Στ΄τάξη 19-20 - Υλικό Μαρτίου
Ευρετήριο Άρθρου
Πέμπτη 19 Μαρτίου 2020
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
Πατώντας στους πιο κάτω συνδέσμους θα οδηγηθείτε σε εφαρμογίδια μαθηματικών. Τα πρώτα δύο αν δεν λειτουργούν με το google chrome δοκιμάστε να τα ανοίξετε με το internet explorer στον υπολογιστή σας, όχι σε κινητό τηλέφωνο. Το τρίτο εφαρμογίδιο ανοίγει και στο κινητό σας.
Εφαρμογίδιο 1: Το εφαρμογίδιο σας δίνει τη δυνατότητα να κατηγοριοποιήσετε τα σχήματα που παρουσιάζονται στην οθόνη σε πολύγωνα και μη πολύγωνα.
http://www.math-play.com/polygon-or-not/polygon-or-not.html
http://illuminations.nctm.org/Activity.aspx?id=3546
Εφαρμογίδιο 3: Με τη δραστηριότητα αυτή πρέπει να μαζέψεις με το διαστημόπλοιό σου τα σωστά πολλαπλάσια του αριθμού που σου ζητά κάθε φορά. Έχεις συγκεκριμένο χρόνο για να ολοκληρώσεις κάθε αγώνα. Πρέπει να αλλάζεις διάδρομο και να αναπηδάς για να αποφεύγεις τα λανθασμένα πολλαπλάσια και τα εμπόδια.
Υπενθυμίζουμε τα πολλαπλάσια ενός αριθμού:
π.χ. τα πολλαπλάσια του 3 είναι: 3, 6, 9, 12, 15, …
https://www.mathplayground.com/mach_10_multiples.htmlΕΛΛΗΝΙΚΑ
Πατώντας στον πιο κάτω σύνδεσμο θα οδηγηθείτε στην ιστοσελίδα Ψηφιακή Τάξη.
Εκεί θα βρείτε υλικό για όλες τις ενότητες. Πατώντας στον τίτλο κάθε ενότητας θα
βρείτε τα κείμενα, δραστηριότητες, πληροφορίες και άλλο υλικό.
https://anoixtosxoleio.weebly.com/gammalambda974sigmasigmaalpha.html
ΙΣΤΟΡΙΑ
Ο πιο κάτω σύνδεσμος θα σας οδηγήσει σε βιντεομαθήματα για όλες τις ενότητες της ιστορίας.
https://anoixtosxoleio.weebly.com/betaiotanutauepsilonomicronmualphatheta942mualphataualpha-iotasigmatauomicronrho943alphasigmaf-sigmatau900-deltaetamuomicrontauiotakappaomicron973.html
Δευτέρα 23 Μαρτίου 2020
Αγαπητά μου παιδιά, καλημέρα και καλή βδομάδα!
Σήμερα το υλικό που θα σας βάλω θα είναι επετειακό και έχει σχέση με την Ελληνική Επανάσταση.
- Πατώντας τον σύνδεσμο που ακολουθεί θα οδηγηθείτε στο youtube όπου θα παρακολουθήσετε ένα βίντεο με πληροφορίες για τους ήρωες/ηρωίδες της Ελληνικής Επανάστασης.
Πάτησε εδώ για να δείτε το βίντεο.
- Με τον επόμενο σύνδεσμο θα οδηγηθείτε στη σελίδα κλικ στη μάθηση όπου θα βρείτε 50 βιογραφίες των σημαντικότερων μορφών της Επανάστασης του 1821, Ελλήνων και Φιλελλήνων ξένων, των ιδρυτών της Φιλικής Εταιρείας και των μεγάλων Δασκάλων του Γένους.
Πατήστε εδώ για να δείτε τις βιογραφίες.
Αφού δείτε το υλικό που έχω αναρτήσει, και κάνετε και τη δική σας έρευμα στο διαδίκτυο, στο βιβλίο της ιστορίας και σε άλλα βιβλία ή εγκυκλοπαίδειες που έχετε στο σπίτι θα κάνετε τα πιο κάτω:
1. Θα πάρετε ένα άδειο τετράδιο που έχετε στο σπίτι π.χ. το μπλε που σας έδωσα ή ένα άλλο και θα το ονομάσετε «Εξ αποστάσεως εκπαίδευση»
2. Σε μία καθαρή σελίδα θα γράψετε τον τίτλο: «Ο ήρωας ή η ηρωίδα της ελληνικής επανάστασης που θαυμάζω».
3. Μετά θα γράψετε υπότιτλο το όνομα του ήρωα ή της ηρωίδας που παρουσιάσετε.
4. Στη συνέχεια σε ένα κείμενο που δεν θα ξεπερνά τη μία σελίδα θα παρουσιάσετε τον ήρωα ή την ηρωίδα που επιλέξατε.
Η παρουσίασή σας πρέπει να περιλαμβάνει τρεις παραγράφους:
1η παράγραφος: ποιος είναι ο ήρωας ή ηρωίδα, από πού καταγόταν, πότε γεννήθηκε και πότε πέθανε.
2η παράγραφος: ποια ήταν η προσφορά του ήρωα ή της ηρωίδας στην ελληνική επανάσταση (δηλαδή με ποιο τρόπο βοήθησε την επανάσταση).
3η παράγραφος: γιατί τον/τη θαυμάζω.
5. Για την εργασία σας ισχύουν οι ίδιοι κανόνες που ίσχυαν και στην τάξη:
- Γράφουμε ωραία γράμματα
-Βάζουμε τόνους.
- Προσέχουμε την ορθογραφία.
6. Όταν τελειώσετε την εργασία σας, μπορείτε να ζωγραφίσετε κάποιον ήρωα/ηρωίδα της Ελληνικής Επανάστασης.
- Ο πιο κάτω σύνδεσμος σας οδηγεί στην ιστοσελίδα ELNIPLEX όπου θα βρείτε φιγούρες (εικόνες) αγωνιστών του 1821 για ζωγράφισμα. Αν δεν έχετε εκτυπωτή για να τυπώσετε, μπορείτε απλά να αντιγράψετε την εικόνα και να τη χρωματίσετε.
Θα δείτε τρεις εκδοχές στις φιγούρες των ηρώων του 1821.
Μία με λιτό περίγραμμα για να συμπληρώσετε όπως θέλετε τη μορφή και τη φορεσιά του ήρωα.
Μία με πλήρη τα στοιχεία του προσώπου και της φορεσιάς του ήρωα για να ζωγραφιστεί.
Και μία τρίτη εκδοχή με ζωγραφισμένες φιγούρες για να έχετε εικόνα ενός τελικού αποτελέσματος.
7. Όταν τελειώσετε τις εργασίες σας, τις βγάζετε φωτογραφία και μου τις στέλλουν οι γονείς σας στο viber ή άλλη εφαρμογή που χρησιμοποιούν (όσοι χρησιμοποιούν).
(έχουν το τηλέφωνό μου οι γονείς σας)
Καλές δουλειές και να προσέχετε!
Μείνετε περιορισμένοι στην ασφάλεια του σπιτιού σας μέχρι να περάσει το κακό.
Η δασκάλα σας
Πέμπτη 26 Μαρτίου 2020
Εξ αποστάσεως εκπαίδευσης συνέχεια…
Αγαπημένα μου παιδιά, εύχομαι η σημερινή μέρα να βρίσκει καλά κι εσάς και τις οικογένειές σας!
Κάνουμε και σήμερα την προσπάθεια να μη χάσουμε την επαφή με το σχολείο και τα μαθήματά μας. Ξέρω ότι είναι δύσκολο να προσπαθείτε μόνοι σας από το σπίτι, όμως πρέπει όλοι να κάνουμε ό,τι είναι δυνατόν για να αξιοποιούμε ωφέλιμα τον χρόνο μας … και για να αφήνετε για λίγο τα αγαπημένα σας ηλεκτρονικά παιχνίδια να … ξεκουραστούν!!!
ΕΛΛΗΝΙΚΑ
1. Διαβάστε το κείμενο στη σελ. 14-15.
2. Αριθμήστε τις παραγράφους.
3. Κυκλώστε τον τίτλο και τη συγγραφέα. Στη συνέχεια γράψετέ τα σε μια καθαρή σελίδα στο τετράδιό σας.
4. Σημείωση 1: Στο κείμενο συναντήσατε τη λέξη τζούκμποξ. Το τζούκμποξ (jukebox) είναι συσκευή που λειτουργεί με κέρματα και μπορεί να παίζει μουσική.
Δέστε ένα διαδραστικό τζούκποξ και διαλέξετε τη μουσική που προτιμάτε πατώντας στον πιο κάτω σύνδεσμο από τη σελίδα Ψηφιακή τάξη.
http://users.sch.gr/sudiakos/Jukebox/story_html5.html
Σημείωση 2: Στο κείμενο συναντήσατε επίσης το υποβρύχιο βανίλιας που είναι ένα κουταλάκι γλυκό βανίλιας βυθισμένο σε ένα ποτήρι νερό. Στο πιο κάτω βίντεο μπορείτε να παρακολουθήσετε πώς παρασκευάζετε το γλυκό βανίλιας και αν θέλετε να το φτιάξετε με τους γονείς σας τώρα που είστε στο σπίτι.
https://www.youtube.com/watch?v=lsH21RzwMwg
Σημείωση 3: Μπορείτε να δείτε περισσότερες πληροφορίες για το κέμενο, τη συγγραφέα και πιθανόν άγνωστες λέξεις που έχετε πατώντας στον πιο κάτω σύνδεσμο. Θα σας οδηγήσει στην ιστοσελίδα daskalosa. eu και πρέπει να βρείτε "Τριαντα εννιά καφενεία και ένα κουρείο" για να διαβάσετε τις πληροφορίες.
Τριάντα εννιά καφενεία και ένα κουρείο
5. Ξεκλειδώστε το κείμενο όπως κάναμε στην τάξη, δηλαδή απαντήστε τις πιο κάτω ερωτήσεις στο τετράδιο :
Ποιος;
Πού;
Πότε;
Τι;
Γιατί;
5. Διαβάστε τις ερωτήσεις 1 α,β,γ,δ,ε σελ. 16 και υπογραμμίστε με διαφορετικό χρώμα τις απαντήσεις στο κείμενο. Στη συνέχεια, απαντήστε τις στο τετράδιο.
(Στείλτε μου τις απαντήσεις σας με φωτογραφία στο viber ή άλλη εφαρμογή που χρησιμοποιύν οι γονείς σας μέχρι την Κυριακή. Tη Δευτέρα θα σας δώσω τις απαντήσεις για να διορθώσετε, αν έχετε λάθη.)
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
Με τη δραστηριότητα αυτή πρέπει να συνδιάζετε δύο ομώνυμα κλάσματα που το άθροισμά του να είναι 1 (δηλαδή αν τα προσθέσετε να κάνουν μια ακέραια μονάδα)
https://www.mathplayground.com/number_bonds_fractions.html
ΙΣΤΟΡΙΑ
Παιχνίδια γνώσεων για την Ελληνική Επανάσταση
Δευτέρα 30 Μαρτίου 2020
Αγαπημένα μου παιδιά, καλημέρα! Εύχομαι να είστε καλά κι εσείς και οι οικογένειές σας!
Αυτή τη βδομάδα θα έχετε κάποια μικρή εργασία για την επέτειο της 1ης Απριλίου, έτσι ώστε να έχετε χρόνο να δείτε
και το υλικό που ανέβασαν και οι δάσκαλοι των άλλων μαθημάτων και να κάνετε και από εκεί κάποιες εργασίες (π.χ. Φυσικές Επιστήμες, Γαλλικά κ.ά.)
Την Τετάρτη, λοιπόν, είναι η επέτειος της 1η Απριλίου, ημέρας που άρχισε, το 1955, ο απελευθερωτικός αγώνας της Ε.Ο.ΚΑ.
- Πατώντας τον σύνδεσμο που ακολουθεί θα διαβάσετε ένα χρονικό του αγώνα, δηλαδή τα βασικότερα γεγονότα σε τίτλους.
- Με τους επόμενους δύο συνδέσμους θα οδηγηθείτε στην ιστοσελίδα του Ιδρύματος Απελευθερωτικού Αγώνα Ε.Ο.Κ.Α. 1955 – 1959 όπου θα βρείτε βιογραφίες αγωνιστών.
Στον πρώτο σύνδεσμο θα βρείτε τις βιογραφίες των αγωνιστών που απαγχονίστηκαν (δηλαδή τους κρέμασαν οι Άγγλοι).
Αφού οδηγηθείτε στη σελίδα πρέπει να πατήσετε πάνω στο όνομα του αγωνιστή για να διαβάσετε τη βιογραφία του.
Βιογραφίες των αγωνιστών που απαγχονίστηκαν
Στον δεύτερο σύνδεσμο τις βιογραφίες των αγωνιστών που έγιναν ολοκαύτωμα (που κάηκαν ή ανατινάχθηκαν στον χώρο της θυσίας τους).
Αφού οδηγηθείτε στη σελίδα πρέπει να πατήσετε πάνω στο όνομα του αγωνιστή για να διαβάσετε τη βιογραφία του.
Βιογραφίες των αγωνιστών που έγιναν ολοκαύτωμα
Αφού δείτε το υλικό που έχω αναρτήσει, και κάνετε και τη δική σας έρευνα στο διαδίκτυο, σε βιβλία ή εγκυκλοπαίδειες που έχετε στο σπίτι,
θα ετοιμάσετε σε ένα δισέλιδο του τετραδίου σας ένα ιστόγραμμα αφιερωμένο σε ένα αγωνιστή της Ε.Ο.Κ.Α
(όπως έχουμε κάνει για τον Χατζηγιωργάκη Κορνέσιο στο τετράδιο της ιστορίας με συννεφάκια και βελάκια).
1. Στη μέση των δύο σελίδων θα γράψετε το όνομα του ήρωα που θα παρουσιάσετε και θα κολλήσετε ή θα ζωγραφίσετε μια εικόνα του.
(Αν είναι δύσκολο να βρείτε εικόνα, γράψετε μόνο το όνομα).
2. Στη συνέχεια θα διαβάσετε τη βιογραφία του και θα σημειώσετε τα πιο σημαντικά γεγονότα από τη ζωή του.
3. Θα φτιάξετε το ιστόγραμμα της ζωής του ήρωα καταγράφοντας σε συννεφάκια τα πιο σημαντικά και ενώνοντάς τα με βελάκια.
4. Μπορείτε να χρωματίσετε τα βελάκια και να ομορφύνετε με όποιο τρόπο νομίζετε την εργασία σας.
5. Όταν τελειώσετε την εργασία σας, τη βγάζετε φωτογραφία και μου τη στέλλουν οι γονείς σας στο viber ή άλλη εφαρμογή που χρησιμοποιούν.
ΕΛΛΗΝΙΚΑ
Πιο κάτω είναι ενδεικτικές απαντήσεις στις εργασίες που σας έβαλα την περασμένη Πέμπτη για να βοηθηθούν όσα παιδιά δυσκολεύτηκαν.
Όσα παιδιά μου έστειλαν την εργασία τους δε χρειάζεται να κάνουν κάτι άλλο στα ελληνικά.
Απαντήσεις στις εργασίες των ελληνικών της Πέμπτης 26 Μαρτίου 2020:
Α. Ξεκλειδώνω το κείμενο:
Ποιος; Η συγγραφέας και η οικογένειά της.
Πού; Στον Μόλυβο
Πότε; Όταν ήταν μικρή
Τι; Θυμάται τα παιδικά της χρόνια στο χωριό και την αγάπη της για τα καφενεία.
Γιατί; Αγάπησε τα καφενεία γιατί ο παππού της την έπαιρνε μαζί του στα καφενεία του χωριού και της έδινε τα λουκούμια όταν κέρδιζε τους φίλους του στην πρέφα.
Β. Απαντήσεις στις ερωτήσεις της σελ. 16
1 α) Τα καφενεία βρίσκονται σε μια παραλιακή πόλη που λέγεται Μόλυβος.
β) Τα καφενεία εξωτερικά είχαν πόρτες και παράθυρα με θέα προς τη θάλασσα, πέτρινους τοίχους και κεραμίδια.
Στο εσωτερικό τους είχαν μαρμάρινα τραπέζια και πάνω τους ποτηράκια του ούζου, κανονάκια (ποτήρια) του κονιάκ, πιατέλες με μεζέδες και ψωμάκια αντίδωρα.
Άλλα καφενεία είχαν χρώμα και γεύση τριαντάφυλλου, άλλα πράσινης μέντας και άλλα ήταν κεχριμπαρένια και μοσχοβολούσαν μέλι και κερί. Όλα τα καφενεία μύριζαν καφέ, ούζο και γαρίδες με ντομάτα.
γ) Τις καθημερινές στα καφενεία συναντούσες άντρες να παίζουν χαρτιά, να ρίχνουν ζαριές (να παίζουν τάβλι) και να ακούνε μουσική από το τζούκμποξ.
Τις Κυριακές συναντούσες τις γυναίκες περιποιημένες, αρωματισμένες, με κόκκινα κραγιόν και άσπρα κολιέ, σε οικογενειακές εξόδους να τρώνε υποβρύχια βανίλιας.
δ) Το πρόσωπο που έκανε τη συγγραφέα να αγαπήσει τα καφενεία ήταν ο παππούς της. Τη σχέση της με τον παππού της τη χαρακτηρίζει πολύτιμη.
ε) Το κουρείο του πατέρα της ήταν στον Μόλυβο και εσωτερικά ήταν καθαρό, μυρωδάτο, αρχοντικό, με παλιά καρυδένια έπιπλα και μεγάλους καθρέφτες.
Σημείωση:
Σας ενημερώνουμε ότι στο ΡΙΚ 2 τα παιδιά μπορούν να παρακολουθούν στις 8:50 το πρωί και σε επανάληψη στις 3:00 το απόγευμα πρόγραμμα εκπαιδευτικής τηλεόρασης.
Επίσης, η εκπαιδευτική τηλεόραση επιστρέφει κάθε πρωί στις 10:00 από την ΕΡΤ 2, πρόγραμμα το οποίο μπορείτε να παρακολουθείτε διαδικτυακά.
Καλή Συνέχεια και να πρόσεχετε!
Μένουμε σπίτι!