Δευτέρα 18 Μαΐου έως Πέμπτη 21 Μαΐου
Ελληνικά
Παρατήρησε την εικόνα του βιβλίου σου στη σελίδα 20!
Τι βλέπεις; Πού να βρίσκονται άραγε;
Βλέπω κάποιους ανθρώπους στο οικόπεδο που είναι γεμάτο χιόνι. Κάποιοι στέκονται στην άκρη και μιλάνε μεταξύ τους, ένα παιδάκι κάνει τσουλήθρα στο χιόνι από ψηλά, δύο παιδάκια πάνε βόλτα, ένα παιδάκι τρέχει, ένα παιδάκι παίζει χιονοπόλεμο, ένα παιδάκι φτιάχνει μεγάλες μπάλες από χιόνι και κάποιος ψάχνει κάτι μαζί με τον Μολύβιο.
Τι φοράνε;
Φοράνε βαριά χειμερινά ρούχα, μπουφάν, γάντια, μπότες και κάποιοι φοράνε καπέλα και σκουφάκια.
Τι εποχή είναι και από πού το κατάλαβες;
Είναι χειμώνας αφού είναι παντού όλα άσπρα από το χιόνι και οι άνθρωποι φοράνε ζεστά ρούχα και μπότες.
Τι κάνει ο Μολύβιος;
Ο Μολύβιος κάτι ψάχνει και σκάβει στο χιόνι για να το βρει. Τι άραγε να ψάχνει;
Τι έχει πάνω στο παγκάκι;
Πάνω στο παγκάκι έχει τις τσάντες των παιδιών.
Τι έχει δίπλα από το παγκάκι;
Δίπλα από το παγκάκι έχει ένα ποτιστήρι.
Τι έφτιαξαν τα παιδιά με το χιόνι;
Έναν αστείο χιονάνθρωπο.
Εσύ έχεις ξαναπαίξει με το χιόνι;
Έχεις ξαναφτιάξει χιονάνθρωπο; Πώς;
Πώς τον έφτιαξαν τα παιδιά τον δικό τους χιονάνθρωπο;
Τι του έβαλαν για μάτια;
Του έβαλαν δύο κάστανα.
Τι του έβαλαν στο στόμα για πίπα;
Του έβαλαν μία οδοντόβουρτσα.
Τι του έβαλαν για καπέλο;
Του φόρεσαν μια κατσαρόλα στο κεφάλι.
Τι του φόρεσαν;
Του φόρεσαν ένα τσουβάλι και δύο παπούτσια.
Τι του έβαλαν για ουρά;
Για ουρά του έβαλαν πολλά χρωματιστά πανιά.
Πώς ονόμασαν τελικά τον χιονάνθρωπό τους τα παιδιά;
Πάμε να διαβάσουμε το κείμενο για να μάθουμε..
Τα παιδιά ονόμασαν τον χιονάνθρωπό τους Παπουτσωμένο Χιονόδρακο!
Μπορείς να βρεις μέσα στο κείμενο τις παρακάτω λέξεις και να τις κυκλώσεις;
Τσουλήθρα, αστείο, κατσαρόλα, οδοντόβουρτσα, τσουβάλι, παπούτσια, τσάντα, χρωματιστά, παπουτσωμένος.
Τώρα που τις βρήκες μπορείς να ξεχωρίσεις σε ποιες από αυτές ακούμε το τσ και να το κυκλώσεις με κόκκινο;
Μπορείς να σκεφτείς κι άλλες λέξεις που να ξεκινούν ή να έχουν μέσα τσ;
Όταν αρχίζει η πρόταση με λέξη που αρχίζει από τα πρέπει να το βάλω κεφαλαίο, δηλαδή Τσ.
Πάτησε στον σύνδεσμο του Στην Τάξη! για να παίξεις με τους ήρωες του Ντίσνεϊ πολλά ωραία παιχνίδια με το τα που θα σε βοηθήσουν να εξασκηθείς! Πάτησε εδώ.
Στη σελίδα 21 του βιβλίου σου βάλε σε κύκλο τις λέξεις που έχουν μέσα τα και διάβασε για να μάθεις τι άλλο έβαλε η παρέα στον χιονάνθρωπο.
Ανάγνωση το κείμενο σελίδα 20.
Ορθογραφία τρεις φορές στο τετράδιο αντιγραφής τις λέξεις:
Παπούτσι, τσάντα, οδοντόβουρτσα, τσουλήθρα, τσουβάλι.
Παρατήρησε τις εικόνες στη σελίδα 21 του βιβλίου σου και περιέγραψε τι κάνουν τα ζώα.
Μετά στο μπλε τετράδιο γράψε τι κάνει το κάθε ζώο, προσπαθώντας να μεγαλώσεις τις προτάσεις σου όπως μάθαμε.
Στο πορτοκαλί τετράδιο ζωγράφισε στη λευκή σελίδα έναν χιονάνθρωπο όπως τον φαντάζεσαι εσύ και μετά περιέγραψέ τον στη διπλανή σελίδα σε 4-5 προτάσεις.
Στο τετράδιο εργασιών στη σελίδα 20 κοίταξε προσεχτικά τις εικόνες και προσπάθησε να διαβάσεις τι γράφουν.
Τι μας δείχνει η κάθε εικόνα; Μπορείς να βρεις και να κυκλώσεις τα Τσ τσ;
Διάβασε τις παρακάτω λέξεις και βάλε σε κύκλο τη σωστή.
Κορίτσι - κορίστι παπούτσι – παπούστι ατσείο - αστείο
στουβάλι – τσουβάλι ποτιτσήρι – ποτιστήρι κάτσανα - κάστανα
Τι είναι αυτό που σε μπερδεύει; Το τσ πολλές φορές το μπερδεύουμε με το ανάποδό του το στ, γι’ αυτό πρέπει να είμαστε προσεχτικοί όταν το γράφουμε! Πρώτα γράφουμε το τ και μετά το σ αλλιώς αυτό που θα διαβάζουμε αν μη τι άλλο θα ακούγεται πολύ αστείο!
Στην άσκηση 1 έχει πολλές λέξεις που έχουν μέσα τσ και άλλες που έχουν το ανάποδό του δηλαδή το στ.
Πρέπει να βρεις τις λέξεις που έχουν μέσα τσ να τις κυκλώσεις και μετά να τις γράψεις στο πρώτο κουτάκι και διάβασε για να μάθεις ποια πράγματα έφερε ο παπαγάλος για να φτιάξουν τα ζώα τον δικό τους χιονάνθρωπο.
Μετά γράψε τις λέξεις που έχουν στ στο κουτάκι από κάτω και θα μάθεις ποια πράγματα έφερε ο ποντικός.
Έπειτα στην άσκηση 2 συμπλήρωσε τα τσ που λείπουν και διάβασε για να μάθεις πώς στόλισαν τα ζώα τον χιονάνθρωπό τους.
Στην άσκηση 3 προσεκτικά διάβασε και συμπλήρωσε τσ ή στ για να μάθεις τι κάνουν τα ζώα στο χιόνι και στην άσκηση 4 συμπλήρωσε με όμορφα γράμματα πού είναι ο βάτραχος.
Αυτή θα είναι και η αντιγραφή σου στο τετράδιο αντιγραφής, 3 φορές:
Ο βάτραχος είναι μέσα σε ένα αστείο παπούτσι.
Ανάγνωση πάλι η ίδια.
Για περισσότερη εξάσκηση στο τα μπορείς να κάνεις όποια από τα φυλλάδια του τσ που σας έδωσα για το σπίτι.
Μπορείς να βρεις ένα ενδιαφέρον φυλλάδιο για το τα από την ιστοσελίδα Στην Τάξη! αν πατήσεις εδώ.
Μαθηματικά
Στη σελίδα 19 του βιβλίου Μαθηματικών σου κοίταξε την εικόνα. Μπορείς να μετρήσεις πόσα δάκτυλα υπάρχουν στην φωτογραφία και να το γράψεις στο κουτάκι;
Πολύ σωστά! 60.
Πώς τα μέτρησες; Πάμε να τα μετρήσουμε 1-1.. Μας πήρε λίγη ώρα ε;
Για να δούμε.. Πόσα δάκτυλα έχει κάθε χέρι; 5! Αφού γνωρίζουμε ότι κάθε χέρι έχει 5 δάχτυλα δεν μπορούμε να μετρήσουμε ανεβαίνοντας 5-5;
Έτσι, μετρώντας κάθε χέρι και ανεβαίνοντας 5-5 μετρώ:
5, 10, 15, 20, 25, 30, 35, 40, 45, 50, 55, 60 δάκτυλα! Δεν ήταν πιο γρήγορο;
Μπορείς να μετρήσεις 5-5 μέχρι το 100;; Όπως κάνουμε όταν παίζουμε κρυφτό!
Πολύ ωραία… Τώρα μπορείς να μετρήσεις ανάποδα;
Κάθε φορά λοιπόν που θέλω να μετρήσω μεγάλες ποσότητες για να μη μου πάρει πολύ χρόνο μπορώ να μετρώ 5-5 ή 10-10.
Πάρε τον άβακά σου λοιπόν και με τη βοήθειά του μέτρησε μέχρι το 100 ανεβαίνοντας 5-5 και 10-10 και μετά κατέβα από το 100 ανά 5 και μετά ανά 10, δηλαδή μέτρα ανάποδα!
Είχαμε πει ότι κάθε δέκα που συμπληρώνω κρατώ μία δεκάδα στο χέρι και συνεχίζω με τις μονάδες από το 1 έως το 9 μέχρι να συμπληρώσω κι άλλη δεκάδα. Μάθαμε ότι τις δεκάδες τις γράφω μπροστά και τις μονάδες στο τέλος και εξασκηθήκαμε σε αυτό με διάφορους αριθμούς! Έτσι ο αριθμός 18 γράφεται έτσι γιατί είναι 10+8 δηλαδή έχει 1 δεκάδα(10) και οκτώ μονάδες. Άρα γράφω τη δεκάδα μπροστά και τις μονάδες πίσω.
ΔΜ
1 8
Μπορείς να κάνεις το ίδιο στην άσκηση 1 στη σελίδα 20 του βιβλίου των μαθηματικών σου. Θα ζωγραφίζεις τα δέκα μπαλόνια από πάνω με μπλε και τις μονάδες από κάτω με κόκκινο. Στο κουτάκι δίπλα από τον αριθμό θα πρέπει να γράψεις πόσες μονάδες και πόσες δεκάδες (δηλαδή δεκαράκια) έχει ο αριθμός.
Ας θυμηθούμε λοιπόν το παιχνίδι με τις φακές και τα φασόλια. Κάθε 10 φακές τις ανταλλάζαμε με ένα φασόλι. Αν αντί να τις ανταλλάζαμε με φασόλι τι βάζαμε σε σακουλάκι τότε σε κάθε σακουλάκι θα είχα 10 φακές. Στην άσκηση 2, σελίδα 21 του βιβλίου σου αντί για φακές παίζω με τις κηρομπογιές. Κάθε 10 κηρομπογιές τις δένω μαζί δηλαδή τις κάνω μία δεκάδα. Συμπλήρωσε λοιπόν ποιος αριθμός είναι σε κάθε κουτάκι αφού δεις τις μονάδες και τις δεκάδες ή χρωμάτισε τις κηρομπογιές που λείπουν στις μονάδες σύμφωνα με τον αριθμό στο κουτάκι.
Στην άσκηση 3, σελίδα 22, όπως κάναμε με τις φακές και τα φασόλια, που για κάθε 10 φακές τις αντάλλαζα με ένα φασόλι, πρέπει να κάνεις το ίδιο με τους κύβους και να γράψεις πόσες μονάδες και πόσες δεκάδες έχω και να ζωγραφίσεις τα κυβάκια στις μονάδες.
Στις σελίδες 57, 58, 59 και 60 μπορείτε να κάνετε τις ασκήσεις 1 έως 6 για να εξασκηθείτε.
Είστε φανταστική ομάδα! Μπράβο σας που προσπαθείτε συνεχώς!!!