Ε΄τάξη 19-20 - Εβδομάδα 4Μαίου-8Μαΐου
Ευρετήριο Άρθρου
Εβδομάδα 4 Μαΐου - 8 Μαΐου 2020
ΔΕΥΤΕΡΑ 4/5/20
ΕΛΛΗΝΙΚΑ
Από τις εργασίες σας στους χρόνους των ρημάτων παρατήρησα ότι κάνατε κάποια λάθη στις καταλήξεις των ρημάτων. Το πιο κάτω βίντεο θα σας βοηθήσει να θυμηθείτε τους κανόνες. Πατήστε εδώ!
Ένα σύντομο κουίζ στην ορθογραφία των ρημάτων στον Αόριστο. Πατήστε εδώ!
Πόσο καλός είμαι στην ορθογραφία; Βρέστε τα λάθη στο βασικό λεξιλόγιο των ενοτήτων μας. Πατήστε εδώ!
Τηλεπαιχνίδι για επανάληψη σημαντικών γραμματικών φαινομένων της Ε΄τάξης. Πατήστε εδώ!
Πατώντας στον πιο κάτω σύνδεσμο θα βρείτε μια εικονογραφημένη ιστορία. Αφού την παρατηρήσετε προσεχτικά προσπαθήστε να συνθέσετε την ιστορία και να της δώσετε ένα δικό σας τίτλο. Εικονογραφημένη ιστορία
Σας ζητώ λοιπόν να γράψετε μια αφήγηση, δηλαδή να παρουσιάσετε γεγονότα σε μια χρονική σειρά. Η ιστορία σας πρέπει να περιλαμβάνει το χώρο και το χρόνο όπου συμβαίνουν τα γεγονότα και δρουν οι ήρωες, τα πρόσωπα που συμμετέχουν σ’ αυτή την εξέλιξη της ιστορίας, δηλαδή πώς ξεκινάει η ιστορία (αίτια-αφορμές), πώς προχωράει η ιστορία (ποια γεγονότα συμβαίνουν και πώς αντιδρούν οι ήρωες σ’ αυτά) και πώς τελειώνει η ιστορία (λύσεις –αποτελέσματα – συνέπειες). Δεν ξεχνώ να περιγράφω την ίδια στιγμή το τοπίο και τα συναισθήματα των ηρώων. Θα μπορούσα να προσθέσω και διαλόγους για να κάνω πιο ζωντανή την αφήγησή μου.
ΠΡΟΣΟΧΗ!!!
- Θα χρησιμοποιήσετε παρελθοντικούς χρόνους των ρημάτων (κυρίως παρατατικό και αόριστο), αλλά και χρονικές προτάσεις, επιρρήματα, λέξεις ή φράσεις που φανερώνουν χρόνο για να παραθέσετε τα γεγονότα σε χρονική σειρά.
- Μην ξεχάσετε να χωρίσετε το λόγο σας σε παραγράφους. Επίσης να θυμάστε ότι κάθε εικόνα δεν είναι μια πρόταση, αλλά πολλές προτάσεις!
- Προσπαθήστε να γράψετε σύνθετες προτάσεις και αποφύγετε τη συνεχή επανάληψη λέξεων. ( οι λέξεις στο κάτω μέρος της ιστορίας θα σας βοηθήσουν)
- Μη ξεχνάτε να τονίζετε τις λέξεις και να τοποθετείτε σωστά τα σημεία στίξης!
Μαζί με όλα αυτά προσθέστε όρεξη και μπόλικη φαντασία!!!
Καλή δουλειά!
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
Διαβάζω την πρώτη σελίδα του αρχείου «Θεωρία – παραδείγματα» και ξαναμελετώ πώς γίνεται ο πολλαπλασιασμός ακέραιου επί κλάσματος ή κλάσματος επί ακέραιου, καθώς και πώς τα αναπαριστούμε σχηματικά. Θεωρία - Παραδείγματα
Έπειτα εργάζομαι στις δραστηριότητες των σελίδων 3 και 4 του πιο κάτω αρχείου. Φυλλάδιο δραστηριοτήτων
Παρακολούθησε το πιο κάτω βοηθητικό βίντεο ( Μάριος Γεωργίου) https://youtu.be/EiG3xIdO2vA?t=11
Στη συνέχεια κάνω τις σελίδες 89, 90, 91 από το βιβλίο μου.
Πατώντας εδώ θα κάνετε μια επιπρόσθετη άσκηση στο τετράδιο. Πριν τη λύσετε, διαβάστε τα σημεία τα οποία πρέπει να προσέξετε!
Ώρα για εμπέδωση με παιχνίδι! Πατώ πάνω στον πιο κάτω σύνδεσμο για να κάνω εξάσκηση μέσα από το εφαρμογίδιο:
https://www.splashlearn.com/multiplying- fractions-games
ΠΕΜΠΤΗ 7/5/20
ΕΛΛΗΝΙΚΑ
ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ( Ανθολόγιο: Με λογισμό και με όνειρο )
Σήμερα παιδιά θα δουλέψετε σε ένα πολύ αξιόλογο λογοτεχνικό κείμενο «Η Αστραδενή στο νέο της σχολείο». Η κεντρική ηρωίδα του κειμένου,
η οποία αφηγείται και το κείμενο είναι ένα αξιαγάπητο κοριτσάκι από την επαρχία που πηγαίνει να ζήσει στην πόλη. Αυτή η αγνή και αθώα ψυχή έρχεται αντιμέτωπη με την σκληρή κοινωνική πραγματικότητα της Αθήνας. Από την πρώτη στιγμή που πατά το πόδι της στο καινούριο της σχολείο δέχεται την αδιαφορία, αλλά και τις συνεχείς προσβολές από τους συμμαθητές και την καινούρια της δασκάλα. Την κατηγορούν μέχρι και για το εξαίσιο όνομά της. (Αστραδενή = "Εναστρος ουρανός")
Θα καταφέρει να αντιδράσει; Πώς θα τους αντιμετωπίσει άραγε;
Είμαι σίγουρη πως αυτό το απροστάτευτο, γλυκό κοριτσάκι θα καταφέρει να «μπει στις καρδιές σας» και θα κερδίσει μεμιάς τη συμπόνια, τη συμπαράσταση, αλλά και το θαυμασμό σας.
Πατώντας στον πιο κάτω σύνδεσμο θα έχετε την ευκαιρία να το απολαύσετε.
« Η Αστραδενή στο καινούριο της σχολείο» https://sway.office.com/dmc6XYCVOqqZ1HB0
(Ενδεικτικό υποστηρικτικό υλικό από ΥΠΠΑΝ)
Στη συνέχεια για το κείμενο αυτό προτείνονται δέκα ενδιαφέρουσες δραστηριότητες.
Αφού τις διαβάσετε προσεχτικά, να επιλέξετε πέντε από αυτές και να τις απαντήσετε στο τετράδιο «Μένουμε σπίτι».
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
Διαβάζω τη δεύτερη σελίδα του αρχείου «Θεωρία – παραδείγματα» και μελετώ πώς γίνεται ο πολλαπλασιασμός κλάσματος επί κλάσματος, καθώς και πώς το αναπαριστώ σχηματικά. Θεωρία - Παραδείγματα
Έπειτα εργάζομαι στις δραστηριότητες της σελίδας 5 του πιο κάτω αρχείου. Φυλλάδιο δραστηριοτήτων
Συνεχίζω με τη σελίδα 93 του βιβλίου Μαθηματικών. Για να αναπαραστήσεις τη μαθηματική πρόταση σωστά ακολούθησε προσεχτικά τις οδηγίες
που ακολουθούν. Πάτησε εδώ για να τις διαβάσεις.
Στη συνέχεια δουλεύω στη σελίδα 136 του βιβλίου.
Παρακολουθώ το πιο κάτω βίντεο και σιγουρεύομαι πως έχω καταλάβει πως να κάνω πολλαπλασιασμό κλασμάτων. Βίντεο ( Μάριος Γεωργίου)
Έπειτα εκτελώ τους πολλαπλασιασμούς κλασμάτων. Φύλλο εργασίας
Ώρα για εμπέδωση! Πάτησε πάνω στον πιο κάτω σύνδεσμο για να κάνεις εξάσκηση μέσα από το εφαρμογίδιο :
https://www-k6.thinkcentral.com/content/hsp/math/hspmath/na/common/itools_int_9780547584997_/fractions.html
- Από την κεντρική οθόνη, να επιλέξεις το εικονίδιο (5. Multiply)
- Να καθορίσεις τον αριθμό των στηλών στις οποίες θα χωριστεί το ορθογώνιο, μετακινώντας τα τόξα πάνω και κάτω.
- Στη συνέχεια, μετακινώντας τον δρομέα που αναβοσβήνει, να επιλέξεις τον αριθμό των στηλών που θα χρωματιστούν.
- Να κάνεις τα δύο πιο πάνω βήματα και για τις σειρές.
- Να συμπληρώσεις στο κουτί στο κάτω μέρος της οθόνης το γινόμενο. Πατώντας “check”, μπορείς να ελέγξεις αν η απάντησή σου είναι ορθή.
- Πατώντας το εικονίδιο με τη σκούπα, το ορθογώνιο καθαρίζεται και μπορείς να ξεκινήσεις από την αρχή.