Α΄ τάξη 19-20 - 27/4/20-30/4/20

Ευρετήριο Άρθρου

 

         Δευτέρα 27 Απριλίου έως Πέμπτη 30 Απριλίου

Ελληνικά
Διάβασε στη σελίδα 38 του βιβλίου σου τις οδηγίες για να φτιάξεις ένα καράβι χρησιμοποιώντας ένα πλαστικό μπουκάλι!

Μετά πήγαινε στη σελίδα 37 του τετραδίου εργασιών σου και συμπλήρωσε τις οδηγίες στην άσκηση 1 για να μάθεις πώς θα φτιάξεις μια κάρτα. Μπορείς αντί για ψαράκια να ζωγραφίσεις ότι άλλο θες όπως ας πούμε πασχαλινά αυγά, λαγουδάκια, κοτοπουλάκια, πεταλούδες, μέλισσες, λουλούδια κλπ. Περιμένω τις φωτογραφίες από τις όμορφες κατασκευές σας!

Συνέχισε στην άσκηση 2 για να συμπληρώσεις τα -ι που λείπουν και να θυμηθείς τον κανόνα:

Όταν η λέξη μου παίρνει μπροστά το (ουδέτερο ουσιαστικό) και τελειώνει σε -ι γράφεται με γιώτα. Πχ το καράβι, το χταπόδι

Θυμάσαι που είπαμε πώς μεταφέρουμε το ένα στα πολλά και πώς γράφουμε το -ια που ακούγεται στα πολλά;

                  ΕΝΑ                                                     ΠΟΛΛΑ

              το καράβι                                                τα καράβια

             το χταπόδι                                                τα χταπόδια

             το καβούρι                                               τα καβούρια

Για να εξασκηθείς κάνε την άσκηση 3 και γράψε τις λέξεις για τις εικόνες όπου λείπουν.

(απάντηση: καβούρια, ψάρια, καλαμάρια, χταπόδια, καράβια, κουπιά, χταπόδια, πλοκάμια, καράβια)

Θυμάσαι πως με έναν τόνο αλλάζαμε τη σημασία της λέξης κι έτσι τα λεμόνια γίνονταν η λεμονιά, τα βελανίδια γίνονταν βελανιδιά;

Για να το θυμηθείς, για κάθε φρούτο γράψε δίπλα στη γραμμή το δέντρο αλλάζοντας απλά τον τόνο στη λέξη και συμπλήρωσε τι λέει ο βάτραχος με ωραία γράμματα στην άσκηση 5 για να το μάθεις καλά για ορθογραφία. Ανάγνωση θα έχετε το κείμενο με τις οδηγίες Παιχνίδια που ταξιδεύουν στη σελίδα 38.

Διάβασε το κείμενο στη σελίδα 39 του βιβλίου σου Το Πετροκάραβο.

Σκέψου και απάντησε..

  • Τι σκέφτηκαν οι άνθρωποι, όταν είδαν το καράβι;

Αναρωτιόντουσαν αν οι άνθρωποι που ταξίδευαν με αυτό είναι φίλοι τους ή εχθροί, δηλαδή να έχουν σκοπό να τους κάνουν κακό.

  • Πώς ήταν η σημαία του καραβιού;

Η σημαία του καραβιού είχε επάνω ένα θεριό (δράκο) που σήμαινε πως στο καράβι ταξίδευαν κακοί πειρατές.

  • Γιατί οι άνθρωποι έσβησαν τις λάμπες και τα κεριά;

Γιατί έτσι πίστευαν πως οι πειρατές δεν θα μπορούσαν να τους δουν.

  • Γιατί πέτρωσε το καράβι;

Γιατί η Σμαρώ ευχήθηκε να πετρώσει το καράβι αν οι άνθρωποι που ήταν πάνω σε αυτό ήταν κακοί και όντως ήταν κακοί, γι’ αυτό πέτρωσε.

  • Νομίζετε πως συνέβη στα αλήθεια αυτή η ιστορία;

Μπορείς να αλλάξεις την ιστορία; Σκέψου να ήταν καλοί οι επιβάτες στο καράβι αυτό.. Τι θα γινόταν στη συνέχεια; Γράψε μια μικρή ιστορία χρησιμοποιώντας τη φαντασία σου.

Από κάτω μπορείς να ζωγραφίσεις το καράβι.. Μπορείς να περιγράψεις το καράβι χρησιμοποιώντας τις λέξεις φουγάρο, πανιά, άγκυρα, πλώρη, ωκεανός, κύμα.

Θυμάσαι που δυσκολευόμασταν σε κάποιες λέξεις αν πρέπει να τις γράψουμε με ζ ή σ επειδή ακούγονταν σχεδόν το ίδιο όπως η λέξη ζωγραφισμένο; Έτσι μάθαμε να λέμε δυνατά, καθαρά και αργά τη λέξη ξανά και ξανά για να βάλουμε το σωστό; Κάνε την άσκηση 2 στη σελίδα 39 του τετραδίου εργασιών σου και βάλε στη σωστή θέση το ζ ή σ για να εξασκηθείς.

Διάβασε το κείμενο της άσκησης 2 και βρες τι τραγουδούσε η σβούρα και γράψε το με ωραία γράμματα στην άσκηση 3 και μάθε το για ορθογραφία. Ανάγνωση το κείμενο Το Πετροκάραβο σελίδα 39.

(Απάντηση: Γυρίζω, γυρίζω, τον κόσμο τριγυρίζω.) 

Μαθηματικά

Μαθαίνω να μετρώ μέχρι το 30

Πώς συνεχίζω να μετρώ μετά το 20;

Για να δούμε… Θυμάσαι που ανταλλάζαμε ένα φασόλι για κάθε 10 φακές; Κάθε φορά λοιπόν που συμπληρώνω 10 (μία δεκάδα) ξαναρχίζω να μετρώ από το 1 μέχρι το 9 βάζοντας μπροστά τις δεκάδες που έχω συμπληρώσει μέχρι να φτάσω στην επόμενη δεκάδα. Πάρε λοιπόν μπροστά σου τις φακές και τα φασόλια και πάμε να παίξουμε…

Μετρώ φακές..

                     1     2      3       4       5      6     7      8     9     10!

Τώρα που συμπλήρωσες την πρώτη δεκάδα μπορείς να την ανταλλάξεις με ένα φασόλι. Αντάλλαξε τις 10 φακές με ένα φασόλι.

Το φασόλι αυτό είναι το 10. Βάλε το μπροστά σου και συνέχισε να βάζεις φακές δίπλα του.

Βάλε δέκα φακές δίπλα από το φασόλι και μέτρα. Αφού το φασόλι είναι το 10 σημαίνει πως κάθε φορά που θα μετράς μία φακή από το 1 έως το 9 θα πρέπει να υπολογίζεις και το 10 που έχεις ήδη μέχρι να συμπληρωθούν ακόμα 10 δηλαδή μία δεκάδα ακόμα δηλαδή 20. Επομένως.


      10        11         12        13       14       15      16        17        18         19        20

Τώρα που συμπλήρωσες ακόμα 10 φακές μπορείς να τις ανταλλάξεις με ένα φασόλι. Πόσα φασόλια έχεις τώρα;;; Πολύ σωστά. 2. Αφού κάθε φασόλι είναι 10 ( μετρώ 10 το ένα φασόλι και 10 το άλλο) τώρα έχω 20. Βάζω τα δύο φασόλια μπροστά μου και δίπλα τους βάζω δέκα φακές και μετρώ.

Αφού έχω δύο φασόλια σημαίνει έχω 10+10 άρα βάζω 20 μπροστά όταν μετρώ και συνεχίζω με τους αριθμούς από το 1 έως το 9 μέχρι να συμπληρώσω την επόμενη δεκάδα, ακόμα 10 δηλαδή μέχρι να φτάσω στο 30.

       20       21       22       23       24       25       26        27         28        29       30

Τώρα που συμπλήρωσες ακόμα 10 μπορείς να τα ανταλλάξεις με ένα φασόλι.
Αντάλλαξε τις 10 φακές με ένα φασόλι και βάλε το δίπλα από τα άλλα φασόλια.
Αφού κάθε φασόλι είναι 10 σημαίνει ότι ανεβαίνω δεκάδες: 10 (10) --> 20 (10+10) --> 30  (10+10+10)

Τώρα μετρώ από το 1 μέχρι το 30 και θυμάμαι πως κάθε φορά που αλλάζω δεκάδα οι μονάδες ξαναρχίζουν από την αρχή (1, 2,3…έως το 9 μέχρι την επόμενη δεκάδα):

1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17,18,19,20,21,22,23,24,25,26,27,28,29,30.


Μετρώ με διάφορους τρόπους μέχρι το 30:

Κτυπώ 30 παλαμάκια και μετρώ δυνατά.

Κτυπώ το χέρι μου στο τραπέζι μαλακά με ρυθμό 30 φορές.

Περπατώ 30 βήματα με ρυθμό μέσα στο σπίτι, στην αυλή..

Αν αντέχεις πήδα 30 φορές πάνω κάτω και μέτρα.

Μπορείς να κουνήσεις την μέση σου 30 φορές δεξιά αριστερά;

Τώρα μπορείς να τραγουδήσεις τους αριθμούς μέχρι το 30;

Μπορείς να κρατήσεις την ανάσα σου μέχρι το 30; Πάρε βαθιά ανάσα και μέτρα γρήγορα από μέσα σου μέχρι το 30!!!!

Ζωγράφισε έναν πύργο σε μια λευκή κόλλα με 30 τουβλάκια.

Γράψε στο τετράδιό σου τους αριθμούς από το 1 μέχρι το 30 με το αγαπημένο σου χρώμα και φτιάξε τη δική σου αριθμογραμμή μέχρι το 30.

Κοιτώντας την αριθμογραμμή προσπάθησε να μετρήσεις ανάποδα! Τώρα προσπάθησε να μετρήσεις ανάποδα από το 1 μέχρι το 30 χωρίς να κοιτάς τους αριθμούς.

Ανέβα 2-2 μέχρι το 30 με τη βοήθεια της αριθμογραμμής σου, μετά ανέβα 5-5 μέχρι το 30 και τέλος ανέβα 10-10 μέχρι το 30.

Στο τετράδιο σου γράψε τις σειρές  που μόλις έμαθες και προσπάθησε να τις μάθεις  απ’ έξω:

2, 4, 6, 8, 10, 12, 14, 16, 18, 20, 22, 24, 26, 28, 30.

5, 10, 15, 20, 25, 30.

10, 20, 30.

Με τη βοήθεια της αριθμογραμμής σου συμπλήρωσε τους αριθμούς που λείπουν:

α) 24< ……..<26      28<……<30     26<……<28       21<……<23       20<……<22

β) 20, ….., ……., 23, ……, 25, 26, ……., 28, ……., 30.

γ) 23, 24, ……., …….26, 27

δ) 25, ……, 27, ……., 29, …….

Πάνω σε μια λευκή κόλλα ζωγράφισε 10 δεντράκια και 10 λουλούδια, 1 ήλιο, 2 σύννεφα, 3 λαγουδάκια, 4 σκυλάκια, 5 γατάκια, 6 κοτοπουλάκια, 7 πεταλούδες, 8 μέλισσες και 9 πουλάκια.Τώρα απάντησε στο τετράδιό σου τις παρακάτω ερωτήσεις:

Πόσα είναι τα δέντρα και τα λουλούδια μαζί;

Πόσα είναι τα δέντρα, τα λουλούδια και ο ήλιος μαζί;

Πόσα είναι τα δέντρα, τα λουλούδια και τα σύννεφα μαζί;

Πόσα είναι τα δέντρα, τα λουλούδια και τα λαγουδάκια μαζί;

Πόσα είναι τα δέντρα, τα λουλούδια και τα σκυλάκια μαζί;

Πόσα είναι τα δέντρα, τα λουλούδια και τα γατάκια μαζί;

Πόσα είναι τα δέντρα, τα λουλούδια και τα κοτοπουλάκια μαζί;

Πόσα είναι τα δέντρα, τα λουλούδια και οι πεταλούδες μαζί;

Πόσα είναι τα δέντρα, τα λουλούδια και οι μέλισσες μαζί;

Πόσα είναι τα δέντρα, τα λουλούδια και τα πουλάκια μαζί;

Πόσα είναι τα δέντρα, τα λουλούδια, ο ήλιος και τα πουλάκια μαζί;

Πόσα είναι τα δέντρα, τα λουλούδια, τα σύννεφα και τα κοτοπουλάκια;

Πόσα είναι τα δέντρα, τα λουλούδια, τα λαγουδάκια και τα σκυλάκια μαζί;

Μπορείς να κάνεις 2 δικούς σου συνδυασμούς και να βρεις ένα άθροισμα περισσότερο από 20 και λιγότερο από 30;

Μουσική

Φτιάχνω κρουστά μουσικά όργανα με ανακυκλώσιμα υλικά!

Μάζεψε διάφορα μπουκάλια (πλαστικά και γυάλινα), ρολά από χαρτί υγείας, τενεκεδάκια αναψυκτικού, 
χάρτινα και μεταλλικά κουτιά που να διαθέτουν πώματα ή φτιάξε τους εσύ με μεμβράνη κουζίνας και λαστιχάκι, καθάρισέ τα και αφού τα ζωγραφίσεις απ΄εξω μπορείς να τα γεμίσεις το καθένα με διαφορετικά υλικά όπως διάφορα όσπρια, πετρούλες, σισάμι κλπ.
Κούνησέ τα στον ρυθμό των αγαπημένων σου τραγουδιών και δες τι ευχάριστη έκπληξη!
Μόλις δημιούργησες τη δική σου συλλογή με κρουστά μουσικά όργανα..

Κρουστά μουσικά όργανα είναι αυτά που τα κτυπάμε ρυθμικά για να παράγουν ήχο.

Δες παρακάτω μερικά γνωστά μουσικά όργανα:
                    

 
       ντέφι                     ταμπούρλο                  μαράκες                   ξυλόφωνο

Στην παρακάτω εικόνα μπορείς να βρεις τα κρουστά όργανα; Θυμάσαι τα ονόματά τους;



Μπορείς να ακούσεις τον ήχο που φτιάχνουν μερικά κρουστά αν πατήσεις πάνω στο όνομα του οργάνου:

Κύμβαλα

Μαράκες

Ξυλόφωνο

Τύμπανο

Μεταλλόφωνο

Ντέφι

Βρες κι άλλα κρουστά μουσικά όργανα στο ίντερνετ και άκουσε τον ήχο που φτιάχνουν.

                                           Καλή διασκέδαση!