώσσες: http://www.mikrapaidia.gr/ccs9/
ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ!!!
Εβδομάδα 27 Απριλίου - 1η Μαΐου 2020
ΔΕΥΤΕΡΑ 27/4/20
Παιδιά, σας στέλνω τους χαιρετισμούς και την αγάπη μου! Χριστός Ανέστη! Μετά από τις διακοπές είναι ώρα να ξεκινήσουμε δουλειά.
ΕΛΛΗΝΙΚΑ
Πατώντας στο πιο κάτω φύλλο εργασίας θα βρείτε ένα κείμενο από το ανθολόγιο που έχει τίτλο «Η Ασπρούδα».
Αφού το διαβάσετε προσεχτικά, να λύσετε τις ασκήσεις που αναφέρονται στην κατανόηση του κειμένου, αλλά και στους χρόνους των ρημάτων.
Φύλλο Εργασίας
Για περεταίρω εξάσκηση στους χρόνους των ρημάτων δουλέψετε στα πιο κάτω φυλλάδια.
Φυλλάδιο 1
Φυλλάδιο 2
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
Πριν προχωρήσουμε σε καινούρια ενότητα των μαθηματικών, θα ήταν καλό να κάνουμε μια επανάληψη στην εκτέλεση των
τεσσάρων πράξεων, καθώς και στην επίλυση προβλήματος. Γι αυτό δουλέψτε προσεχτικά στο πιο κάτω φύλλο εργασίας.
Φύλλο Εργασίας
θΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ
Παιδιά αυτή την εβδομάδα, την Παρασκευή 1η Μαίου, γιορτάζει ο πολιούχος άγιος της Πάφου, ο Άγιος Πανάρετος.
Για να μάθετε σημαντικές πληροφορίες για το βίο του και τη σχέση του με την πόλη της Πάφου, διαβάστε το πιο κάτω κείμενο από το
βιβλίο των θρησκευτικών σας και λύστε τις σχετικές εργασίες.
Πατήστε εδώ για να δείτε το σχετικό υλικό.
ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ
ΥΓΙΕΙΝΟ ΠΡΟΓΕΥΜΑ
Μελετήστε προσεχτικά την πιο κάτω παρουσίαση και μάθετε τι πρέπει να περιλαμβάνει ένα πλήρες υγιεινό πρωινό. Παρουσίαση
Στη συνέχεια διαβάστε στο φύλλο εργασίας «Για κοφτερό μυαλό, τρώω κάθε μέρα πρωινό!» τη σημασία του προγεύματος για τα παιδιά και εργαστείτε στις ευχάριστες δραστηριότητες που ακολουθούν. Φύλλο εργασίας
Πατήστε εδώ για να μάθετε «10 συνταγές για υγιεινό πρωινό που λατρεύουν τα παιδιά»
Ακούστε την άποψη μιας διατροφολόγου για το πώς μπορούμε να εξασφαλίσουμε ένα ισορροπημένο πρωινό για παιδιά.
Για να δείτε το βίντεο πατήστε εδώ.
ΠΕΜΠΤΗ 30/4/20
Αγαπητά μου παιδιά, σας χαιρετώ! Ελπίζω να είστε όλοι καλά.
Όπως πληροφορήθηκα, αρκετές από τις εργασίες που ανάρτησα τη Δευτέρα δεν έχουν ολοκληρωθεί ακόμη από τα περισσότερα παιδιά.
Έτσι σήμερα θα περιορίσω την ανάθεση νέων εργασιών στο ελάχιστο για να σας δώσω την ευκαιρία να τις τελειώσετε.
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
ΕΝΟΤΗΤΑ 7- ΠΟΛΛΑΠΛΑΣΙΑΣΜΟΣ ΚΛΑΣΜΑΤΩΝ
Όσα παιδιά για κάποιο λόγο δεν έχουν το Μέρος 3 του βιβλίου τους, μπορούν να κατεβάσουν στον υπολογιστή τους ολόκληρο το βιβλίο, που βρίσκεται αναρτημένο στην ιστοσελίδα http://archeia.moec.gov.cy/sd/9/meros_3_enotita_6_7.pdf
Για να μπορέσουμε να κάνουμε τη διδασκαλία των νέων εννοιών, θα χρησιμοποιήσουμε το βιβλίο μας και κάποιο υλικό που προτείνει το ΥΠΠΑΝ.
Πατήστε εδώ για να βρείτε σημαντικές οδηγίες που θα σας βοηθήσουν να εργαστείτε.
Ώρα για εμπέδωση με παιχνίδι!
Πατώ πάνω στους πιο κάτω συνδέσμους για να κάνω εξάσκηση μέσα από τα εφαρμογίδια. Καλή επιτυχία!
ΕΦΑΡΜΟΓΙΔΙΑ ΓΙΑ ΠΟΛΛΑΠΛΑΣΙΑΣΜΟ ΚΛΑΣΜΑΤΩΝ
Να υπολογίσετε το αποτέλεσμα στην πιο απλή του μορφή και να το εκφράσετε ως μικτό αριθμό ή να επιλέξετε την ορθή απάντηση,
όπως φαίνεται πιο κάτω. Πατώντας «Answer” μπορείς να ελέγξεις αν η απάντησή σου είναι ορθή. Όταν ολοκληρώσεις το πρώτο επίπεδο (Level 1), μπορείς να προχωρήσεις στο επόμενο επίπεδο. Συνολικά, υπάρχουν 4 επίπεδα.
Να επιλέξεις τη μαθηματική πρόταση που ταιριάζει στην αναπαράσταση. https://www.splashlearn.com/multiplying-fractions-games
Εβδομάδα 4 Μαΐου - 8 Μαΐου 2020
ΔΕΥΤΕΡΑ 4/5/20
ΕΛΛΗΝΙΚΑ
Από τις εργασίες σας στους χρόνους των ρημάτων παρατήρησα ότι κάνατε κάποια λάθη στις καταλήξεις των ρημάτων. Το πιο κάτω βίντεο θα σας βοηθήσει να θυμηθείτε τους κανόνες. Πατήστε εδώ!
Ένα σύντομο κουίζ στην ορθογραφία των ρημάτων στον Αόριστο. Πατήστε εδώ!
Πόσο καλός είμαι στην ορθογραφία; Βρέστε τα λάθη στο βασικό λεξιλόγιο των ενοτήτων μας. Πατήστε εδώ!
Τηλεπαιχνίδι για επανάληψη σημαντικών γραμματικών φαινομένων της Ε΄τάξης. Πατήστε εδώ!
Πατώντας στον πιο κάτω σύνδεσμο θα βρείτε μια εικονογραφημένη ιστορία. Αφού την παρατηρήσετε προσεχτικά προσπαθήστε να συνθέσετε την ιστορία και να της δώσετε ένα δικό σας τίτλο. Εικονογραφημένη ιστορία
Σας ζητώ λοιπόν να γράψετε μια αφήγηση, δηλαδή να παρουσιάσετε γεγονότα σε μια χρονική σειρά. Η ιστορία σας πρέπει να περιλαμβάνει το χώρο και το χρόνο όπου συμβαίνουν τα γεγονότα και δρουν οι ήρωες, τα πρόσωπα που συμμετέχουν σ’ αυτή την εξέλιξη της ιστορίας, δηλαδή πώς ξεκινάει η ιστορία (αίτια-αφορμές), πώς προχωράει η ιστορία (ποια γεγονότα συμβαίνουν και πώς αντιδρούν οι ήρωες σ’ αυτά) και πώς τελειώνει η ιστορία (λύσεις –αποτελέσματα – συνέπειες). Δεν ξεχνώ να περιγράφω την ίδια στιγμή το τοπίο και τα συναισθήματα των ηρώων. Θα μπορούσα να προσθέσω και διαλόγους για να κάνω πιο ζωντανή την αφήγησή μου.
ΠΡΟΣΟΧΗ!!!
- Θα χρησιμοποιήσετε παρελθοντικούς χρόνους των ρημάτων (κυρίως παρατατικό και αόριστο), αλλά και χρονικές προτάσεις, επιρρήματα, λέξεις ή φράσεις που φανερώνουν χρόνο για να παραθέσετε τα γεγονότα σε χρονική σειρά.
- Μην ξεχάσετε να χωρίσετε το λόγο σας σε παραγράφους. Επίσης να θυμάστε ότι κάθε εικόνα δεν είναι μια πρόταση, αλλά πολλές προτάσεις!
- Προσπαθήστε να γράψετε σύνθετες προτάσεις και αποφύγετε τη συνεχή επανάληψη λέξεων. ( οι λέξεις στο κάτω μέρος της ιστορίας θα σας βοηθήσουν)
- Μη ξεχνάτε να τονίζετε τις λέξεις και να τοποθετείτε σωστά τα σημεία στίξης!
Μαζί με όλα αυτά προσθέστε όρεξη και μπόλικη φαντασία!!!
Καλή δουλειά!
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
Διαβάζω την πρώτη σελίδα του αρχείου «Θεωρία – παραδείγματα» και ξαναμελετώ πώς γίνεται ο πολλαπλασιασμός ακέραιου επί κλάσματος ή κλάσματος επί ακέραιου, καθώς και πώς τα αναπαριστούμε σχηματικά. Θεωρία - Παραδείγματα
Έπειτα εργάζομαι στις δραστηριότητες των σελίδων 3 και 4 του πιο κάτω αρχείου. Φυλλάδιο δραστηριοτήτων
Παρακολούθησε το πιο κάτω βοηθητικό βίντεο ( Μάριος Γεωργίου) https://youtu.be/EiG3xIdO2vA?t=11
Στη συνέχεια κάνω τις σελίδες 89, 90, 91 από το βιβλίο μου.
Πατώντας εδώ θα κάνετε μια επιπρόσθετη άσκηση στο τετράδιο. Πριν τη λύσετε, διαβάστε τα σημεία τα οποία πρέπει να προσέξετε!
Ώρα για εμπέδωση με παιχνίδι! Πατώ πάνω στον πιο κάτω σύνδεσμο για να κάνω εξάσκηση μέσα από το εφαρμογίδιο:
https://www.splashlearn.com/multiplying- fractions-games
ΠΕΜΠΤΗ 7/5/20
ΕΛΛΗΝΙΚΑ
ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ( Ανθολόγιο: Με λογισμό και με όνειρο )
Σήμερα παιδιά θα δουλέψετε σε ένα πολύ αξιόλογο λογοτεχνικό κείμενο «Η Αστραδενή στο νέο της σχολείο». Η κεντρική ηρωίδα του κειμένου,
η οποία αφηγείται και το κείμενο είναι ένα αξιαγάπητο κοριτσάκι από την επαρχία που πηγαίνει να ζήσει στην πόλη. Αυτή η αγνή και αθώα ψυχή έρχεται αντιμέτωπη με την σκληρή κοινωνική πραγματικότητα της Αθήνας. Από την πρώτη στιγμή που πατά το πόδι της στο καινούριο της σχολείο δέχεται την αδιαφορία, αλλά και τις συνεχείς προσβολές από τους συμμαθητές και την καινούρια της δασκάλα. Την κατηγορούν μέχρι και για το εξαίσιο όνομά της. (Αστραδενή = "Εναστρος ουρανός")
Θα καταφέρει να αντιδράσει; Πώς θα τους αντιμετωπίσει άραγε;
Είμαι σίγουρη πως αυτό το απροστάτευτο, γλυκό κοριτσάκι θα καταφέρει να «μπει στις καρδιές σας» και θα κερδίσει μεμιάς τη συμπόνια, τη συμπαράσταση, αλλά και το θαυμασμό σας.
Πατώντας στον πιο κάτω σύνδεσμο θα έχετε την ευκαιρία να το απολαύσετε.
« Η Αστραδενή στο καινούριο της σχολείο» https://sway.office.com/dmc6XYCVOqqZ1HB0
(Ενδεικτικό υποστηρικτικό υλικό από ΥΠΠΑΝ)
Στη συνέχεια για το κείμενο αυτό προτείνονται δέκα ενδιαφέρουσες δραστηριότητες.
Αφού τις διαβάσετε προσεχτικά, να επιλέξετε πέντε από αυτές και να τις απαντήσετε στο τετράδιο «Μένουμε σπίτι».
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
Διαβάζω τη δεύτερη σελίδα του αρχείου «Θεωρία – παραδείγματα» και μελετώ πώς γίνεται ο πολλαπλασιασμός κλάσματος επί κλάσματος, καθώς και πώς το αναπαριστώ σχηματικά. Θεωρία - Παραδείγματα
Έπειτα εργάζομαι στις δραστηριότητες της σελίδας 5 του πιο κάτω αρχείου. Φυλλάδιο δραστηριοτήτων
Συνεχίζω με τη σελίδα 93 του βιβλίου Μαθηματικών. Για να αναπαραστήσεις τη μαθηματική πρόταση σωστά ακολούθησε προσεχτικά τις οδηγίες
που ακολουθούν. Πάτησε εδώ για να τις διαβάσεις.
Στη συνέχεια δουλεύω στη σελίδα 136 του βιβλίου.
Παρακολουθώ το πιο κάτω βίντεο και σιγουρεύομαι πως έχω καταλάβει πως να κάνω πολλαπλασιασμό κλασμάτων. Βίντεο ( Μάριος Γεωργίου)
Έπειτα εκτελώ τους πολλαπλασιασμούς κλασμάτων. Φύλλο εργασίας
Ώρα για εμπέδωση! Πάτησε πάνω στον πιο κάτω σύνδεσμο για να κάνεις εξάσκηση μέσα από το εφαρμογίδιο :
https://www-k6.thinkcentral.com/content/hsp/math/hspmath/na/common/itools_int_9780547584997_/fractions.html
- Από την κεντρική οθόνη, να επιλέξεις το εικονίδιο (5. Multiply)
- Να καθορίσεις τον αριθμό των στηλών στις οποίες θα χωριστεί το ορθογώνιο, μετακινώντας τα τόξα πάνω και κάτω.
- Στη συνέχεια, μετακινώντας τον δρομέα που αναβοσβήνει, να επιλέξεις τον αριθμό των στηλών που θα χρωματιστούν.
- Να κάνεις τα δύο πιο πάνω βήματα και για τις σειρές.
- Να συμπληρώσεις στο κουτί στο κάτω μέρος της οθόνης το γινόμενο. Πατώντας “check”, μπορείς να ελέγξεις αν η απάντησή σου είναι ορθή.
- Πατώντας το εικονίδιο με τη σκούπα, το ορθογώνιο καθαρίζεται και μπορείς να ξεκινήσεις από την αρχή.
Εβδομάδα 11Μαΐου - 15Μαΐου
ΔΕΥΤΕΡΑ 11/5/20
ΕΛΛΗΝΙΚΑ
Ενότητα 9
Το πρώτο κείμενο της ενότητας 9 είναι ένα κείμενο της Αγγελικής Βαρελλά που έχει τίτλο « Ο μαγικός κόσμος των βιβλίων » (σελ.34)
Διαβάστε το προσεχτικά στην αρχή μεγαλόφωνα και στη συνέχεια σιωπηρά.
Έπειτα πατήστε εδώ για να δείτε το κείμενο εικονογραφημένο.
Στη συνέχεια να κάνετε τις πιο κάτω εργασίες στο τετράδιο:
Να εντοπίσετε τα δομικά στοιχεία της αφηγηματικής περιγραφής:
Πρόσωπα (ποιοι;)
Τόπος (πού;)
Χρόνος (πότε;)
Εξέλιξη γεγονότος ( με δυο λόγια η ιστορία)
Να καταγράψετε ποια ταξίδια έκαναν τα παιδιά με μεταφορικό μέσο τα βιβλία.
Να δώσετε ένα δικό σας τίτλο στο κείμενο.
Να εντοπίσετε και να γράψετε λέξεις ή φράσεις από το κείμενο που δείχνουν ότι τα παιδιά ενθουσιάζονται με τα βιβλία.
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
Μελετώ προσεχτικά τη σελίδα 101 και 102 του βιβλίου μου και μαθαίνω με ποιο τρόπο μπορεί να απλοποιηθεί
η αριθμητική παράσταση πολλαπλασιασμού κλασμάτων.
Πατώ εδώ για να διαβάσω το συμπέρασμα.
Πατώ εδώ και λύνω τους πολλαπλασιασμούς εφαρμόζοντας τη μέθοδο της απλοποίησης όπου ταιριάζει.
Κάνω τις ασκήσεις της σελίδας 137 του βιβλίου.
Ώρα για εμπέδωση! Πατώ πάνω στον πιο κάτω σύνδεσμο για να κάνω εξάσκηση μέσα από το εφαρμογίδιο
https://www.mathplayground.com/fractions_mult.html
ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ
ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΗΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΣΤΗ ΧΡΗΣΗ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΕΡΓΑΛΕΙΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΩΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΩΝ
(Το πιο κάτω υλικό προτείνεται ως ενδεικτικό υποστηρικτικό υλικό στην Αγωγή Υγείας από το ΥΠΠΑΝ)
Δραστηριότητα 1: Διαδικτυακά παιχνίδια
Παρακολούθησε το πιο κάτω βίντεο:
https://www.youtube.com/watch?v=KJOpB5GsQ4c&feature=emb_logo και στη συνέχεια δουλέψτε στο πιο κάτω φύλλο εργασίας.
Για να εξασφαλίσετε το φύλλο εργασίας πατήστε εδώ.
Δραστηριότητα 2: Ας φτιάξουμε ένα παιχνίδι!
Φτιάξε το παιχνίδι «Ας αποφύγουμε τους Κινδύνους» για ένα πιο ασφαλές διαδίκτυο!
Πατήστε εδώ για να βρείτε τις οδηγίες κατασκευής.
Δραστηριότητα 3: Ας μιλήσουμε σε μέλη της οικογένειάς μας για την ασφαλή πλοήγηση στο διαδίκτυο!
Κοίταξε την πιο κάτω αφίσα και δώσε συμβουλές σε όλα τα μέλη της οικογένειάς σου, τα οποία χρησιμοποιούν διαδίκτυο. Στη συνέχεια, μπορείτε να παρακολουθήσετε όλοι μαζί τα φιλμάκια «Ασφαλής συμπεριφορά στο διαδίκτυο».
Πατήστε εδώ για να διαβάσετε την αφίσα.
Δείτε προσεχτικά τα φιλμάκια: φιλμάκι 1 φιλμάκι 2
ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ
ΜΟΡΦΟΛΟΓΙΚΑ ΚΑΙ ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ
Ο κύριος Φοίβος σας αποστέλλει την πιο κάτω εργασία.
Για να τη διαβάσετε πατήστε εδώ!
ΠΕΜΠΤΗ 14/5/20
ΕΛΛΗΝΙΚΑ
Ενότητα 9 (συνέχεια)
Παρακολουθήστε την ταινία μικρού μήκους «Τα φανταστικά ιπτάμενα βιβλία του κυρίου Μόρις Λέσμορ που κέρδισε το Oscar καλύτερου μικρού μήκους animation για το 2012.
Ο Μόρις Λέσμορ είναι ένας λάτρης των βιβλίων και γράφει και ο ίδιος ένα, όταν την όμορφη, πολύχρωμη πόλη του χτυπά ο τυφώνας. Η καταστροφή, η απελπισία και η απόγνωση που φέρνει γύρω του ο τυφώνας, του φέρνει θλίψη και πια δε μπορεί ή δε θέλει να γράψει. Μέχρι που βρίσκει ένα μέρος που μένουν υπέροχα, παιχνιδιάρικα βιβλία. Τα βιβλία όχι απλά πετάνε, αλλά τραγουδάνε, χειροκροτάνε και αντικαθιστούν όλα τα αντικείμενα γύρω μας. Μένει εκεί και τα φροντίζει, δένεται μαζί τους, ταξιδεύει, ζει, ξαναβρίσκει το χρώμα του και ξαναγράφει.
Παρακολουθήστε την πατώντας εδώ!
Η Σώτη Τριανταφύλλου έγραψε ένα γράμμα για τη χαρά της ανάγνωσης και έχει παραλήπτη εσάς τους μικρούς αναγνώστες.
Πατήστε εδώ για να το διαβάσετε.
Αφού το μελετήσετε προσεχτικά, να γράψετε σε μια παράγραφο τους λόγους που διασκεδάζει κανείς με την ανάγνωση βιβλίων.
(σύμφωνα με την άποψη της συγγραφέως Σώτης Τριανταφύλλου)
Μαθαίνω να γράφω σωστά: Τα βιβλία είναι σαν ταξίδια και σαν παιχνίδια: διαβάζοντας πετάμε με μεγάλες φτερούγες σε τόπους μακρινούς, εξερευνάμε τις ζωές άλλων ανθρώπων, νιώθουμε αγαπούλες, συγκινήσεις· μέσα στις σελίδες βρίσκουμε εμπειρίες που μοιάζουν με τις δικές μας.
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
Δουλέψτε στη σελίδα 97 του βιβλίου των μαθηματικών. Διαλέξτε τη σωστή μαθηματική πρόταση και στη συνέχεια λύστε τα προβλήματα που ακολουθούν στο τετράδιο.
Αφού διαβάσετε τη σελίδα 98 που λύσαμε μαζί, κάνετε τις ασκήσεις στο πιο κάτω φύλλο εργασίας. Πολλαπλασιασμός κλασμάτων - Προβλήματα
Ώρα για παιχνίδι!!! Πατήστε στο πιο κάτω εφαρμογίδιο και εξασκηθείτε στον πολλαπλασιασμό κλασμάτων.
https://www.mathplayground.com/ASB_SnowSprint.html
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ
Σε συνέχεια του κειμένου «Ο Άγιος Πανάρετος», ο οποίος αποτέλεσε και επίσκοπος Πάφου το 1767, θα διαβάσετε το κείμενο «Ο καλός μας επίσκοπος», για να μάθετε το έργο και τις ευθύνες ενός επισκόπου.
Πατήστε εδώ για να βρείτε το σχετικό υλικό.
Στον πιο κάτω σύνδεσμο θα δεις πως ονομάζονται τα ρούχα του επισκόπου και θα σε βοηθήσει να λύσεις εύκολα την εργασία 2.
https://www.pemptousia.gr/2020/01/ta-iera-amfia-ii/
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΙ
Ο κύριος Νικόλας σας αποστέλλει δραστηριότητες με μηχανισμούς και μοχλούς.
Για να τις μελετήσετε πατήστε εδώ!
ΔΕΥΤΕΡΑ 18/5/20
ΕΛΛΗΝΙΚΑ
Ενότητα 9 (συνέχεια)
ΑΣΥΝΔΕΤΟ ΣΧΗΜΑ
Ασύνδετο σχήμα έχουμε μέσα στο λόγο, όταν τοποθετούμε λέξεις ή προτάσεις τη μία δίπλα στην άλλη, χωρίς συνδέσμους ανάμεσά τους, αλλά κόμματα.
π.χ. Αν κάνετε έναν περίπατο στα στενά της Πλάκας,θα ανακαλύψετε μνημεία από την αρχαία, βυζαντινή και νεότερη Αθήνα, θα γνωρίσετε μια ξεχωριστή γειτονιά της πόλης.
Όπως παρατηρήσαμε στο κείμενο μας «Ο μαγικός κόσμος των βιβλίων» χρησιμοποιείτε σε πολλά σημεία το ασύνδετο σχήμα.
Τι θέλει να πετύχει με αυτό η συγγραφέας;
Επιδιώκει να μας παρουσιάσει με απλό, άμεσο και ζωντανό τρόπο το μαγικό κόσμο των βιβλίων, με σκοπό να μας πείσει με έμμεσο τρόπο για τη μεγάλη αξία της ανάγνωσης βιβλίων.
Πατήστε εδώ για να δείτε ένα βοηθητικό βίντεο.
Στη συνέχεια δουλέψτε στο πιο κάτω φύλλο εργασίας. ( δέστε την άσκηση 2, σελίδα 35 του βιβλίου που κάναμε μαζί στην τηλεδιάσκεψη)
Φύλλο Εργασίας – Ασύνδετο Σχήμα
Φτιάξτε μια παράγραφο, χρησιμοποιώντας το ασύνδετο σχήμα σε συνδυασμό με τον σύνδεσμο «και», για να εκφράσετε τη δική σας άποψη για το τι σας προσφέρει η ανάγνωση βιβλίων.
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
Σήμερα ολοκληρώνουμε τον πολλαπλασιασμό κλασμάτων, γι΄ αυτό δουλέψτε με όρεξη και προσοχή για να μπορέσουμε να λύσουμε απορίες και να δουλέψουμε ξανά σε έννοιες που μας δυσκόλεψαν.
Εργαστείτε στο πιο κάτω φύλλο εργασίας. Μην ξεχνάτε να κάνετε απλοποιήσεις, όπου υπάρχουν και να μετατρέπετε, όπου προκύπτει στην απάντηση, το καταχρηστικό κλάσμα σε μικτό. Φύλλο εργασίας
Στη συνέχεια λύστε τις ασκήσεις στις σελίδες 103 και 138 του βιβλίου.