Α΄ τάξη 19-20 - 2/4/20-6/4/20

Ευρετήριο Άρθρου


           Πέμπτη 2 Απριλίου έως Δευτέρα 6 Απριλίου

Ελληνικά

Πέμπτη 2 Απριλίου 

Παρατηρήστε την εικόνα του βιβλίου σας στη σελίδα 16. Πού βρίσκονται τα παιδιά άραγε; Ποιος είναι μαζί τους;

Πολύ σωστά! Βρίσκονται στο σχολείο μαζί με τον δάσκαλό τους..

Είναι μέσα στην τάξη ή έξω;

Πολύ ωραία, βρίσκονται έξω και κοιτάζουν τον τοίχο της αυλής του σχολείου. Τι να σκέφτηκαν άραγε να κάνουν αυτή τη φορά;

Μπορείς να διαβάσεις τον τίτλο του μαθήματος και να φανταστείς τι θέλουν να κάνουν;

Με πινέλα και φαντασία λοιπόν σήμερα το μάθημά μας και θα μάθουμε το ντ.

Μπορείς να σκεφτείς μερικές λέξεις που ξεκινούν από ντ;

 Κοίταξε από κάτω τις λέξεις που σου δίνω και σκέψου κι εσύ ακόμα 3 λέξεις που να ξεκινούν από ντ ή να έχουν μέσα ντ.



                                                                    

                                                                                                                      

                           ντομάτα           ντουλάπα              ντέφι           νταλίκα

Κάνε την παρακάτω άσκηση που σου δείχνει ο Γκούφι για να βρεις πολλές λέξεις που έχουν μέσα ή ξεκινούν από ντ. Πάτησε εδώ.

Τώρα μπορείς να σκεφτείς μερικά ονόματα που να ξεκινούν από Ντ ή να έχουν μέσα ντ;

Αν ξεκινούν από Ντ πρέπει να τα γράψω με κεφαλαίο, που όπως είπαμε άλλες φορές στα δίψηφα γράφω το πρώτο μεγάλο, δηλαδή Ντέμη, Ντίνος, Ντίνα ενώ αν είναι μέσα στη λέξη το γράφω με μικρό όπως Κωνσταντίνος, Κωνσταντίνα.

Τώρα κάνε αυτή την άσκηση που σου δείχνει ο Πλούτο για να βρεις όλα τα Ντ, ντ και την άσκηση που σου δείχνει η Μίνι για να βρεις τα ντ μέσα στις λέξεις. Πάτησε εδώ.

Τώρα που έμαθες να ξεχωρίζεις καλά το Ντ, ντ πήγαινε μέσα στο κείμενο του βιβλίου σου και βρες όλα τα ντ και χρωμάτισέ τα με πράσινο. Μετά προσπάθησε να διαβάσεις(με τον τρόπο που μάθαμε) τις λέξεις που έχουν μέσα ντ και να τις γράψεις στο τετράδιό σου.

Στη συνέχεια διάβασε το κείμενο του βιβλίου σου και απάντησέ μου:

Τι θέλουν να κάνουν τελικά τα παιδιά στην μάντρα του σχολείου τους;

Φανταστικά! Θα την ζωγραφίσουν!
Για να δεις τι ζωγράφισαν τελικά τα παιδιά στη μάντρα του σχολείου τους βάλε τα Ντ, ντ που λείπουν στη σελίδα 17 του βιβλίου σου και διάβασε.

Δες τώρα τις εικόνες στους δύο πίνακες από κάτω και προσπάθησε να τους περιγράψεις.

Γράψε μία πρόταση για τον κάθε πίνακα στο τετράδιό σου.

Ας σκεφτούμε κάτι τρελό να κάνουμε τώρα! Θες κι εσύ να ζωγραφίσεις έναν πίνακα με ζώα; Όχι όμως οποιαδήποτε ζώα αλλά ζώα που έχουν μπλεχτεί τα χαρακτηριστικά τους, όπως ας πούμε ένα γατόσκυλο ή έναν καμηλοελέφαντα! Φτιάξε έναν πίνακα με ένα τέτοιο ζωάκι που να έχει διάφορα χαρακτηριστικά από ζώα και γράψε έναν τίτλο για αυτόν τον πίνακα και στείλε μου τον σε φωτογραφία! Θα χαρώ πολύ να δω κάτι αστείο!

Τώρα διάβασε 10 φορές ανάγνωση το μάθημά σου και κάνε τις υπόλοιπες ασκήσεις που σου δείχνουν οι ήρωες του Ντίσνεϊ στο σάιτ Στην Τάξη! για να εξασκηθείς. Πάτησε εδώ.

Ορθογραφία οι λέξεις: ντουλάπα, ντομάτα, παντελόνι, παντόφλα, καντίνα 3 φορές στο τετράδιο αντιγραφής.

Παρασκευή 3 Απριλίου

Έμαθες να διαβάζεις καλά το κείμενο του βιβλίου σου; Κάνε μια δυνατή ανάγνωση στους γονείς σου με ωραίο ύφος.

Τώρα άνοιξε το τετράδιο εργασιών σου και δες τις εικόνες στη σελίδα 14.

Τι δείχνει η κάθε εικόνα;

Πολύ ωραία! Το εξώφυλλο ενός παιδικού βιβλίου, μία ταμπέλα από μαγαζί και μία ταμπέλα δρόμου!

Μπορείς να τις διαβάσεις; Κύκλωσε τα Ντ, ντ.

Ο Μολύβιος, που του αρέσει πολύ το κρυφτό, έκρυψε το μανταλάκι και τα ζώα προσπαθούν να μαντέψουν πού!

Γράψε πού μπορεί να έκρυψε το μανταλάκι ο Μολύβιος με τη βοήθεια των εικόνων στην άσκηση 1 σελίδα 14 και θα το μάθεις.

Στην επόμενη άσκηση γράψε ποια ζώα ζωγράφισαν στον τοίχο έναν τεράστιο άνθρωπο!

Πώς λέγεται ο τεράστιος αυτός άνθρωπος που τον συναντάμε συχνά σε παραμύθια και μύθους;

Βάλε τα γράμματα που βρίσκονται μέσα σε μπλε κουτάκια στην άσκηση 2 σε σειρά και διάβασε!

Πολύ σωστά, είναι ο γίγαντας!

Τώρα γράψε γίγαντας εκεί που λείπει στην άσκηση 3 και διάβασε για να δεις τον τίτλο που έδωσαν τα ζώα στην ζωγραφιά που έφτιαξαν.

Μετά καθαρόγραψέ το στην άσκηση 4 και στο τετράδιο αντιγραφής σου ακόμα 2 φορές γιατί θα είναι η ορθογραφία σου για την Δευτέρα.

Κάνε τις ασκήσεις στο φύλλο εργασίας για να εξασκηθείς. Φυλλάδιο.

Μαθηματικά

Τώρα που έμαθες να μετράς μέχρι το 20 προσπάθησε να μετρήσεις ποια αντικείμενα στη σελίδα 8 του βιβλίου σου είναι περισσότερα από 10. Βιβλίο Μέρος 4. Πάτησε εδώ.

Μετά προχώρησε στη σελίδα 9 και συμπλήρωσε τους αριθμούς που λείπουν μέχρι το 20.

(Απάντηση: 6, 7, 11, 12, 13, 14, 16, 17, 19, 20)

Στο τετράδιό σου ή σε μια λευκή κόλλα γράψε ξανά τους αριθμούς μέχρι το 20 και προσπάθησε να μάθεις να μετράς πηδώντας 2-2 αριθμούς, ξεκινώντας πρώτα από το 0 (0, 2, 4, 6, 8, 10, 12, 14, 16, 18, 20) και μετά από το 1 (1, 3, 5, 7, 9, 11, 13, 15, 17, 19).

Μπορείς να σκεφτείς ποιοι αριθμοί έχουν μέσα το ντ;

Σωστά! Το πέντε , το έντεκα αλλά και το δέκα πέντε.

Σήμερα θα δούμε πως οι αριθμοί μετά το δέκα επαναλαμβάνονται έχοντας και το δέκα μπροστά.

Αριθμητικά αυτό φαίνεται ως εξής.

Το 10 γράφεται με 1 δεκάδα και 0 μονάδες, άρα μπροστά βάζω το 1 και πίσω το 0, δηλαδή 10.

Ανεβαίνοντας προσθέτω μία μονάδα, άρα στη θέση του 0 θα μπει το 1, άρα 11 .

Μετά προσθέτω 2 μονάδες, άρα στη θέση του 0 θα μπει το 2, άρα 12.

Μετά προσθέτω 3 μονάδες, άρα στη θέση του 0 θα μπει το 3, άρα 13.

Μετά προσθέτω 4 μονάδες, άρα 14 και ούτω καθεξής, 15, 16, 17, 18, 19, 20.

Δηλαδή το 1 μπροστά που συμβολίζει τα 10 που έχω στο χέρι παραμένει ενώ αλλάζουν οι μονάδες στο τέλος. Όταν συμπληρώνονται ακόμα 10 μονάδες δηλαδή έχω 10 και 10 τότε έχω 2 δεκάδες και 0 μονάδες, δηλαδή 20 (είκοσι).

Πάρε 20 φακές και για κάθε 10 φακές αντάλλαζέ τις με 1 φασόλι. Οι φακές είναι οι μονάδες και τα φασόλια οι δεκάδες.  
Ας φτιάξουμε τον αριθμό 16. Βάλε στο τραπέζι 16 φακές. Αντάλλαξε τις δέκα από αυτές με ένα φασόλι. Τώρα έχεις 1 φασόλι και 6 φακές. 1 φασόλι για τον αριθμό 1 (δεκάδα) και 6 φακές για τον αριθμό 6 (μονάδες) του αριθμού 16.
Κάνε το ίδιο για τον αριθμό 12, 13, 18 και 20. Τι παρατηρείς για το 20;
Πολύ σωστά! Δεν έχει μονάδες αφού δεν έχει φακές αλλά έχει δύο φασόλια δηλαδή δύο δεκάδες!

Αυτό ισχύει και για τον τρόπο που τα ονομάζω με εξαίρεση το έντεκα και το δώδεκα που γράφονται σαν μία λέξη και δεν ακούγεται ξεκάθαρα το δέκα και οι μονάδες.

Επομένως έχω το εξής.

10 δέκα (10+0)

11 έντεκα (10+1)

12 δώδεκα (10+2)

13 δέκα τρία (10+3)

14 δέκα τέσσερα (10+4)

15 δέκα πέντε (10+5)

16 δέκα έξι (10+6)

17 δέκα εφτά (10+7)

18 δέκα οχτώ (10+8)

19 δέκα εννιά (10+9)

20 είκοσι (10+10=20)

Τώρα πήγαινε στην άσκηση 2 σελίδα 10 του βιβλίου σου να μετρήσεις τα ζωάκια στα κουτάκια και να τα αντιστοιχίσεις με τον αριθμό που ταιριάζει και το όνομα του αριθμού.

Συνέχισε στις ασκήσεις 3 και 4 σελίδες 11 και 12, όπως σου δείχνει στα παραδείγματα.

Για περισσότερη εξάσκηση κάνε τις ασκήσεις 1, 2, 3 και 4 από τις δραστηριότητες εμπλουτισμού στις σελίδες 57, 58 και 59 του βιβλίου σου.

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Το βιβλίο Μαθηματικών Μέρος 4 βρίσκεται στο σχολείο γι’ αυτό χρησιμοποιείτε τον σύνδεσμο που σας έδωσα πιο πάνω και γράφετε τις απαντήσεις σε τετράδιο.

Επίκαιρα

Σήμερα 2 Απριλίου είναι η Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου.

Μπορείτε να διαβάσετε στη σελίδα 62-63 του βιβλίου σας ένα απόσπασμα από το παλιό αλφαβητάρι που χρησιμοποιούσαν τα παλιά χρόνια τα παιδιά στο σχολείο.

Μπορείτε να διαβάσετε και να ακούσετε το παραμύθι του Έλληνα συγγραφέα παιδικών παραμυθιών Ευγένιου Τριβιζά «Η Πουπού και η Καρλότα» από τις εκδόσεις Μεταίχμιο αν πατήσετε εδώ.
(Απαιτείται flash player)

Επίσης σήμερα είναι η Παγκόσμια Ημέρα Αυτισμού.

Ο Αυτισμός είναι μια αναπτυξιακή διαταραχή που δυσκολεύει μία μερίδα ανθρώπων να επικοινωνήσουν με διάφορους τρόπους και να κοινωνικοποιηθούν με άλλους ανθρώπους, να συσχετιστούν και να διατηρήσουν επαφές με τον έξω κόσμο, άλλοτε σε πιο έντονο βαθμό άλλοτε σε πιο ήπιο. Δηλαδή, από άτομο σε άτομο διαφέρει αρκετά. Δείτε ένα μικρό βιντεάκι για την καθημερινότητα ενός παιδιού που ανήκει στο φάσμα του αυτισμού όπως το περιγράφει η μητέρα του και φτιάξετε μια ζωγραφιά για τα παιδιά με αυτισμό. Πάτησε εδώ για το βίντεο.

     ΥΠΕΡΟΧΑ!!! ΚΑΛΟ ΣΑΒΒΑΤΟΚΥΡΙΑΚΟ ΜΙΚΡΟΥΛΙΑ ΜΟΥ!!!