Α΄ τάξη 20-21 - 11/1/21-15/1/21

Ευρετήριο Άρθρου


 

                                             ΔΕΥΤΕΡΑ 11/1/21 ΕΩΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 15/1/21

  • Δευτέρα&Τρίτη

 

  • Ελληνικά   

Διαβάζουμε το κείμενο Στο ζαχαροπλαστείο του Γλυκόσαυρου σελ. 60 και απαντάμε:

Ποιος είναι ο τίτλος του κειμένου; Υπογραμμίστε τον με μπλε χρώμα.

Απάντηση: Στο ζαχαροπλαστείο του Γλυκόσαυρου.

Ποιος έγραψε το κείμενο αυτό και πού το γράφει;

Το κυκλώνω με μπλε χρώμα.

Απάντηση: Μαριανίνα Κριεζή. Το γράφει κάτω από το κείμενο στη δεξιά πλευρά.

Για ποιον μας μιλά αυτό το κείμενο; Ποιον ψάχνουμε;

Απάντηση: Τον Γλυκόσαυρο.

Τι είναι άραγε ο Γλυκόσαυρος; Δες την εικόνα και πες μου ποιο ζώο σου θυμίζει; Άραγε λοιπόν γιατί τον λένε Γλυκόσαυρο;

Απάντηση: Ο Γλυκόσαυρος είναι ο γλυκός δεινόσαυρος. Το όνομά του βγαίνει άμα ενώσουμε δύο λέξεις μαζί, το γλυκός και το σαύρα. Τον λένε γλυκόσαυρο γιατί φτιάχνει γλυκά και έχει ζαχαροπλαστείο.

Πού ήταν τελικά ο Γλυκόσαυρος; Βρες το μέσα στο κείμενο! Διαβάζουμε ξανά το κείμενο στα παιδιά με έμφαση στο σημείο όπου το γράφει.

Απάντηση: Σε μια σκάφη μαρμελάδα.

Τι προσπαθούσε να φτιάξει ο Γλυκόσαυρος;

Απάντηση: Το πιο γλυκό γλυκό!

Πώς προσπάθησε να το φτιάξει;

Απάντηση: Έκανε το μεγαλύτερο παγωτό του κόσμου και το άγαλμα της προπροπροπρογιαγιάς του με ζελέ φράουλα.

Τα κατάφερε;

Απάντηση: Όχι.

Θέλετε να προσπαθήσετε να φτιάξετε εσείς το πιο γλυκό γλυκό του κόσμου;

Διαλέξετε με τη μαμά σας μια συνταγή για γλυκό και γράψετε εσείς τα υλικά και φτιάξετε το μαζί! Μπορείτε να μας στείλετε φωτογραφίες να ανεβάσουμε στην ιστοσελίδα του σχολείου…

Τώρα πάρε το κόκκινο σου χρώμα και κύκλωσε όλα τα και που υπάρχουν στο κείμενο.
Θυμάσαι τι κάνει το και; Πολύ σωστά! Ενώνει προτάσεις!

Για παράδειγμα όταν έχω τις παρακάτω προτάσεις:

1. Η Μαρία έχει μήλο.

2.Η Μαρία έχει μπανάνα.

Όταν θέλω να τις ενώσω σε μία, τότε βάζω το και βγάζοντας τις λέξεις που επαναλαμβάνονται:
Η Μαρία έχει μήλο και μπανάνα.

Πήγαινε τώρα στη σελίδα 54 του τετραδίου εργασιών και κάνε την άσκηση 7 όπου πρέπει να συμπληρώσεις το και και να διαβάσεις τι γράφει!

Τώρα βάλε στη σωστή σειρά τις λέξεις για να φτιάξεις προτάσεις από το φυλλάδιο 1 από το βιβλιαράκι με τα φύλλα εργασιών που έχεις.

Μετά διάβασε τις λέξεις από κάτω και βάλε τους τόνους και γράψε τις με κεφαλαία γράμματα.

Τώρα βάλε στη σωστή σειρά τις συλλαβές στην άσκηση 5 σελ. 53 του τετραδίου εργασιών για να μάθεις πού πάνε η κότα, ο λαγός και ο σκύλος.

Απάντηση: Στα γενέθλια του κόκορα.
Να τη γράψετε 2 φορές στο τετράδιο Μαθαίνω να γράφω.

Ανάγνωση καλά το ροζ στιχάκι στη σελίδα 60. 





  • Μαθηματικά          



Κοίταξε καλά το εικονόγραμμα στη σελίδα 71 του βιβλίου μαθηματικών σου. Το εικονόγραμμα παρουσιάζει τον αριθμό των γραμματόσημων που έχουν η Μαρία, η Άννα, η Ειρήνη και η Ελένη.

Μπορείς να μου πεις πόσα γραμματόσημα έχει η καθεμιά;
Απάντηση: Μαρία- 3, Άννα-5, Ειρήνη-4, Ελένη-2.

Ποια έχει τα περισσότερα και ποια τα λιγότερα;
Απάντηση: Η Άννα έχει τα περισσότερα και η Ελένη τα λιγότερα. 

Τώρα απάντησε τις ερωτήσεις κάτω από το εικονόγραμμα.

α) Πόσα γραμματόσημα έχουν η Ειρήνη και η Ελένη μαζί; 

Εδώ πρέπει να βρω πόσα έχει η Ειρήνη και πόσα η Ελένη και να τα βάλω όλα μαζί!

Μαθηματική πρόταση: 4+2=6

(δηλαδή πώς θα γράψω με μαθηματικά πόσα έχει η Ειρήνη και η Ελένη μαζί;
Αφού θα τα βάλω μαζί τότε είναι πρόσθεση άρα θα χρησιμοποιήσω το σύμβολο συν +  )

Απάντηση: ¨Εχουν μαζί 6 γραμματόσημα.

β) Ποιες φίλες έχουν μαζί 5 γραμματόσημα;

Για να λύσω αυτό το πρόβλημα πρέπει να θυμηθώ τις παρέες του 5! Ποιοι αριθμοί δηλαδή από τον πίνακα όταν τους προσθέσω μαζί μου δίνουν αποτέλεσμα 5;
Επομένως, το 3 και το 2, άρα η Μαρία και η Ελένη!

Μαθηματική πρόταση: 3+2=5
(Πώς γράφω δηλαδή με μαθηματικά ότι τα γραμματόσημα της Μαρίας και της Ελένης μαζί είναι 5;)

Απάντηση:Η Μαρία και η Ελένη έχουν μαζί 5 αυτοκόλλητα.

γ)Να πεις μια ερώτηση σχετική με το εικονόγραμμα που να ταιριάζει στην μαθηματική πρόταση 3+4=7.

Αφού κοιτάξεις το εικονόγραμμα αμέσως μπορείς να διακρίνεις ότι ο αριθμός 3 αντιστοιχεί στα αυτοκόλλητα που έχει η Μαρία και ο αριθμός 4 αντιστοιχεί στα αυτοκόλλητα που έχει η Ειρήνη. Εφόσον η μαθηματική πρόταση έχει το σύμβολο + πρόκειται για πρόσθεση επομένως πρέπει να σκεφτείς μια πρόταση που να προσθέτει τα αυτοκόλλητα των δύο κοριτσιών!

Απάντηση: Πόσα αυτοκόλλητα έχουν η Ειρήνη και η Μαρία μαζί; Η Ειρήνη και η Μαρία έχουν μαζί 7 αυτοκόλλητα.

Στη σελίδα 71 του βιβλίου, στην άσκηση 1 σου ζητά να επιλύσεις τα προβλήματα α, β και γ, γράφοντας την μαθηματική πρόταση που αντιστοιχεί σε κάθε πρόβλημα, δηλαδή πώς γράφουμε με μαθηματικά αυτό που σκεφτόμαστε. Οι εικόνες θα σε βοηθήσουν.

Απαντήσεις:
α) 2+2=4. Όλα τα παιδιά είναι 4.
β)2+3=5. Όλα τα φρούτα είναι 5.
γ)2+1+3=6. Ο Πάνος έχει 6 μπάλες.

Στη σελίδα 72, άσκηση 2α, σου ζητά να συνεχίσεις την ιστορία, ώστε να αντιστοιχεί με την μαθηματική πρόταση 6+1=7. Πάμε να δούμε τα δεδεομένα μας, δηλαδή τι ξέρουμε για το πρόβλημα.

Στο καταφύγιο ζώων υπάρχουν 6 σκυλάκια.
Κοιτάζοντας την εικόνα βλέπω τα 6 σκυλάκια μαζί και δίπλα 1 ακόμα.

Απάντηση:Επομένως, μπορώ να σκεφτώ ότι η μαθηματική πρόταση 6+1=7 αντιστοιχεί στην ιστορία:
Στο καταφύγιο σκύλων υπήρχαν 6 σκυλάκια και μετά ήρθε ακόμα 1. Πόσα σκυλάκια υπάρχουν τώρα στο καταφύγιο; Στο καταφύγιο υπάρχουν τώρα 7 σκυλάκια.

Στην ίδια σελίδα, στην άσκηση 2β, κοιτάζοντας την εικόνα, πρέπει να συνεχίσουμε την ιστορία ώστε να αντιστοιχεί στην μαθηματική πρόταση 5+2=7. Ας δούμε τι δεδομένα έχουμε:

Στον τοίχο του σχολείου ζωγραφίζουν 5 παιδιά.
Κοιτάζοντας την εικόνα βλέπω 5 παιδιά να ζωγραφίζουν τον τοίχο και από κάτω 2 παιδιά ζωγραφίζουν στο βιβλίο.

Απάντηση: Επομένως, μπορώ να σκεφτώ ότι η μαθηματική πρόταση 5+2=7 αντιστοιχεί στην ιστορία:
Στον τοίχο του σχολείου ζωγραφίζουν 5 παιδιά και 2 παιδιά ζωγραφίζουν στο βιβλίο. Πόσα είναι όλα τα παιδιά που ζωγραφίζουν; Τα παιδιά που ζωγραφίζουν είναι 7. 



Τώρα μπορείς να εξασκηθείς με τις ασκήσεις εμπλουτισμού την άσκηση 5,6&7 στη σελίδα 106-107 του βιβλίου μαθηματικών.

                ΤΑ ΠΑΣ ΥΠΕΡΟΧΑ!!! Η ΚΑΛΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΦΕΡΝΕΙ ΚΑΛΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ!!
                                                           

 

  • Τετάρτη&Πέμπτη

                                                            

  • Ελληνικά        



Στο τετράδιο εργασιών στη σελίδα 52, στην άσκηση 1
θα βρείτε μαζεμένα τα γράμματα που μάθαμε στην τελευταία ενότητα. Δίπλα από κάθε γράμμα γράψε το κεφαλαίο του.

Στην άσκηση 2 κοίταξε τις εικόνες και γράψε ποια υλικά βάζει η γάτα και ο ποντικός για να φτιάξουν γλυκό και γράψε τα δίπλα από την εικόνα.

Απάντηση: γάτα-> μέλι, καραμέλα, σύκα, ζάχαρη    

                 ποντικός-> αλάτι, κάστανα, μήλο, γάλα

Ποιος από τους δύο θα φτιάξει το πιο γλυκό γλυκό; Γιατί; Γράψε το από κάτω στην άσκηση 2.

Απάντηση: Η γάτα γιατί τα υλικά της είναι γλυκά ενώ ο ποντικός δεν έχει γλυκό υλικό.

Τώρα βάλε στη σωστή σειρά τις λέξεις για να φτιάξεις τις προτάσεις στο φυλλάδιο 2.
Αυτή θα είναι και η ανάγνωσή σου.

Μετά βάλε τους τόνους στις λέξεις από κάτω και γράψε τις με κεφαλαία. 

Ορθογραφία τις λέξεις: καλάθι, κιθάρα, παγόνι, μάσκα, γάτα, χαλί. Να τις φτιάξεις με τη βοήθεια του τροχού των συλλαβών και να τις γράψεις 2 φορές στο τετράδιο Μαθαίνω να γράφω.

Μετά δες τις εικόνες στο πίσω μέρος του φυλλαδίου και υπογράμμισε τη σωστή λέξη για κάθε εικόνα.

Στο μπλε τετράδιο διάβασε και γράψε τις λέξεις που λείπουν από το φυλλάδιο 3 και μετά κόλλησε το στο άσπρο τετράδιο ορθογραφίας Ακούω και Γράφω. Προσπάθησε να τις γράψεις χωρίς βοήθεια γιατί αυτές είναι οι λέξεις που είχες για ορθογραφία!

  • Μαθηματικά              


Στο βιβλίο μαθηματικών στη σελίδα 74 διαβάζω τα τρία προβλήματα και σκέφτομαι ποια είναι τα δεδομένα για κάθε πρόβλημα και ποιο το ζητούμενο;

Στο πρόβλημα Α. τα δεδομένα είναι πως η Λένα έφτιαξε 4 μπισκότα το πρωί και 3 το απόγευμα.

Το ζητούμενο είναι να βρούμε πόσα είναι όλα τα μπισκότα που έφτιαξε.

Επομένως, από τις τρεις μαθηματικές προτάσεις στο πλάι αυτή που ταιριάζει είναι η

4+3= __   όπου το ζητούμενο είναι αυτό που πρέπει να απαντήσεις! Δηλαδή, 7!


Στο πρόβλημα Β. τα δεδομένα είναι πως η Λένα έφτιαξε 4 μπισκότα και πως θέλει να φτιάξει κι άλλα για                                    να είναι συνολικά 7 τα μπισκότα.

Το ζητούμενο είναι να βρούμε πόσα μπισκότα ακόμα πρέπει να φτιάξει, ώστε μαζί με τα 4 που έχει να φτάσουν τα 7!

Επομένως, από τις μαθηματικές προτάσεις στο πλάι αυτή που ταιριάζει είναι 4+ ___ =7 όπου ο αριθμός που λείπει είναι τα μπισκότα που πρέπει να φτιάξει..
Για να θυμηθώ την σκάλα των αριθμών.. Είμαι στο σκαλοπάτι 4 και θέλω να φτάσω στο 7!
Πόσα σκαλοπάτια πρέπει να ανέβω;
Μετράω από το 4 (που το έχω βάλει στο μυαλό μου) ως το 7!
Το βρήκες; Πόσα σκαλοπάτια ανέβηκα;; Μπράβο! 3!

Στο πρόβλημα Γ. δεν μας λέει πόσα μπισκότα έφτιαξε η Λένα το πρωί, όμως μας λέει ότι έφτιαξε το απόγευμα 4 μπισκότα και μαζί με εκείνα που έφτιαξε το πρωί όλα μαζί ήταν 7.

Άρα, το ζητούμενο είναι να βρούμε πόσα μπισκότα έφτιαξε το πρωί.

Επομένως, από τις μαθηματικές προτάσεις στο πλάι αυτή που ταιριάζει είναι ___ + 4 = 7.
Έχουμε 4, τι μας λείπει για να φτάσουμε στο 7;
Σκέψου τι κάναμε πιο πάνω.. Μετρήσαμε από το 4 μέχρι το 7 πόσα σκαλοπάτια είναι..
Εφόσον όμως το ξέρεις ήδη ότι είναι 3 θέλω να παρατηρήσεις τώρα όλες τις μαθηματικές προτάσεις που είναι στο πλάι.

3+4=7

4+3=7

4+3=7

Τι παρατηρείς;

Πολύ σωστά! Όταν έχω πρόσθεση, με όποια σειρά και να βάλω τους αριθμούς που προσθέτω δεν αλλάζει το αποτέλεσμα!

Επίσης, το 3+4 είναι παρεούλες του 7!

Μπορείς να βρεις και τις υπόλοιπες παρεούλες του 7;

Πάρε 7 χρώματα από την κασετίνα σου και πάμε λοιπόν να μάθουμε τις παρέες του 7! Πάρε και 2 ποτήρια!

Κάθε φορά πρέπει να βάζεις τα μολύβια μέσα στα δύο ποτήρια με διαφορετικούς τρόπους και να γράφεις την μαθηματική πρόταση σε ένα χαρτί! Ακριβώς όπως κάναμε στην τάξη με τα τουβλάκια και τα σπιτάκια και άλλα αντικείμενα!

Βάλε όλα τα χρώματα στο ένα ποτήρι.                                               7+0=7

Τώρα πάρε το ένα χρώμα και βάλε το στο άλλο ποτήρι.                   6+1=7

Τώρα πάρε άλλο ένα και βάλε το στο άλλο ποτήρι.                           5+2=7

Κι άλλο ένα.                                                                                           4+3=7

Κι άλλο ένα..                                                                                          3+4=7

Κι άλλο ένα..                                                                                          2+5=7

Κι άλλο ένα..                                                                                          1+6=7

Και το τελευταίο και τυχερό..                                                              0+7=7

                                                                !!!ΥΠΕΡΟΧΑ!!!

Τι παρατηρείς; Αν κοιτάξεις τις μαθηματικές προτάσεις από τη μέση και κάτω είναι οι ίδιες με τις από πάνω αλλά έχουν αντεστραμμένους τους αριθμούς που προσθέτω! Δηλαδή,

7+0=7         0+7=7

6+1=7          1+6=7

5+2=7         2+5=7

4+3=7         3+4=7

Αυτές λοιπόν είναι οι παρέες του 7!

Στη σελίδα 75, στην άσκηση 1 πρέπει να θυμηθώ τις παρέες των αριθμών 4,5,6 και 7 για να βρω πόσα χρειάζονται ακόμα! Συμπλήρωσε τις μαθηματικές προτάσεις!

Στην άσκηση 2 και 3 στη σελίδα 76, συμπληρώνω τους αριθμούς που λείπουν! Θυμάμαι τις παρεούλες του 5 και του 6.

Στη σελίδα 77, άσκηση 4 συμπληρώνω τους αριθμούς που λείπουν για να λύσω τις εξισώσεις.

Από τις ασκήσεις εμπλουτισμού να κάνετε τις ασκήσεις 8,9&10 στη σελίδα 108-109. Μαθαίνω απ’ έξω τις παρέες του 7.

0+7=7                     7+0=7

1+6=7                     6+1=7

2+5=7                     5+2=7

3+4=7                    4+3=7

 

                     ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΤΗΝ ΚΑΛΗ ΔΟΥΛΕΙΑ! ΕΙΜΑΙ ΠΕΡΗΦΑΝΗ ΓΙΑ ΣΕΝΑ! 

                                                                                                     

 

Παρασκευή


  • Ελληνικά


Στο τετράδιο εργασιών σελίδα 53 κάνε τις ασκήσεις 3 και 4.

Απάντηση: Η σόλα. Η κότα. Σοκολάτα.


Για να θυμηθούμε τη λέξη έχει πάμε να γράψουμε στην άσκηση 6, σελίδα 54 τι έχει ο λαγός και ο σκύλος.

Απάντηση: Ο λαγός έχει καρότα.


Για να θυμηθούμε τη λέξη είναι δες προσεκτικά την εικόνα στην άσκηση 8 στη σελίδα 54 του τετραδίου εργασιών και γράψε πού είναι κάθε ζωάκι.

Απάντηση: Η κότα είναι στη σκάλα. Ο παπαγάλος είναι στη λεμονιά. Ο λαγός είναι στο καλάθι.



Στην άσκηση 9 ακολούθησε τις οδηγίες και αντάλλαξε τα γράμματα που σου λέει μέσα στην λέξη για να δεις πώς σχηματίζονται δύο καινούριες λέξεις.

Μετά βάλε τις λέξεις που βρήκες στη θέση που ταιριάζει η καθεμιά και διάβασε τι λέει ο παπαγάλος στον κόκορα.

Απάντηση: Να το σαλάμι μέσα στο καλάθι.


Στην άσκηση 10 ένωσε τη συλλαβή γά με τις συλλαβές που ταιριάζουν από τα κουτάκια για να βρεις δύο λέξεις που κρύβονται. Μετά βάλε τις λέξεις που βρήκες στη θέση που ταιριάζει και διάβασε.

Απάντηση: γάλα, γάτα. Η γάτα η Σοκολάτα, ήπιε όλο το γάλα.


Ορθογραφία τις λέξεις: καλάθι, μήλα, παπαγάλο, καπέλο, σπίτι. Να τις γράψετε 2 φορές στο τετράδιο Μαθαίνω να Γράφω.

Στο άσπρο τετράδιο ορθογραφίας Ακούω και Γράφω, κολλήστε το φυλλάδιο 4 και μετά διαβάστε και βάλτε τη λέξη που λείπει μόνοι σας.


Ανάγνωση τις ασκήσεις 6,7 και 8 στη σελίδα 54 του τετραδίου εργασιών.

 


  • Μαθηματικά

Στη σελίδα 78 του βιβλίου Μαθηματικών υπάρχουν τρεις κάρτες με τους αριθμούς 2, 6 και 4. Μπορείς να σκεφτείς και να γράψεις  μια πρόσθεση με αυτούς τους τρεις αριθμούς;

Θυμήσου τις παρέες του 6..

Πολύ σωστά!

2+4=6

Μπορείς να σκεφτείς και άλλη μια πρόσθεση με αυτούς τους δύο αριθμούς;

Θυμήσου τι είχαμε πει για τη σειρά με την οποία βάζω τους αριθμούς που προσθέτω..

Πολύ σωστά!

4+2=6

Πάρε τώρα 6 καλαμάκια και χώρισε τα στο ένα χέρι τα 4 και στο άλλο τα 2 και μετά βάλε τα μέσα σε ένα ποτήρι. Με όποια σειρά και αν τα βάλουμε λοιπόν, είτε βάλουμε πρώτα τα 4 καλαμάκια και μετά τα 2 είτε το ανάποδο, όλα μαζί τα καλαμάκια είναι 6, αφού:

                                        2+4=6    και     4+2=6

Τώρα, μέσα από το ποτήρι που έχει 6 καλαμάκια, βγάλε τα 2. Πόσα έμειναν; Πολύ σωστά, 4 αφού 6-2=4.
Τώρα ξαναβάλε μέσα τα 2 και βγάλε τα 4, δηλαδή 6-4.. Πόσα έμειναν; Σωστά! Έμειναν 2, αφού 6-4=2.

Πρόσεξε τώρα λοιπόν, τις προσθέσεις και αφαιρέσεις που γράψαμε χρησιμοποιώντας μόνο τους αριθμούς 2, 4 και 6. Τι παρατηρείς;

      Προσθέσεις:  2+4=6       4+2=6

      Αφαιρέσεις:   6-2=4        6-4=2

Επομένως, παρατηρώ ότι οι πράξεις της πρόσθεσης και της αφαίρεσης είναι αντίστροφες! Όπως κάναμε με τα καλαμάκια.. αφού βάλαμε 2 καλαμάκια και μετά 4 καλαμάκια και όλα μαζί έγιναν 6, αν από τα 6 καλαμάκια βγάλω τα 2 θα μου μείνουν τα 4, ενώ αν βγάλω τα 4 θα μου μείνουν 2, γιατί τόσα έβαλα εξαρχής από το κάθε χέρι!

Μπορείς να κάνεις το ίδιο με τους αριθμούς 3, 4 και 7; Πρώτα κάνε το με τα καλαμάκια και μετά γράψε τις προσθέσεις και αφαιρέσεις που προκύπτουν...

Απάντηση:                3+4=7          4+3=7
                                   7-4=3           7-3=4

Με τον ίδιο τρόπο μπορείς να γράψεις τις μαθηματικές προτάσεις δίπλα από τα τουβλάκια στην άσκηση 1 στη σελίδα 79 και στην άσκηση 2, σελίδα 80 να γράψεις τις 4 μαθηματικές προτάσεις που προκύπτουν για κάθε εικόνα.

Η εξάσκηση με τα καλαμάκια και οι παρέες των αριθμών που μάθαμε ως τώρα (1-7) θα σε βοηθήσουν! 


Για περισσότερη εξάσκηση κάνε και την άσκηση 11 στη σελίδα 110.


                         ΤΑ ΠΑΣ ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ! ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΞΕΚΟΥΡΑΣΗ! ΚΑΛΟ ΣΑΒΒΑΤΟΚΥΡΙΑΚΟ!